Huiskamer
Bakblik
23-09-2023 om 08:15
Ja/Nee 23 september 2023 Vrijwilligerswerk?
Ja/nee 22sept
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in
een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag
erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de
datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar
je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de
peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.
Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat
voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Tijd, zijn of gelegenheid voor vrijwilligerswerk
Lollypopje
23-09-2023 om 09:56
Ik heb wel ooit, lees 15 jaar terug, vrijwilligers werk op bevrijdingspop gedaan. Leek me leuk en ik werd ook nog bij het hoofdpodium ingedeeld.
Maar dat was echt een verschrikking. We waren maar met zijn tweeën, echt pauze houden was daardoor lastig en het was koud en nat. Heb daar toen van 12 tot aan het eind gestaan, want er was geen vervanging, een verschrikking. Terwijl mensen die elders ingdeeld stonden, wel een normale dag hadden. En de drummer van Guus Meeuwis werd ook nog boos omdat ik hem om zijn pasje vroeg, tja wist ik veel wie hij was 🤦
Niet dat dit de reden was om nooit meer vrijwilligerswerk te doen, maar wel de reden om me het jaar daarna niet weer aan te melden.
MMcGonagall
23-09-2023 om 10:11
Als de kinderen financieel voor zichzelf zorgen, ga ik van vijf naar vier dagen en dan een keer per week voor de dierenbescherming werken. Is het plan
Netherfield
23-09-2023 om 10:12
Ik heb in de MR van de basisschool van de kinderen gezeten en heb collectes gelopen. Nu zit ik in het bestuur van de sportclub van de kinderen. Daarnaast werk ik 36 uur.
Moederkareltje
23-09-2023 om 10:28
Ik ben huismoeder dus heb genoeg tijd en help de buurvrouw met haar huishouden en boodschappen. Man verdient de kost.
Sassenach
23-09-2023 om 10:32
Ja, ik doe sinds een jaar of twee vrijwilligerswerk in een dierenasiel. Ik maak hokken schoon en geef de beestjes eten en aandacht. Heel gezellig en het geeft me een goed gevoel om iets voor deze dieren te doen.
Auwereel
23-09-2023 om 10:41
Een beetje heel egoïstisch vrijwilligerswerk in de kerk, maar medekerkleden profiteren er ook van.
SpiritedMagpie74
23-09-2023 om 10:47
Ik regel alle betalingen voor iemand die volledig digibeet is. En ik zit in het bestuur van van de oudervereniging van de basisschool (daarmee ook vrijwilliger bij zo'n beetje al hun activiteiten). Dat laatste houdt binnenkort op en dan zoek ik er weer wat anders bij. Ik werk 36 uur per week.
MidasWolf
23-09-2023 om 10:48
Ik hoop binnenkort naar 4 dagen(ma-do) werken te gaan, misschien dat ik dan wat meer ruimte zie voor vrijwilligerswerk. Het incidentele vrijwilligerswerk klinkt ook goed, dan heb je niet elke week wat staan op dat gebied.
PerfumedAlpaca84
23-09-2023 om 11:18
Auwereel schreef op 23-09-2023 om 10:41:
Een beetje heel egoïstisch vrijwilligerswerk in de kerk, maar medekerkleden profiteren er ook van.
Wat is er egoïstisch aan?
Cala
23-09-2023 om 11:22
Ik doe drie uur per week vrijwilligerswerk met dieren. Ik werk fulltime, maar dit vind ik goed te combineren en als ik een keer niet kan is het niet erg.
Moirmel
23-09-2023 om 11:28
Niet echt een vrijwilligerswerk, maar ik probeer elke week zeker één keer te gaan ploggen. Zou graag ook in een asiel gaan werken of iets anders met dieren, maar durf eigenlijk geen vaste uren/dagen af te spreken omdat ik mentaal vrij labiel ben en nooit weet of ik de volgende dag in staat zal zijn om de afspraak na te komen.
Courage
23-09-2023 om 11:30
Ik wilde 'nee' zeggen, maar bedacht me dat ik me heb aangemeld als stembureau-lid voor 22 november (sta op de reserve-lijst) en doe ook wel eens hand- en spandiensten voor het koor waar ik in zit. Dat telt ook?
Vroeger wel veel vrijwilligerswerk gedaan trouwens, als in wekelijks en vele uren...
Auwereel
23-09-2023 om 11:48
Wandelvrouwtje schreef op 23-09-2023 om 11:18:
[..]
Wat is er egoïstisch aan?
Ik zit op het kerkkoor omdat ik zo van zingen houd en zoek mede de muziek uit. Dus ik heb er heel veel voordeel van. Gelukkig is men ik de kerk blij met koor en muziek, dus dat is win-win.
Auwereel
23-09-2023 om 11:53
Moirmel schreef op 23-09-2023 om 11:28:
Niet echt een vrijwilligerswerk, maar ik probeer elke week zeker één keer te gaan ploggen. Zou graag ook in een asiel gaan werken of iets anders met dieren, maar durf eigenlijk geen vaste uren/dagen af te spreken omdat ik mentaal vrij labiel ben en nooit weet of ik de volgende dag in staat zal zijn om de afspraak na te komen.
Ik pak ook wel eens wat afval op van de straat bij mijn ommetjes, maar eigenlijk vind ik dat ik dat wat professioneler aan zou kunnen pakken met grijper en vuilniszak, zodat ik wat effectiever vuil raap. Ik volg op LinkedIn de Zwerfinator Dirk Groot. Ik vind zijn statistieken heel interessant! En zijn pleidooi voor betere statiegeld, het effect van drinkkartonnen enz
Moirmel
23-09-2023 om 11:59
Auwereel schreef op 23-09-2023 om 11:53:
[..]
Ik pak ook wel eens wat afval op van de straat bij mijn ommetjes, maar eigenlijk vind ik dat ik dat wat professioneler aan zou kunnen pakken met grijper en vuilniszak, zodat ik wat effectiever vuil raap. Ik volg op LinkedIn de Zwerfinator Dirk Groot. Ik vind zijn statistieken heel interessant! En zijn pleidooi voor betere statiegeld, het effect van drinkkartonnen enz
Ik ga altijd op stap met grijper, gewone vuilzak en een pmd-zak. Als mooimaker (België) krijg je van de gemeente elk jaar een deel gratis zakken, nadeel is wel dat je niet echt kilometers kunt doen want je moet die zakken ook nog thuis krijgen. Meeste afval zijn trouwens bierblikjes, dus ik vraag me af of hier verandering in komt eenmaal het statiegeld op blik is ingevoerd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.