Huiskamer
Bakblik
27-09-2023 om 06:31
Ja/Nee 27 september 2023 Voor je kind het OV "aanvullen met de auto"
Ja/Nee 27 september 2023
Ja/Nee 27september 2023
Ja/nee 27sept Voor je kind het ov aanvullen met de auto. Op punten waar het ov niet passend is of het af laat weten door uitvallende ritten
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in
een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag
erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de
datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar
je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de
peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.
Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat
voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Het ov voor je kind aanvullen met de auto.
Herfstappeltaart
27-09-2023 om 08:53
Ja hoor dat hebben wij in het verleden regelmatig gedaan. Het OV laat het vaak afweten en wij sprongen in met de auto.
Bakblik
27-09-2023 om 08:57
Tuinfluiter schreef op 27-09-2023 om 08:42:
Mensen die vinden dat je je kinderen hiermee verwent gebruiken meestal zelf haast nooit het ov. Als wij ophalen is dochter 40 minuten eerder thuis en kunnen we gezellig op een normale tijd met elkaar avondeten.
De vrouw die tegen mij zei dat ik verwen gebruikt frequenter het ov dan ik maar altijd op een vast traject op tijden buiten de spits en heeft nog nooit zo'n mega storing meegemaakt waar dochter in 2 studiejaren al 3x mee te maken heeft gehad.
Het doet mij goed te lezen dat meer ouders brengen en halen om de gaten dicht te lopen.
In mijn overweging op welke partij ik ga stemmen in november neem ik zeker het ov mee en welke partijen goede plannen hebben hiervoor. Zat net het plaatselijke sufferdje te lezen waarin plannen stonden om de buslijn naar het station nog verder af te schalen, want per fiets goed bereikbaar. HALLO NIET IEDEREEN KAN ALTIJD FIETSEN!!!!!!!
Koekie1980
27-09-2023 om 09:04
ja!
Zelf ben ik op mn 16e op kamers gegaan omdat er geen bus in t dorp was (400 inwoners) Op maandagochtend gebracht en vrijdagavond opgehaald. Ritje van 25 min in auto was anders 5 km fietsen en 40 min bus. Vooral die fietstocht met weekendtas was geen doen. Blij dat mijn ouders dat deden en heb t absoluut niet als verwend ervaren
Mevrouw75
27-09-2023 om 09:33
Mijn ouders deden dat niet. Maar dat waren andere tijden en ze hadden geen auto. Ik neig dus naar nee. Hoe man erin zou staan weet ik niet.
De optie ‘fiets op het station’ heb ik nog niet gehoord. Ik heb geen rijbewijs, maar gebruik eigenlijk alleen de bus in ver onbekend gebied.
Mevrouw75
27-09-2023 om 09:39
Bakblik schreef op 27-09-2023 om 08:57:
[..]
De vrouw die tegen mij zei dat ik verwen gebruikt frequenter het ov dan ik maar altijd op een vast traject op tijden buiten de spits en heeft nog nooit zo'n mega storing meegemaakt waar dochter in 2 studiejaren al 3x mee te maken heeft gehad.
Het doet mij goed te lezen dat meer ouders brengen en halen om de gaten dicht te lopen.
In mijn overweging op welke partij ik ga stemmen in november neem ik zeker het ov mee en welke partijen goede plannen hebben hiervoor. Zat net het plaatselijke sufferdje te lezen waarin plannen stonden om de buslijn naar het station nog verder af te schalen, want per fiets goed bereikbaar. HALLO NIET IEDEREEN KAN ALTIJD FIETSEN!!!!!!!
NEE, NIET IEDEREEN KAN FIETSEN, MAAR MEER DAN MEN DENKT.
(sorry, ik kon het niet laten
Duufje
27-09-2023 om 09:40
Ja
Wij wonen in een buitendorpje dat lastig te bereiken is met OV. Er is geen trein of station en er gaat maar 1 keer per uur een bus naar een groter dorp waar wel een station is.
Dus zodra kind eraan toe is om met OV naar school te gaan, zullen we vast af en toe bijspringen met de auto. Deden mijn ouders ook als het uitkwam en dat zullen wij ook doen.
Fietsen kan ook uiteraard, 18 km enkele reis. Deed ik ook altijd 'vroeger' en dat verwachten we van hem ook. Maar niet als het keihard regent of 's morgens nog stikkedonker is (bijna de hele route is door het bos), dan kan hij met de bus.
_Audrey
27-09-2023 om 09:42
Bakblik schreef op 27-09-2023 om 08:57:
[..]
Te belachelijk voor woorden inderdaad.
Hier zijn de buslijnen binnen de woonplaats helemaal afgeschaft. Dus om bij het centrale busstation te komen (vanwaar de snelbus naar het NS station vertrekt), moet je gaan fietsen of met de auto. Steen en been word er geklaagd!
En dan zijn er partijen die je uit de auto willen hebben... stelletje grapjassen. Ik neem het zeker ook mee in mijn overweging in november.
Renmuis
27-09-2023 om 09:43
Auwereel schreef op 27-09-2023 om 07:44:
Nee, we hebben geen auto. Station 1 is op 700 m, station 2 op 3 km, bushalte op 500 m, met goede frequentie. In geval van ernstige disruptie, moet er een taxi genomen worden.
Hier ook geen auto inderdaad. Wel iets grotere afstanden: station is op 2,5 km en de bushalte op 1 km. Middelbare school is 8km. Verbindingen zijn ok, hoewel je met de bus naar school echt wel een uur onderweg bent inclusief overstap en een half uur lopen. Ik blijf hopen op verbetering (buiten de Randstad).
Er komt hier dus wel zodra kind verantwoordelijk genoeg is een elektrische fiets. Daar vinden mensen ook wat van, maar er is hier dus geen taxi mama optie, en er zal dus altijd en overal naartoe gefietst moeten worden. De mensen die daar wat van vinden hebben trouwens altijd een auto.
Atalanta
27-09-2023 om 09:45
De school van mijn dochter is met de bus en trein op zich wel te doen, hoewel het onwijs om is. Met de auto is het een half uur. Met de bus en trein ruim een uur. Er gaat een rechtstreekse bus maar die rijdt alleen buiten de spits. En het is ook nog erg duur.
Dochter heeft autisme en is heel snel overprikkeld. OP het VSO (speciaal voortgezet onderwijs) hebben we nog even gekeken of ze met speciaal vervoer kon (ze had die indicatie) maar dat is helemaal niet te doen. Nu op een vervolgopleiding, maar niet regulier, dus hebben we ook nergens recht op.
Als we willen dat ons kind een vak leert (en heel misschien zelfstandig wordt) moeten we dus wel zelf brengen en halen. Gelukkig hoeft ze niet iedere dag naar school. Is ook nog goedkoper dan OV.
En ja er zijn mensen in onze omgeving die het allemaal erg overdreven vinden.
Mevrouw75
27-09-2023 om 10:01
Renmuis schreef op 27-09-2023 om 09:43:
[..]
Hier ook geen auto inderdaad. Wel iets grotere afstanden: station is op 2,5 km en de bushalte op 1 km. Middelbare school is 8km. Verbindingen zijn ok, hoewel je met de bus naar school echt wel een uur onderweg bent inclusief overstap en een half uur lopen. Ik blijf hopen op verbetering (buiten de Randstad).
Er komt hier dus wel zodra kind verantwoordelijk genoeg is een elektrische fiets. Daar vinden mensen ook wat van, maar er is hier dus geen taxi mama optie, en er zal dus altijd en overal naartoe gefietst moeten worden. De mensen die daar wat van vinden hebben trouwens altijd een auto.
Oh, sorry, hier de uitzondering dan.
Ysenda
27-09-2023 om 10:09
Mevrouw75 schreef op 27-09-2023 om 09:33:
Mijn ouders deden dat niet. Maar dat waren andere tijden en ze hadden geen auto. Ik neig dus naar nee. Hoe man erin zou staan weet ik niet.
De optie ‘fiets op het station’ heb ik nog niet gehoord. Ik heb geen rijbewijs, maar gebruik eigenlijk alleen de bus in ver onbekend gebied.
Fiets op het station proberen mijn collega’s, na een half jaar is dat meestal wel weer klaar: fiets meerdere malen zo beschadigd dat je niet gelijk kunt fietsen. Fiets kwijt, verplaatst omdat iemand anders jouw plekje wil hebben, gewoon gejat of door prorail afgevoerd omdat die onverlaat jouw fiets op een niet toegestane plek heeft gezet. Of het is zo vol dat je geen plek kunt vinden en ook al ben je ruim optijd weggegaan je alsnog je trein mist.
En een ov-fiets is leuk voor een keer maar niet voor elke dag want te duur.
Mevrouw75
27-09-2023 om 10:14
Ysenda schreef op 27-09-2023 om 10:09:
[..]
Fiets op het station proberen mijn collega’s, na een half jaar is dat meestal wel weer klaar: fiets meerdere malen zo beschadigd dat je niet gelijk kunt fietsen. Fiets kwijt, verplaatst omdat iemand anders jouw plekje wil hebben, gewoon gejat of door prorail afgevoerd omdat die onverlaat jouw fiets op een niet toegestane plek heeft gezet. Of het is zo vol dat je geen plek kunt vinden en ook al ben je ruim optijd weggegaan je alsnog je trein mist.
En een ov-fiets is leuk voor een keer maar niet voor elke dag want te duur.
Ok, kan. Bij mij gaat het tot nu in mijn leven goed. Ik weet niet beter dan dat je vooral lopend of fietsend naar het station gaat.
Renmuis
27-09-2023 om 10:18
Mevrouw75 schreef op 27-09-2023 om 10:01:
[..]
Oh, sorry, hier de uitzondering dan.
Volgens mij niet. Jullie hebben toch een auto, ook al heb jij geen rijbewijs?
Poezenmeisje
27-09-2023 om 10:20
Mevrouw75 schreef op 27-09-2023 om 09:33:
Die optie heet "twee fietsen op twee stations" die regelmatig vernield of gejat worden...
Mevrouw75
27-09-2023 om 10:28
Renmuis schreef op 27-09-2023 om 10:18:
[..]
Volgens mij niet. Jullie hebben toch een auto, ook al heb jij geen rijbewijs?
Ja, maar dat betekent niet dat ik nou lekker met de auto ga, of niet gewoon nogal veel met het ov, de fiets of benenwagen doe. Ik leef trouwens pas sinds 7 jaar samen met deze autominnende man.
Ik ben tenslotte wel iemand zonder auto. Een spaarzaamheid tegenwoordig, dus misschien niet zo verwonderlijk dat de mensen met een mening ofwel een auto hebben ofwel samen in een huis wonen met een autobezitter.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.