Huiskamer
kerstbeer
30-10-2023 om 12:22
Minst leuke cadeautje wat je ooit hebt gekregen
Je mag een gegeven paard niet...
Maar dat doen we hier dus lekker wel. Wat zijn de minst leuke cadeautjes die je ooit hebt gekregen?
Alles een beetje met een knipoog.
Ik trap af:
-Een ski muts terwijl ik nooit ski en dat ook niet van plan ben. Ligt al jaren in een kast.
-Recent gekregen voor verjaardag: merchandise van een jaren 90 show waarin ik nooit interesse in heb getoond of gehad. Nu herinner ik mij dat deze vriendin vlak ervoor zei dat ze haar kasten ging uitruimen, maar dat had vast hier niks mee te maken
oudmaarnognietkoud
30-10-2023 om 20:41
Toen ons eerste kind was geboren kreeg wij van mijn schoonouders een ... tromgeroffel... begrafenisverzekering voor kind
PerfumedAlpaca84
30-10-2023 om 20:42
de.moeder van mijn ex kocht op elke feestdag parfum voor me. Altijd lyrisch over de nieuwste (en echt niet goedkope!) geuren.
Ze kon niet onthouden, zelfs na vijf jaar niet, dat ik allergisch ben voor parfum.
oudmaarnognietkoud
30-10-2023 om 20:47
Luttjetrut schreef op 30-10-2023 om 13:58:
Ik kreeg al heel lang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader toen hij in 2010 opeens €2000 exact op mijn verjaardag naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al 100x uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen bleek het geld niet voor mij te zijn, maar een belastingtechnisch trucje en ik zou het bedrag een half jaar later ook weer aan hem terug moeten storten. Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zonder enveloppe (met name dat laatste vond ik heel erg, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Ik heb mij de rest van de dag zo slecht gevoeld en had echt moeite om niet teleurgesteld over te komen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Dit is echt wel heel erg Ik geloof niet dat ik het geld had terug gestort...)
oudmaarnognietkoud
30-10-2023 om 20:52
citroentje schreef op 30-10-2023 om 15:51:
Ik krijg regelmatig goed bedoelde boeken van mijn familie om me weer op het rechte pad te krijgen. Evangelisatieboekjes dus. Die leg ik zonder na te denken weg. Wat ik heel naar vond was kort na een psychose een boekje dat neerkwam op dat mentale klachten kwamen door te weinig geloof.
En in het licht van de huidige brandstof prijzen, had ik die boekjes vrolijk opgestookt... wtf
oudmaarnognietkoud
30-10-2023 om 20:57
Zonnebloem17 schreef op 30-10-2023 om 20:27:
jeetje er zijn al wel een paar hufterige genoemd.
Niet hufterig (of nouja, niet van de gever) maar wel stom: van die hotel/belevenis bonnen. Ik dacht altijd wat leuk! Maar het aanbod is altijd zeer matig en je moet super veel bijbetalen voor zelfs de meest matige hotels. Ik heb er nog eentje liggen, amper keuze en veelal moesten we 100€ bijbetalen voor iets wat we niet leuk vinden. Dus die laten we maar over de datum gaan. Een vriendin die bij die giftcards werkte, vertelde ook dat dit hun verdienmodel is.
Die bonnen had ik op het mededelingenbord van de supermarkt geprikt. Mss vindt iemand anders het wel leuk?
Mij zou je daar ook geen plezier mee doen hoor.
alhambra
30-10-2023 om 21:39
Een instructieboek over iets waar ik juist al heel goed in was. Ik had het boek zeg maar zelf kunnen schrijven.
Ik kreeg ook een soort kortsluiting bij het ontvangen ervan omdat ik het niet begreep. Dus ik heb ook niet netjes bedankt.
Meesje
30-10-2023 om 22:02
Oh ja, kraamcadeautjes. Ik denk dat mijn hele netwerk dit soort topics had doorgelezen en had besloten dat ik al heel veel kleertjes en speelgoed zou krijgen. 0 stuks speelgoed en 1 boxpakje. Vooral veel kinderboeken, 'leuks' voor mij (douchegel, thee ed), verzorgingsspul voor de baby. Ik had juist wel wat meer speelgoed, kleding, knuffeltjes ed gekregen
Nehalennia
30-10-2023 om 22:06
Luttjetrut schreef op 30-10-2023 om 13:58:
Ik kreeg al heel lang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader toen hij in 2010 opeens €2000 exact op mijn verjaardag naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al 100x uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen bleek het geld niet voor mij te zijn, maar een belastingtechnisch trucje en ik zou het bedrag een half jaar later ook weer aan hem terug moeten storten. Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zonder enveloppe (met name dat laatste vond ik heel erg, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Ik heb mij de rest van de dag zo slecht gevoeld en had echt moeite om niet teleurgesteld over te komen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Wow dat is echt enorm lomp zeg.
Beerlover
30-10-2023 om 23:36
Een poster uit een computerblad terwijl die persoon een fles whiskey van mij had gehad.
Diyer
31-10-2023 om 00:25
Dit is wel een echte zeurpost van mij, maar goed
Toen ik nog een relatie had met partner, werd dit tijdens kerst steevast gevierd bij zijn familie. Met name zijn brus+ wilden dit elk jaar daar vieren, maar daarmee werden ook de voorwaarden door hen bepaald. En dat was lootjes trekken en iets kopen ter waarde van €25 voor de ontvanger. Er is wel eens geopperd om dat anders aan te kleden, maar dat wilden ze niet. Ok, voor mij niet per se nodig, want net sint achter de rug met de kinderen en die hadden al zoveel gekregen. Maar goed, dit was duidelijk iets van hen en prima, zij zijn de gastheren/gastvrouwen.
Om het makkelijker te maken, werkten we dan met een online wensenlijstje, zodat je iets kreeg wat je zelf had aangegeven en ook om de kado gever het niet te moeilijk te maken. Want hoe goed ken je uiteindelijk (aangetrouwde schoon)familie.
Een vd organiserende brussen had mij getrokken en ik kreeg A: niks van mijn lijstje, maar iets zelfverzonnen, nl. een hangplant hanger met glazen kom. En dit was in zo'n beetje de tegenovergestelde kleur van ons huis (zeg alles is blauwtint en de hanger knalroze) en vervolgens bemoeiden hun peuter/kleuter kinderen zich met het uitpakken en kadootjes uitdelen, waardoor de glazen schaal werd laten vallen en ik ongeveer 500 stukjes glas kreeg. En daar werd dan ook zo laconiek schouderophalend op gereageerd. Ik vond het echt supersuf en waar ik het hele concept al niks vond, was ik nu echt overtuigd, waarom dit circus optuigen wat voor mij voelde als geven om het geven, omdat er nu eenmaal geld moet rollen. Ik geef met liefde een (spontaan of met aandacht uitgezocht) kado, maar had het meermaals liever gewoon aan mezelf uitgegeven, als dit zo'n 25 euro verplichte uitwisseling moet zijn.
Ik geloof dat van mijn gezicht te lezen viel dat ik het kado maar erg MWOAH vond want ben helaas niet goed in het verbergen daarvan.
Inmiddels ben ik ouder en wijzer en heb geleerd dat je in het leven rituelen uitvoert, ook al begrijp je die zelf niet goed of deel je die niet en kan ik dat makkelijker loslaten. Maar weet wel dat ik ca. 15 jaar geleden daar een stuk stugger in was en het echt best wel in mijn irritatie zone zat. Gelukkig heb ik dit meer geleerd (vorm belangrijker dan inhoud), maar het komt niet altijd vanzelf.
Diyer
31-10-2023 om 00:26
Ohja, ook een keer van een schoonbroer een Iphone giftcard gehad, terwijl ik geen Iphone had (en heb)
kerstbeer
31-10-2023 om 00:32
Abcdefg schreef op 30-10-2023 om 16:05:
Van mijn toen bijna man: een friteuse voor de uitzet. Hij was gewend dat er elke dag friet op tafel kwam. Ik gebruikte m 1 keer per jaar voor de oliebollen. En een plastic wc rol houder, want die hadden we toch nodig?
Dan zou ik hem een zak met mijn favoriete eten voor zijn verjaardag teruggeven
FancyDuck29
31-10-2023 om 01:59
oudmaarnognietkoud schreef op 30-10-2023 om 20:41:
Toen ons eerste kind was geboren kreeg wij van mijn schoonouders een ... tromgeroffel... begrafenisverzekering voor kind
NightNurse
31-10-2023 om 02:58
Een bikini, van de kringloop, vier maten te klein.
Van mijn schoonmoeder.
Moirmel
31-10-2023 om 04:42
Van mijn moeder: een muismat met een grote foto van onze gewezen hond.
Detail: vader had de hond gewurgd terwijl wij op familiebezoek waren en ik heb hem daarna in de grond kunnen steken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.