Huiskamer
kerstbeer
30-10-2023 om 12:22
Minst leuke cadeautje wat je ooit hebt gekregen
Je mag een gegeven paard niet...
Maar dat doen we hier dus lekker wel. Wat zijn de minst leuke cadeautjes die je ooit hebt gekregen?
Alles een beetje met een knipoog.
Ik trap af:
-Een ski muts terwijl ik nooit ski en dat ook niet van plan ben. Ligt al jaren in een kast.
-Recent gekregen voor verjaardag: merchandise van een jaren 90 show waarin ik nooit interesse in heb getoond of gehad. Nu herinner ik mij dat deze vriendin vlak ervoor zei dat ze haar kasten ging uitruimen, maar dat had vast hier niks mee te maken
Azalea747
30-10-2023 om 13:43
Saga schreef op 30-10-2023 om 13:28:
wij doen met kerst bij schoonfamilie aan een ronde 'prulcadeaus'. Best grappig hoor, maar eigenlijk vind ik het enorm zonde. Omdat je daarna zit opgescheept met zooi die direct in de prullenbak verdwijnt en vanwege alle grondstoffen die voor niets zijn gebruikt. Maar omdat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt, houd ik mijn mond en doe ik mee. Eigenlijk best laf. Ik probeer overigens altijd wel een zodanig prulcadeau te kopen dat het nog ergens voor gebruikt kan worden.
Kun je voorstellen om prulcadeaus uit de kringloop te kopen?
Luttjetrut
30-10-2023 om 13:58
Ik kreeg al heel lang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader toen hij in 2010 opeens €2000 exact op mijn verjaardag naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al 100x uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen bleek het geld niet voor mij te zijn, maar een belastingtechnisch trucje en ik zou het bedrag een half jaar later ook weer aan hem terug moeten storten. Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zonder enveloppe (met name dat laatste vond ik heel erg, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Ik heb mij de rest van de dag zo slecht gevoeld en had echt moeite om niet teleurgesteld over te komen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Chiquita
30-10-2023 om 14:00
Als 16 jarige ging ik altijd babysitten bij zus. Zij hadden een lp die ik dan lekker heel de avond kon draaien. Ik mocht zeggen wat ik voor mijn verjaardag wilde, nou, graag een cassettebandje met die muziek van de lp (gewoon dus kant en klaar). Die kreeg ik, ik vond 't wel vreemd dat er niet de foto opstond van de lp. Bij het afspelen hield muziek aan het einde halverwege op ... hadden ze zelf opgenomen en nog slecht ook dus (of valt dit ook bij gierigheid?)
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 14:27
amarna schreef op 30-10-2023 om 13:01:
Ik ben 4 dagen voor kerst jarig en krijg altijd kaarsen of kerstversiering als verjaardagscadeau.
Tegenwoordig vind ik dat niet erg meer maar als kind wel. Zat ik weer met een paar kaarsen in de vorm van een ijsbeer of kerstman of kerstbal waar ik na kerst niets meer aan had!
Vreselijk...en zo inspiratieloos ook. Ik had een vriendin die was vlak voor de kerst jarig ook en die zei altijd: ik ben overal blij mee, maar alsjeblieft geen kerstster (zo'n oerlelijke plant).
kerstbeer
30-10-2023 om 14:30
Saga schreef op 30-10-2023 om 13:28:
wij doen met kerst bij schoonfamilie aan een ronde 'prulcadeaus'. Best grappig hoor, maar eigenlijk vind ik het enorm zonde. Omdat je daarna zit opgescheept met zooi die direct in de prullenbak verdwijnt en vanwege alle grondstoffen die voor niets zijn gebruikt. Maar omdat ik blijkbaar de enige ben die er zo over denkt, houd ik mijn mond en doe ik mee. Eigenlijk best laf. Ik probeer overigens altijd wel een zodanig prulcadeau te kopen dat het nog ergens voor gebruikt kan worden.
Misschien zijn ze allemaal wel laf en denken ze er net zo over, maar durven niks te zeggen.
Kan me voorstellen dat zoiets grappig is een keertje maar elk jaar? bleh
Meesje
30-10-2023 om 14:45
Een gourmetstel van mn ouders. "Kunnen we gezellig met zn allen bij jou gourmetten". Nou, joepie.
Een boekje over hoe je aan de man kunt komen. Was niet als grap bedoelt.
Alles van religies/levensbeschouwingen die ik niet aanhang: boedabeeldje, joodse kandelaar, gekleurde vlaggetjes, nog een boedabeeltje, boos oog, boedabeeldje met kaars. Staat allemaal op mijn werkkamer. Ik kan gegeven spullen ook weer niet weg doen.
Dromertje
30-10-2023 om 14:54
Luttjetrut schreef op 30-10-2023 om 13:58:
Ik kreeg al heel lang geen verjaardagscadeaus meer van mijn vader toen hij in 2010 opeens €2000 exact op mijn verjaardag naar mij overboekte. Ik had toen net mijn eerste eigen appartementje gekocht, dus had het geld in mijn hoofd al 100x uitgegeven. Een paar dagen later kwam hij op bezoek en bedankte ik hem voor het geld. Toen bleek het geld niet voor mij te zijn, maar een belastingtechnisch trucje en ik zou het bedrag een half jaar later ook weer aan hem terug moeten storten. Vervolgens kreeg ik mijn echte verjaardagscadeau overhandigd: een VVV bon van €7,50, zonder enveloppe (met name dat laatste vond ik heel erg, want dat betekende dat hij het zelf van iemand anders gekregen had.)
Ik heb mij de rest van de dag zo slecht gevoeld en had echt moeite om niet teleurgesteld over te komen. Tot op de dag van vandaag snap ik nog steeds niet waarom dat geld per se op mijn verjaardag overgeboekt moest worden en waarom hij dat van te voren niet even aangekondigd had om valse verwachtingen te voorkomen.
Jeetje dat is lullig. Dat dit niet even van tevoren werd aangekondigd inderdaad. Echt raar.
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 15:01
Ik zou woedend zijn eerlijk gezegd. Is hij nu helemaal belazerd om zo maar jouw bankrekening te misbruiken voor zijn gesjoemel!
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 15:06
Het klinkt een beetje ondankbaar misschien, maar ik ben nooit heel blij met bloemen. Soms krijg ik op mijn verjaardag wel drie boeketten. Ik weet niet waar ik ze moet laten en sommige (vooral van die echte zomerbloemen) gaan verschrikkelijk penetrant ruiken. Ik krijg er hoofdpijn van en heb zelfs een keer zo'n boeket buiten in de zinken gieter gezet. Na een paar dagen beginnen ze te verleppen en moet ik me inhouden om ze niet alvast in de groene bak te gooien
wild-flower
30-10-2023 om 15:08
Een asbak ( hele lelijke ) voor mijn 16e verjaardag , terwijl ik niet eens rookte.
Wasgij
30-10-2023 om 15:10
Ik heb als 16 jarige een half jaar opgepast op kinderen van familie elke zondagavond.
Ouders hadden een soort cursus oid. Zou er een mooi cadeau voor krijgen.
Wat kreeg ik: een make-up doosje met 20 kleurtjes oogschaduw.
Ik gebruikte nooit make-up.
amarna
30-10-2023 om 15:15
Herfstappeltaart schreef op 30-10-2023 om 15:06:
Het klinkt een beetje ondankbaar misschien, maar ik ben nooit heel blij met bloemen. Soms krijg ik op mijn verjaardag wel drie boeketten. Ik weet niet waar ik ze moet laten en sommige (vooral van die echte zomerbloemen) gaan verschrikkelijk penetrant ruiken. Ik krijg er hoofdpijn van en heb zelfs een keer zo'n boeket buiten in de zinken gieter gezet. Na een paar dagen beginnen ze te verleppen en moet ik me inhouden om ze niet alvast in de groene bak te gooien
Herkenbaar! Ik moet niezen en krijg hoofdpijn van hyacinthen, violieren en sommige leliesoorten.
Bij mijn schoonmoeder stonden in het voorjaar altijd hyacinthen op tafel. Die zette ik bij binnenkomst op het balkon.
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 15:16
amarna schreef op 30-10-2023 om 15:15:
[..]
Herkenbaar! Ik moet niezen en krijg hoofdpijn van hyacinthen, violieren en sommige leliesoorten.
Bij mijn schoonmoeder stonden in het voorjaar altijd hyacinthen op tafel. Die zette ik bij binnenkomst op het balkon.
Ja! Veel te zware lucht.
Tuinfluiter
30-10-2023 om 15:19
Had je vader aan mij een goede gehad. Ik was heel boos geworden dat hij het zonder mijn toestemming had overgemaakt en had het direct terug gestort.
Tuinfluiter
30-10-2023 om 15:21
Ik kreeg vanaf mijn zestiende heel veel cadeautjes voor mijn toekomstige uitzet en helaas was niet alles echt mijn smaak.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.