Huiskamer
kerstbeer
30-10-2023 om 12:22
Minst leuke cadeautje wat je ooit hebt gekregen
Je mag een gegeven paard niet...
Maar dat doen we hier dus lekker wel. Wat zijn de minst leuke cadeautjes die je ooit hebt gekregen?
Alles een beetje met een knipoog.
Ik trap af:
-Een ski muts terwijl ik nooit ski en dat ook niet van plan ben. Ligt al jaren in een kast.
-Recent gekregen voor verjaardag: merchandise van een jaren 90 show waarin ik nooit interesse in heb getoond of gehad. Nu herinner ik mij dat deze vriendin vlak ervoor zei dat ze haar kasten ging uitruimen, maar dat had vast hier niks mee te maken
Evaluna
30-10-2023 om 16:57
Mijn moeder wilde mij voor hun 25 jarig huwelijk een sieraad geven, maar ik hield helemaal niet van sieraden. Ik mocht het zelf uitzoeken met haar, maar ze had helemaal geen tijd en toen is het ergens tussendoor toch snel gekocht. Had veel liever gewild dat ze een middag voor me uit had getrokken ipv een sieraad wat ze zelf leuk vind. Ik heb het sporadisch gedragen en nu ik eraan denk doe ik het misschien wel weg.
Van mijn ex kreeg ik dingen als een vaatwasser en een kruiwagen. Aan cadeautjes deed hij niet had hij besloten en dit was toch nodig.
Evaluna
30-10-2023 om 16:58
citroentje schreef op 30-10-2023 om 15:51:
Wat ik heel naar vond was kort na een psychose een boekje dat neerkwam op dat mentale klachten kwamen door te weinig geloof.
Dit vind ik ook wel een absoluut dieptepunt van dit topic.
MrsMary
30-10-2023 om 18:10
Van mijn moeder met de Kerst: een grafvaas. Zo een met een spitse punt die je makkelijk in aarde kunt zetten. De motivatie: ik verzorgde altijd het graf van mijn vader, haar man. Vond ze dus een cadeau dat helemaal bij mij paste.
Mischa83
30-10-2023 om 18:15
ToetieToover schreef op 30-10-2023 om 15:38:
[..]
Dit is wel de winnaar of moet ik zeggen: het dieptepunt tot nu toe in dit topic. Wat een hork.
Nou inderdaad zeg, deze is wel heel uitgesproken lullig!
Edit; ja die van citroentje is ook echt naar inderdaad.
Mischa83
30-10-2023 om 18:21
Toch blijft cadeautjes geven lastig hoor vind ik, het is zó persoonlijk! Een insectenhotel had ik bijvoorbeeld echt leuk gevonden!
Als kraamcadeau (derde zoon) kreeg ik van iemand een paar pakken luiers. Ik was er echt blij mee haha, want die hadden we echt nodig en kleding en speelgoed hadden we al in overvloed!
Magnoliatakje
30-10-2023 om 18:30
Een doos met boeken van de rommelmarkt want jij houdt zo van lezen. Dat het geen nieuwe zijn is geen probleem maar het waren allemaal boeken die helemaal niet mijn smaak zijn, streekromans, oude reisgidsen, echt zo'n laatste restje met oude niet verkoopbare boeken.
Netherfield
30-10-2023 om 19:36
Toen ik 11/12 was kreeg ik een Jip en Janneke boekje van mijn moeder. Ze dacht ook echt dat ik het leuk zou vinden.
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 19:37
Netherfield schreef op 30-10-2023 om 19:36:
Toen ik 11/12 was kreeg ik een Jip en Janneke boekje van mijn moeder. Ze dacht ook echt dat ik het leuk zou vinden.
Bakblik
30-10-2023 om 19:41
Toen ik na 5 jaar proberen en een kort fertiliteitstraject eindelijk zwanger was kreeg ik lieve kaartjes met een paar sokjes erin, een slabbetje echt leuk. Mijn schoonouders kwamen aan met een bosje witte chrysanten. Graftakken!
Wat een miskleun.
Herfstappeltaart
30-10-2023 om 19:49
Bakblik schreef op 30-10-2023 om 19:41:
Toen ik na 5 jaar proberen en een kort fertiliteitstraject eindelijk zwanger was kreeg ik lieve kaartjes met een paar sokjes erin, een slabbetje echt leuk. Mijn schoonouders kwamen aan met een bosje witte chrysanten. Graftakken!
Wat een miskleun.
Witte chrysanten graftakken? Dat zijn toch aronskelken? Die fout zou ik ook rustig kunnen maken dan....
Bakblik
30-10-2023 om 19:55
Herfstappeltaart schreef op 30-10-2023 om 19:49:
[..]
Witte chrysanten graftakken? Dat zijn toch aronskelken? Die fout zou ik ook rustig kunnen maken dan....
Chrysanten zijn hier in het westen echt bloemen voor bij uitvaarten. En ik had al meerdere malen geuit dat ik het vreselijke bloemen vond.
Zonnebloem17
30-10-2023 om 20:27
jeetje er zijn al wel een paar hufterige genoemd.
Niet hufterig (of nouja, niet van de gever) maar wel stom: van die hotel/belevenis bonnen. Ik dacht altijd wat leuk! Maar het aanbod is altijd zeer matig en je moet super veel bijbetalen voor zelfs de meest matige hotels. Ik heb er nog eentje liggen, amper keuze en veelal moesten we 100€ bijbetalen voor iets wat we niet leuk vinden. Dus die laten we maar over de datum gaan. Een vriendin die bij die giftcards werkte, vertelde ook dat dit hun verdienmodel is.
Verder kreeg ik vaak bossen bloemen van mijn schoonmoeder, met lelies erin. Terwijl we een kat hebben die planten eet (lelies zijn extreem giftig). Telkens weer haha..kon meteen een deel van de bloemen weggooien.
duizel
30-10-2023 om 20:29
citroentje schreef op 30-10-2023 om 15:51:
Ik krijg regelmatig goed bedoelde boeken van mijn familie om me weer op het rechte pad te krijgen. Evangelisatieboekjes dus. Die leg ik zonder na te denken weg. Wat ik heel naar vond was kort na een psychose een boekje dat neerkwam op dat mentale klachten kwamen door te weinig geloof.
Oeh die is echt naar
duizel
30-10-2023 om 20:31
ik kreeg een luchtbed van mijn vriend. Ik was er echt niet blij mee. Dat merkte hij ook wel aan mij (ik kan niet doen alsof ik dan heel blij ben). We waren toen 1,5 jaar of 2,5 jaar bij elkaar. Hadden wel een nieuw luchtbed nodig maar ik vond dit niet leuk als cadeau. Bovendien had hij degene gekozen die hij fijn vindt waarvan ik had aangegeven die niet fijn te vinden.
Marty1984
30-10-2023 om 20:38
Ik was al 4 jaar in de familie, maar het was wel de eerste Kerst die ik samen met schoonbroer (broer man) vierde.
Ik kreeg een zelf-gekopieerde cd over mindfullness.
Als ik nu ergens allergisch aan ben is het wel dat zweverige gedoe ...
Mijn zus kwam exact datzelfde jaar met Kerst af met een cd van een zanger waar ik totaal niets mee heb. "Lag in de promo-bak aan 5 euro, dus ik heb hem voor jou gekocht."
(In die tijd kostte een degelijke cd 20 euro. Dat was ik dus duidelijk niet waard, terwijl het gemiddelde cadeau in de familie meestal 40 euro was. En als het dan nog een beetje in de buurt was gekomen van mijn muzieksmaak ...)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.