Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta , die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
MissHolmes
31-10-2024 om 07:39
Deed ik net ook, een hazenslaapje. Dat vind ik dan wel weer lekker, tussen slapen en wakker in...
lientje69
31-10-2024 om 16:33
Ik heb 2 nachtdiensten gedraaid en moest vandaag na 4,5 uur slaap 2 dingen aftoetsen. Eerst vertrok ik al van huis zonder mijn tag ( dan kan ik dus de parkeerplaats niet op en niet naar binnen bij werk ). Gelukkig had ik dat snel door en omgekeerd naar huis. Daarna 2 domme fouten tijdens examen ( wel geslaagd pfjiej...) . En moppers: we hebben een nieuw leerplein en daar was van alles verdwenen wat ik al gehaald heb. Vierde keer al dat het fout gaat bij me, zo'n ergernis.
Auwereel
31-10-2024 om 18:30
Jakkes Lientje, 't zit je niet mee... Heb je wel bewijs voor wat al is gehaald?
lientje69
31-10-2024 om 19:39
Auwereel schreef op 31-10-2024 om 18:30:
Jakkes Lientje, 't zit je niet mee... Heb je wel bewijs voor wat al is gehaald?
Ja ik had voor de overgang naar het nieuwe werkplein ( oude ging dus op slot ) overal foto's van gemaakt van wat ik behaald heb. Dus komt wel goed maar is zo'n geregel. En dus al de vierde!!!! keer dar het fout gaat in de 5,5 maand dat ik er werk. Heel irritant. Dan ben ik niet bevoegd, dan weer voor alles terwijl ik nog maar een deel gehaald heb, dan verdwijnen er weer elearnings, dan ben ik opeens wéér niet bevoegd voor dingen die allang afgetoetst zijn. Het geeft me stress...
MissHolmes
31-10-2024 om 20:10
Ik heb ook weer wat bijdrages : stond in de winkel, wilde afrekenen maar kon mn pinpas niet vinden..(en had natuurlijk geen cash.. paar weken terug had ik dit ook en toen bedacht ik me dat ik beter altijd cash bij me heb maar dat voornemen heb ik niet bewerkstelligd..) Zat in mn andere jas en er ging net een pak kwark over de keukenvloer.. Ik ben geloof ik aan weekend toe
lientje69
31-10-2024 om 20:21
OperaQueen schreef op 31-10-2024 om 20:10:
Ik heb ook weer wat bijdrages : stond in de winkel, wilde afrekenen maar kon mn pinpas niet vinden..(en had natuurlijk geen cash.. paar weken terug had ik dit ook en toen bedacht ik me dat ik beter altijd cash bij me heb maar dat voornemen heb ik niet bewerkstelligd..) Zat in mn andere jas en er ging net een pak kwark over de keukenvloer.. Ik ben geloof ik aan weekend toe
Gelijk pinnen morgen! Heb je wel altijd je telefoon mee? Stop dan geld in je hoesje. ( of de pinpas )
Ellori
31-10-2024 om 21:14
Of zet betalen op je telefoon aan. Ik gebruik het eigenlijk nooit maar zoonlief stopt mijn portemonnee niet altijd terug als hij er wat uit mag pakken dus die keren ben ik altijd wel blij dat ik met mn telefoon kan betalen.
MissHolmes
31-10-2024 om 21:30
Ellori schreef op 31-10-2024 om 21:14:
Of zet betalen op je telefoon aan. Ik gebruik het eigenlijk nooit maar zoonlief stopt mijn portemonnee niet altijd terug als hij er wat uit mag pakken dus die keren ben ik altijd wel blij dat ik met mn telefoon kan betalen.
Dat schijnt te kunnen maar ik weet dus niet hoe... (Ik ben geen held in die dingen)
Ik zit ff te lezen op de website van mijn bank, dat kan met google pay? In iedere winkel met pinapparaat?
Lientje dat had ik altijd maar dat gaat niet sinds ik mn tel aan een koort heb, valt eruit...
Ellori
01-11-2024 om 10:23
OperaQueen schreef op 31-10-2024 om 21:30:
[..]
Dat schijnt te kunnen maar ik weet dus niet hoe... (Ik ben geen held in die dingen)
Ik zit ff te lezen op de website van mijn bank, dat kan met google pay? In iedere winkel met pinapparaat?
Lientje dat had ik altijd maar dat gaat niet sinds ik mn tel aan een koort heb, valt eruit...
Ja, kan in elke winkel bij elk apparaat. Bij Google kun je je bankpas aan Google wallet toevoegen en bij Apple aan je Apple wallet. Het is wel belangrijk dat je NFC aan staat (de manier waarmee je telefoon kan communiceren met het pinapparaat) maar die zet ik zelf bijvoorbeeld alleen maar aan op het moment dat ik met mijn telefoon wil betalen. Want mijn OV-chipkaart zit ook in mn telefoonhoesje en ik heb geen zin om dubbel te betalen.
MissHolmes
01-11-2024 om 13:08
Ellori schreef op 01-11-2024 om 10:23:
[..]
Ja, kan in elke winkel bij elk apparaat. Bij Google kun je je bankpas aan Google wallet toevoegen en bij Apple aan je Apple wallet. Het is wel belangrijk dat je NFC aan staat (de manier waarmee je telefoon kan communiceren met het pinapparaat) maar die zet ik zelf bijvoorbeeld alleen maar aan op het moment dat ik met mijn telefoon wil betalen. Want mijn OV-chipkaart zit ook in mn telefoonhoesje en ik heb geen zin om dubbel te betalen.
Wat handig, dank je wel!
MissHolmes
02-11-2024 om 09:41
Bankpas toevoegen aan mn telefoon (google play?) lukte niet, heb wel een andere betaalpas eraan toegevoegd, een visa card maar ik vraag mij af of ik daarmee veral kan betalen...
Ellori
02-11-2024 om 10:49
OperaQueen schreef op 02-11-2024 om 09:41:
Bankpas toevoegen aan mn telefoon (google play?) lukte niet, heb wel een andere betaalpas eraan toegevoegd, een visa card maar ik vraag mij af of ik daarmee veral kan betalen...
Ik stuur je even een PM om het uit te leggen
lientje69
02-11-2024 om 11:11
Dit wordt denk ik niet mijn dag. Heb een appelkaneelcake in de oven staan. En champignonsoep aan het maken. Ondertussen schil ik de stoofperen zodat die straks ook een paar uur op kunnen. Eerst gooi ik een geschilde peer in de pan champignonsoep in plaats van de pan ernaast. Daarna kookte de soep over. En dáárna sneed ik in mijn vingers. Wat een bloedbad opleverde want ik gebruik bloedverdunners. Uiteraard wilden de pleisters ook niet blijven plakken. En toen ik de schillen weg wilde brengen naar de groene bak , viel deze uit mijn handen op de grond. En dit alles in een uurtje tijd.
Inmiddels alle rotzooi opgeruimd. Fornuis is weer schoon en stoofperen staan op. Eerst maar koffie....
En nu ook nog mijn arm verbrand aan de stoom uit de pan toen ik de deksel even optillen om te kijken of hij niet te hoog stond. Is het al weer bedtijd??
MissHolmes
02-11-2024 om 11:25
Ellori schreef op 02-11-2024 om 10:49:
[..]
Ik stuur je even een PM om het uit te leggen
Echt heel lief!
Ik had betaalpas aangeklikt maar hij accepteert mijn bankpas niet...
MissHolmes
02-11-2024 om 11:28
lientje69 schreef op 02-11-2024 om 11:11:
Dit wordt denk ik niet mijn dag. Heb een appelkaneelcake in de oven staan. En champignonsoep aan het maken. Ondertussen schil ik de stoofperen zodat die straks ook een paar uur op kunnen. Eerst gooi ik een geschilde peer in de pan champignonsoep in plaats van de pan ernaast. Daarna kookte de soep over. En dáárna sneed ik in mijn vingers. Wat een bloedbad opleverde want ik gebruik bloedverdunners. Uiteraard wilden de pleisters ook niet blijven plakken. En toen ik de schillen weg wilde brengen naar de groene bak , viel deze uit mijn handen op de grond. En dit alles in een uurtje tijd.
Inmiddels alle rotzooi opgeruimd. Fornuis is weer schoon en stoofperen staan op. Eerst maar koffie....
Houd je jezelf wel heel? (Die peer bij de soep vond ik overigens wel weer grappig 🤭)