Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 23 september 2023 Vrijwilligerswerk?

Ja/nee 22sept

Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.

Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?

Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in

een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag

erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.

Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de

datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar

je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de

peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.

Kopieer tot slot deze hele tekst plaats deze in je bericht, zodat

voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.

Peiling

Tijd, zijn of gelegenheid voor vrijwilligerswerk
53 stemmen
60%
40%

Bakblik

Bakblik

23-09-2023 om 08:17 Topicstarter

Ja ik doe iedere week iets aan vrijwilligerswerk.  Meestal 1 ochtend in de week nu 2.
Mijn kinderen stimuleer ik ook om iets te doen voor de maatschappij dat niet betaald wordt.  Zij doen meestal losse acties.  Als er op de sportclub hulp gevraagd wordt of op school of zo.

ja, vrijwilliger bij een zorgboerderij met ouderen. Zo'n 1 middag of avond per maand. Vroeger trainer geweest bij een jeugdteam.

Ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Wij krijgen daar wel een vrijwilligersvergoeding voor. ( 5 euro per uur)

Nee geen zin in nu. Werk 25 uur verspreid over 4 soms 5 dagen en vind de dagen al vol genoeg met sport, lezen etc erbij.

Geen tijd voor. Ik werk 40 uur en in het weekend wil ik echt tijd hebben voor mijn gezin. 

Nee, want ik heb geen tijd. Ik werk 4 dagen en heb nu 1 kind en straks (deo volente) 2. Als ik met pensioen ben wil ik wel vrijwilligerswerk doen. 

Edit: Als de kinderen groter zijn wil ik wel helpen bij school en sport.

Momenteel niet ik ben recent naar een andere plaats verhuisd.
Hier voor altijd één dag per week in een bibliotheek en toen mijn kinderen nog thuis woonden deed ik ook regelmatig wat voor hun sportclubs en school.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

23-09-2023 om 09:16

ik heb vrijwilligerswerk gedaan en wil dat ook zeker wel weer gaan doen. Op dit moment heb ik er de energie en tijd niet voor naast fulltime werken. 

Heb vanaf mijn twaalfde altijd vrijwilligerswerk gedaan. 
- jeugdvakantieweken
- maatjesproject voor kinderen met een beperking
- bestuur van verschillende maatschappelijke organisaties
- heel veel verschillende dingen voor de sportclub (bestuur, TC, clubkrant, trainer/coach, scheidsrechter, wedstrijdcoördinator) 

Ik ben afgekeurd maar doe nog wel vrijwilligerswerk op een VO school. Daar begeleid ik leerlingen met een ondersteuningsbehoefte. 

Ja, heb verschillende dingen gedaan: Kantine sportvereniging, dorpskrant redactie, andere taken sportvereniging, helpen bij rommelmarkt
Ben er wel uit, dat ik niet wekelijks meer iets wil doen, maar doe nu eendaagse activiteiten, waar je 1 keer per maand eens bij elkaar zit. Dan zit ik in organisatie voetbaltoernooi, grote verkoop in het dorp, voor andere activiteiten voor pan soep zorgen, wat broodjes smeren. Dus wel veel, maar niet wekelijks. Voordeel is, dat wanneer ik geen zin heb om bv soep te maken, dat ik dan nee kan zeggen

Ja, ik doe 1x per week activiteiten op de dagbesteding voor beginnend dementerende ouderen. Ze wonen nog thuis, maar zijn een paar dagen per week daar. 
Denk aan handwerken, spelletjes en uiteraard bloemschikken en bingo . Heel gezellig! 

nee, nooit gedaan ook. Ik was voordat ik ziek werd al niet in staat om werk, sociaal leven en huishouden te managen, nog een verplichting erbij zou ik niet hebben gered.

Tegelijkertijd ben ik op internet wel al jaren een vraagbaak voor mensen op een bepaald interesse gebied. Officieel geen vrijwilligerswerk, maar wel iets dat ik doe omdat ik het fijn vind om mensen te helpen.

Ik heb in het verleden veel op de school van de kinderen geholpen (mee naar de bibliobus, timmermoeder, schoonmaakavondjes), nu ben ik 66, pas 2 dagen op de kleinkinderen en verder ben ik blij dat ik eigen huis en tuin op orde kan houden, kan sporten en lopen met een vriendin. Dan is de energie wel een eind op.

Ik werk fulltime, dus echt iets structureels ernaast doen lukt me niet.
Wel breng ik het buurtkrantje rond, help af en toe bij activiteiten van de buurtvereniging en collecteer ik voor een paar goeie doelen.

Bakblik

Bakblik

23-09-2023 om 09:50 Topicstarter

Collecteren voor een paar goede doelen die ik inderdaad ook. Voor 1 goed doel al meer dan 25 jaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.