Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Minst leuke cadeautje wat je ooit hebt gekregen

ToetieToover schreef op 30-10-2023 om 13:01:

Ik vind de meeste cadeaus vallen in de categorie ‘slechte cadeaus’ omdat ik geen goedkope kaarsen brandt wegens fijnstof, bloemen zielig vind (staan ze daar dood te gaan…), allergisch ben voor bepaalde zaken die in bijna alle etenswaren zitten en ik drink ook geen alcohol. Tot zover alles wat uiteindelijk ‘op’ gaat en weer verdwijnt. Dan heb je nog de gevreesde categorie ‘prullaria’ want ik ben kennelijk nogal een snob (althans daarvoor uitgemaakt) die kwaliteitsspullen koopt voor mijn hobby dus liever niks van de Action graag. De dingen die ik wél wil, koop ik zelf want die zijn te duur als cadeautje. Ik ben heel blij met een bezoekje maar ik druk mensen op het hart: “neem alsjeblieft niks mee”. En dan doen ze het toch hè ik blijf best beleefd, echt waar. Maar zonde hoor van de moeite, het geld en het milieu.

Ben jij mij? Heel herkenbaar. 

Ik heb een allergie voor prullaria en sommige mensen blijven maar geven. Ondanks dat ik het meerdere keren aangegeven heb. 

O en sommige "cadeautjes" van de Postcodeloterij. Vooral die pakketjes met douchespul enzo. De geuren vind ik niet fijn. De tegoedbon voor vegetarische producten vind ik dan weer wèl leuk.

Dromertje schreef op 30-10-2023 om 14:54:

[..]

Jeetje dat is lullig. Dat dit niet even van tevoren werd aangekondigd inderdaad. Echt raar.

Ja echt bot. Iemand die nadenkt over wat er in een ander omgaat doet zoiets niet.

Een wandrekje met 2 neptinnen bordjes, terwijl ik een strak modern interieur heb. Ik was echt stomverbaasd behalve dat het totaal niet mijn smaak is, was het ook nog eens nepspul. Verder een vaas die ik spuuglelijk vond, weet niet meer hoe die eruit zag, omdat ik die meteen liet vallen toen de gever de deur uit was.... zo jammer   

Vrijevlinder schreef op 30-10-2023 om 15:25:

[..]

Ben jij mij? Heel herkenbaar.

Ik heb een allergie voor prullaria en sommige mensen blijven maar geven. Ondanks dat ik het meerdere keren aangegeven heb.

Soms voel ik mezelf ondankbaar, maar ik heb echt genoeg. En de suggestie doen iets aan een goed doel over te maken, in plaats van een cadeautje, valt doorgaans niet in goede aarde. Toch jammer. Voor het kerstpakket van mijn werkgever mag ik kiezen en dat kun je doneren aan een goed doel (het geldbedrag althans dat de waarde vertegenwoordigd). Maar er schijnt morgen alweer een extra pakje te komen ‘om een succes te vieren’ en ik bedenk morgen wel wie ik daar blij mee kan krijgen. 

Tuinfluiter schreef op 30-10-2023 om 15:19:

[..]

Had je vader aan mij een goede gehad. Ik was heel boos geworden dat hij het zonder mijn toestemming had overgemaakt en had het direct terug gestort.

Ik had serieus overwogen om het helemaal nooit meer over te maken. De relatie was toch al slecht. Toch?

Luttjetrut schreef op 30-10-2023 om 13:58:

Ik kreeg al heel lang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader toen hij in 2010 opeens €2000 exact op mijn verjaardag naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al 100x uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen bleek het geld niet voor mij te zijn, maar een belastingtechnisch trucje en ik zou het bedrag een half jaar later ook weer aan hem terug moeten storten. Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zonder enveloppe (met name dat laatste vond ik heel erg, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)

Ik heb mij de rest van de dag zo slecht gevoeld en had echt moeite om niet teleurgesteld over te komen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.

Dit is wel de winnaar of moet ik zeggen: het dieptepunt tot nu toe in dit topic. Wat een hork. 

Saga schreef op 30-10-2023 om 13:28:

wij doen met kerst bij schoonfamilie aan een ronde 'prulcadeaus'. Best grappig hoor, maar eigenlijk vind ik het enorm zonde. Omdat je daarna zit opgescheept met zooi die direct in de prullenbak verdwijnt en vanwege alle grondstoffen die voor niets zijn gebruikt. Maar omdat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt, houd ik mijn mond en doe ik mee. Eigenlijk best laf. Ik probeer overigens altijd wel een zodanig prulcadeau te kopen dat het nog ergens voor gebruikt kan worden.

Wij doen altijd een ronde met prullaria uit eigen huis, dan is er in ieder geval geen (extra) grondstof verspild. En vaak is er iemand anders die de geurkaars/kerstbal/zeep wel lekker vindt. 

Hier ben ik fan van die foam zeep, echter gebruik ik niet vaak zeep ivm gevoelige huid. Dus inmiddels heb ik al 6 bussen in de la liggen, terwijl ik mensen blijf vragen het niet meer te kopen. Gelukkig is het ook prima "douche speelgoed" voor mijn peuter dus gaat het nu wel gestaag op. 

Een insectenhotel en ik haat insecten. Gelukkig was het maar een grap door mijn man in gang gezet om mij te plagen. Pas halverwege de avond kreeg ik van die mensen met echte kado en dat was een fles Tia Maria. Daar was ik wel blij mee.

Van mijn schoonouders een aantal keren sieraden gekregen van geel goud. Ik vind dat echt lelijk en ik draag alleen maar wit goud of zilverkleurige sieraden. Onze trouwringen waren ook van wit goud dus best raar om dan met geel goud aan te komen. 

Ik krijg regelmatig goed bedoelde boeken van mijn familie om me weer op het rechte pad te krijgen. Evangelisatieboekjes dus. Die leg ik zonder na te denken weg. Wat ik heel naar vond was kort na een psychose een boekje dat neerkwam op dat mentale klachten kwamen door te weinig geloof.

ToetieToover schreef op 30-10-2023 om 15:36:

[..]

Ik had serieus overwogen om het helemaal nooit meer over te maken. De relatie was toch al slecht. Toch?

Was ook mijn eerste reactie maar ik bedacht mij dat ik geen plezier zou beleven van een bank oid dat ik met dat geld zou kopen. Maar je bent inderdaad een hork als je dat doet.

Wow wat een hork zeg je vader Luttjetrut! Inderdaad het dieptepunt van dit topic...

De meeste vrienden geven een beleving, dat kan zijn samen naar een voorstelling, uit lunchen of iets anders in die geest. Dat doe ik zelf ook meestal. Verder krijg ik regelmatig een lekker biertje of wijntje, aangezien ik daar wel van houd vind ik dat ook niet erg. Mijn ouders geven altijd geld.

Ik heb zitten graven en graven in mijn geheugen maar kan me geen slecht cadeau voor mezelf herinneren. Wel slechte kraamcadeaus. Een box vol zwitsal producten (wat een meuk), allerlei soorten speendoekjes, kleding die al te klein was etc. Zelf geef ik altijd iets voor de ouders als de kleine geboren is, iedereen krijgt al troep genoeg.

Herfstappeltaart schreef op 30-10-2023 om 15:06:

Het klinkt een beetje ondankbaar misschien, maar ik ben nooit heel blij met bloemen. Soms krijg ik op mijn verjaardag wel drie boeketten. Ik weet niet waar ik ze moet laten en sommige (vooral van die echte zomerbloemen) gaan verschrikkelijk penetrant ruiken. Ik krijg er hoofdpijn van en heb zelfs een keer zo'n boeket buiten in de zinken gieter gezet. Na een paar dagen beginnen ze te verleppen en moet ik me inhouden om ze niet alvast in de groene bak te gooien

Ik houd ook niet van bloemen. Omdat ik er altijd in plekje voor moet maken en vervolgens zijn ze na een week al niet meer mooi. Ik heb dan liever een plantje dat langer mee gaart. Als de gedachte achter een bos bloemen fijn is, vind ik het een ander verhaal. Zo kreeg mijn man een keer 3 bossen op een dag wegens iets naars wat gebeurd was op zijn werk. Met de bloemen wilden ze hem een hart onder de riem steken. Toen was ik wel blij met de bloemen, maar een bloemetje voor mijn verjaardag of onze trouwdag zit ik niet op te wachten.

Van mijn toen bijna man: een friteuse voor de uitzet. Hij was gewend dat er elke dag friet op tafel kwam. Ik gebruikte m 1 keer per jaar voor de oliebollen. En een plastic wc rol houder, want die hadden we toch nodig? 

Ik heb nog wel eens als bedankje voor iets organiseren alcohol gekregen, terwijl ik helemaal geen alcohol drink. (En dan meerdere keren.) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.