Huiskamer
Bakblik
27-09-2023 om 06:31
Ja/Nee 27 september 2023 Voor je kind het OV "aanvullen met de auto"
Ja/Nee 27 september 2023
Ja/Nee 27september 2023
Ja/nee 27sept Voor je kind het ov aanvullen met de auto. Op punten waar het ov niet passend is of het af laat weten door uitvallende ritten
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in
een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag
erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de
datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar
je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de
peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.
Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat
voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Het ov voor je kind aanvullen met de auto.
Bakblik
27-09-2023 om 06:42
Ik kwam op deze stelling toen ik gisteren weer op het station stond in de haal en brengfile. De "aansluitende" bus gaat maar 1 keer per uur en als het geen spits is rijdt hij een verkorte route waardoor er nog ver naar huis gelopen moet worden en met veel tassen/ en zware tas is dat niet handig. Ik haal mijn studenten dan van het station. Sommige mensen die dat zien hebben daar een mening over en roeptoeteren dan dat ik mijn kinderen verwen. Ze kunnen toch met de bus of lopen!
Ons eigen station is maar 2 kilometer maar soms komen beide kinderen terug via het station in een buurgemeente en dat is 6 km lopen. De bus vanaf dat station gaat ook heel onregelmatig en vaak niet ver genoeg. Zeker als ze dan al flink vertraging hebben door uitvallende treinen haal ik ze op als ik thuis ben. De afspraak is wel dat ze proberen zo dicht mogelijk bij huis te komen.
Edit: vergeleken met het platteland is bij ons in de Randstad het ov nog redelijk geregeld. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die geen keus hebben, omdat ze gewoon morgen brengen vanwege totaal opgeheven buslijnen. Meldt dat dan ook even in je bericht.
_Audrey
27-09-2023 om 07:06
Ja, zeker deed ik dat.
Als de bus staakt of niet rijdt door omstandigheden kom je hier nergens zonder auto. Het dichtstbijzijnde station is 20 km ver weg oid, beetje ver lopen
duizel
27-09-2023 om 07:12
hier nog niet van toepassing maar grote kans dat het wel gaat gebeuren. Inderdaad buiten de randstad. Bus gaat overdag 1 keer per uur, vanaf 5 of 6 uur nog maar 1 keer in de 2 uur. Als dat zo uitkomt zullen wij echt wel helpen. Zullen wel stimuleren om het zelfstandig te regelen en rijden niet als ze een kwartiertje of half uurtje moeten wachten verwacht ik.
Madamecannibale
27-09-2023 om 07:20
Mijn ouders haalden mij vroeger ook regelmatig ergens op en zelf ben ik dat ook van plan. Ik zie dat niet als verwennen maar als “zorgen voor” en vaak ook gewoon praktisch en gezellig. Ik heb het altijd erg fijn gevonden dat mijn ouders dat deden. Overigens ben ik erg zelfstandig geworden dus daar heeft het geen invloed op gehad. Tegenwoordig haal ik ook net zo vaak mijn ouders even ergens op.
Bakblik
27-09-2023 om 07:39
duizel schreef op 27-09-2023 om 07:12:
hier nog niet van toepassing maar grote kans dat het wel gaat gebeuren. Inderdaad buiten de randstad. Bus gaat overdag 1 keer per uur, vanaf 5 of 6 uur nog maar 1 keer in de 2 uur. Als dat zo uitkomt zullen wij echt wel helpen. Zullen wel stimuleren om het zelfstandig te regelen en rijden niet als ze een kwartiertje of half uurtje moeten wachten verwacht ik.
Kwartiertje/ half uurtje vind ik ook nog redelijke wachttijden en dan stap ik meestal ook niet in de auto.
Gisteren had dochter veel bagage, moest ze 40 minuten op de bus wachten die dan tot het centrum ging (ons treinstation ligt buiten de bebouwde kom):, zodat ze nog 12 minuten moest lopen. Als ik dan in het centrum zou ophalen was ik meer tijd kwijt dan even naar het station rijden via de omleidingsweg. Dan is ze sneller thuis.
Auwereel
27-09-2023 om 07:44
Nee, we hebben geen auto. Station 1 is op 700 m, station 2 op 3 km, bushalte op 500 m, met goede frequentie. In geval van ernstige disruptie, moet er een taxi genomen worden.
ShowyHummingbird30
27-09-2023 om 07:45
Dank voor je uitleg want de vraag snapte ik niet ('t is nog vroeg...)
Hier is het zelden nodig. Op een paar honderd meter afstand stopt een bus die zelfs 's nachts rijdt. En die gaat naar een nogal centraal gelegen treinstation waarvan je naar bijna heel Nederland kunt.
Als het OV trammelant heeft (staking, enorme en langdurige trein uitval) dan doe ik het uiteraard wel.
Wieder
27-09-2023 om 07:55
Punt 1: waar bemoeien mensen zich mee? Je vraagt toch niet of zij het doen?
Punt 2: ov? Welk ov? Oh, je bedoelt dat systeem dat je ergens heen moet gaan waar je niet moet zijn op een tijd dat je er niet moet zijn dat je brengt naar een plek waar je niet wil zijn op een tijdstip waar je niks aan hebt!
Platteland hier 😉. Dus toen de kinders nog geen rijbewijs hadden stond taxi vader of moeder regelmatig klaar. Naar school was redelijk geregeld, als het ov tenminste niet staakte of om welke andere reden dan ook uitviel (corona hielp trouwens ook mee om problemen met schooltijden-ov tegen te gaan), maar alles dat buiten kantooruren valt is hier drama. Op hun 17de hadden beide kinders dus hun rijbewijs, maar voor hun 18de verjaardag heb ik mening ritje gemaakt voor ze.
Liefie_xxx
27-09-2023 om 08:11
student-dochter komt vind weekelijks met de trein, en moet daarna nog een uur met de bus. Die bus gaat door alle kleine dorpjes en maakt een enorme omweg. Daarbij rijdt hij niet heel vaak.
voor ons is het 15 minuten enkele reis, dus vaak halen we haar even op en we brengen haar ook vaak naar het station.
Dees!
27-09-2023 om 08:13
Ik heb nee ingevuld, omdat wij hier een goed dekkend ov-netwerk hebben. In jouw geval zou ik, waar mogelijk, hetzelfde doen.
Poezenmeisje
27-09-2023 om 08:22
Welk OV? Dat dure systeem (enkeltje NS Beilen-Groningen bijna 10 euro) dat hopelijk rijdt?
Om vervolgens te merken dat er (minstens) twee bussen achterelkaar uitvallen bij Qbuzz. Lijnen die maar één keer per uur rijden naar mijn dorp en waarvan de dichtstbijzijnde bushalte 900 meter lopen is...
Voor dorpen die nog verder weg liggen dan Middelstum, rijdt deze lijn één keer per twee uur.
Ja, wij halen elkaar en ons kind in zo'n geval. Leve de auto en de fiets.
Bakblik
27-09-2023 om 08:24
Wieder schreef op 27-09-2023 om 07:55:
Punt 1: waar bemoeien mensen zich mee? Je vraagt toch niet of zij het doen?
Platteland hier 😉. Dus toen de kinders nog geen rijbewijs hadden stond taxi vader of moeder regelmatig klaar. Naar school was redelijk geregeld, als het ov tenminste niet staakte of om welke andere reden dan ook uitviel (corona hielp trouwens ook mee om problemen met schooltijden-ov tegen te gaan), maar alles dat buiten kantooruren valt is hier drama. Op hun 17de hadden beide kinders dus hun rijbewijs, maar voor hun 18de verjaardag heb ik mening ritje gemaakt voor ze.
🤣🤣🤣
Goede samenvatting van wat er op veel plekken aan de hand is.
Hier is afgelopen december de frequentie van de bus naar het station gehalveerd en opgeschoven in tijd zodat je net de trein ziet wegrijden als de bus aankomt of de bus ziet wegrijden als de trein aankomt. In de vorige dienstregeling had je 10 of 17 minuten overstaptijd afhankelijk van naar/uit welke richting je ging/kwam. Dat was gedaan vanwege dat de lijn onrendabel zou zijn. Buiten de spits is dat ook zo maar van 6.30 tot zeker 8.30 staat er zeer regelmatig een heuse haal en brengfile op en in de buurt van de kiss and ride strook. Zelfs op niet spitstijd was ik gisteren onderdeel van de file.
Tuinfluiter
27-09-2023 om 08:29
In onze oude woonplaats kwammen de kinderen met het ov aansluitingen waren goed en reden 4 keer per uur. Op zondagavond werden ze naar de trein gebracht omdat ov maar 2 keer per uur reed en slecht aansloot. De reis was als alles vlot verliep al twee en een half uur.
In onze nieuwe woonplaats komt de bus aan op het moment dat de trein vertrekt en omgekeerd. Voor ons is het een kleine moeite om te brengen en te halen dus dat doen we bijna altijd. Met de auto maar 10 minuutjes.
Ysenda
27-09-2023 om 08:33
in principe niet want het ov rijdt om de 10 minuten maar ik breng nog wel eens gestrande vrienden naar huis of als er weer eens les is op een vage locatie en ik zoon weg breng haal ik die ook van huis. We hebben wel de afspraak dat hij eerst kijkt wat wel kan maar als 20 minuten van huis tot school of andersom in eens 3 uur wordt en het is belangrijk dat hij op tijd komt dan breng ik wel of als hij zijn rijbewijs heeft en ik de auto niet nodig dan neemt hij die maar.
In coronatijd met de avondklok en een prille verkering van zoon wel regelmatig gereden.
Maar hopelijk heeft hij snel zijn rijbewijs.
Tuinfluiter
27-09-2023 om 08:42
Mensen die vinden dat je je kinderen hiermee verwent gebruiken meestal zelf haast nooit het ov. Als wij ophalen is dochter 40 minuten eerder thuis en kunnen we gezellig op een normale tijd met elkaar avondeten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.