Huiskamer
Bakblik
27-09-2023 om 06:31
Ja/Nee 27 september 2023 Voor je kind het OV "aanvullen met de auto"
Ja/Nee 27 september 2023
Ja/Nee 27september 2023
Ja/nee 27sept Voor je kind het ov aanvullen met de auto. Op punten waar het ov niet passend is of het af laat weten door uitvallende ritten
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in
een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag
erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de
datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar
je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de
peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.
Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat
voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Het ov voor je kind aanvullen met de auto.
Renmuis
27-09-2023 om 10:44
Mevrouw75 schreef op 27-09-2023 om 10:28:
[..]
Ja, maar dat betekent niet dat ik nou lekker met de auto ga, of niet gewoon nogal veel met het ov, de fiets of benenwagen doe. Ik leef trouwens pas sinds 7 jaar samen met deze autominnende man.
Ik ben tenslotte wel iemand zonder auto. Een spaarzaamheid tegenwoordig, dus misschien niet zo verwonderlijk dat de mensen met een mening ofwel een auto hebben ofwel samen in een huis wonen met een autobezitter.
Wij doen alles met het ov, de fiets, of de benenwagen. Het is voor mijn gevoel toch echt anders als je een auto als back-up hebt staan. En daar komt nog bij dat voor ons het ov niet altijd een volwaardig alternatief is, buiten de randstad. Wij namen bijvoorbeeld, in de afgelopen twee maanden, ook de fiets toen we een begrafenis 22km verderop hadden in onze nette kleding, en toen we midden in de nacht met een heel ziek kind naar de spoedpost moesten (9km).
Ruim een kwart van de huishoudens in Nederland heeft trouwens geen auto. Bij midden- en hoge inkomens is dat trouwens respectievelijk maar 5,7% en 1,8%, dus als je in bepaalde kringen zit kan het inderdaad zo lijken dat het zeldzaam is.
Mevrouw75
27-09-2023 om 10:47
Renmuis schreef op 27-09-2023 om 10:44:
[..]
Wij doen alles met het ov, de fiets, of de benenwagen. Het is voor mijn gevoel toch echt anders als je een auto als back-up hebt staan. En daar komt nog bij dat voor ons het ov niet altijd een volwaardig alternatief is, buiten de randstad. Wij namen bijvoorbeeld, in de afgelopen twee maanden, ook de fiets toen we een begrafenis 22km verderop hadden in onze nette kleding, en toen we midden in de nacht met een heel ziek kind naar de spoedpost moesten (9km).
Ruim een kwart van de huishoudens in Nederland heeft trouwens geen auto. Bij midden- en hoge inkomens is dat trouwens respectievelijk maar 5,7% en 1,8%, dus als je in bepaalde kringen zit kan het inderdaad zo lijken dat het zeldzaam is.
Ik weet hoe het is hoor. Ik heb het 41 jaar zonder man met auto gedaan. Het is nou niet alsof ik iets theoretisch aan het zwetsen ben.
Renmuis
27-09-2023 om 11:18
Mevrouw75 schreef op 27-09-2023 om 10:47:
[..]
Ik weet hoe het is hoor. Ik heb het 41 jaar zonder man met auto gedaan. Het is nou niet alsof ik iets theoretisch aan het zwetsen ben.
Maar je kind(eren) heeft / hebben een vader met een auto. En als gezin hebben jullie een auto.
Isalinde
27-09-2023 om 12:07
Hier geen auto, dus we doen alles met het OV. Ik reis zelf vier dagen per week met de trein en dat gaat eigenlijk altijd goed. Met de bus of de fiets naar het station gaat ongeveer even snel, zeker terug, dus meestal ga ik met de fiets. In 20 jaar ook nooit problemen gehad met de fiets op het station. Geen Randstad, overigens.
MIDA
27-09-2023 om 14:00
Hier is de bushalte op 500m afstand en de bus gaat iedere 10 minuten, maar als zoon met de bus zou gaan is hij zeker 45 minuten onderweg. Met de fiets 15 minuten, dus fietst hij. Behalve als het echt flink regent (en ik thuis ben) dan breng ik hem.
MMcGonagall
27-09-2023 om 16:18
Ik doe er niet moeilijk over, ook niet over het lenen van mijn auto, mits ik hem zelf niet nodig heb.
Moirmel
27-09-2023 om 17:04
Sinds ik een partner heb, hebben we ook een wagen (zelf geen rijbewijs). Vind het harstikke handig aangezien het ov hier slechts om het uur passeert. Voor stiefzoon is dit nog geen probleem, maar als er een petekind komt logeren zou hij vanuit het station waar hij afstapt nog ruim een uur onderweg zijn naar ons met het ov, mochten wij hem niet ophalen en op een kwartiertje thuis zijn.
Persoonlijk vind ik het al prettig als mensen het openbaar vervoer gebruiken en niet alles met de wagen doen.
Daglichtlamp
27-09-2023 om 17:10
Wybren van Haga zegt nu in het kamerdebat dat illegale kinderen geen recht hebben op onderwijs. We zijn wel diep gezonken.
Moirmel
27-09-2023 om 17:11
Daglichtlamp schreef op 27-09-2023 om 17:10:
Wybren van Haga zegt nu in het kamerdebat dat illegale kinderen geen recht hebben op onderwijs. We zijn wel diep gezonken.
Verkeerd topic?
Daglichtlamp
27-09-2023 om 17:12
Moirmel schreef op 27-09-2023 om 17:11:
[..]
Verkeerd topic?
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet ook niet multitasken.
redbulletje
27-09-2023 om 23:34
Toen ik op mn 17e een jaar stage ging lopen op een manege en 3 weekenden per maand naar huis kwam, haalde mijn vader me altijd van het station op vrijdag of zaterdagmiddag en zondagavond brachten mn ouders me met de auto helemaal terug op dik een uur rijden. Was daar erg blij mee.
Naar de middelbare school op 15 km heb ik wel moeten fietsen of bussen. Beiden niet bepaald mijn hobby en extra motivatie om op mn 18e gelijk mn rijbewijs te halen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.