Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 23 september 2023 Vrijwilligerswerk?

Peiling

Tijd, zijn of gelegenheid voor vrijwilligerswerk
53 stemmen
60%
40%

Mooi werk Moirmel!

Moirmel schreef op 23-09-2023 om 11:28:

Niet echt een vrijwilligerswerk, maar ik probeer elke week zeker één keer te gaan ploggen. Zou graag ook in een asiel gaan werken of iets anders met dieren, maar durf eigenlijk geen vaste uren/dagen af te spreken omdat ik mentaal vrij labiel ben en nooit weet of ik de volgende dag in staat zal zijn om de afspraak na te komen.

Zou je niet als het ware als ondersteuning voor de vrijwilligers kunnen helpen, wanneer je komt en meehelpt hebben zij extra hulp erbij. Wanneer je niet kan/komen om wat voor reden dan ook is het ook prima.

Zo doet een buurman van mij dat ook. Alleen dan in een lokaal groen bedrijf. Ook bij hem is het niet altijd zeker of hij kan komen of niet. Hij ondersteunt hen ook door middel van vrijwilligerswerk betaald werken is niet haalbaar voor hem op dit moment.

Ik kan gewoon niks eigenlijk.

Ik deed vrijwilligerswerk als student voor een milieuorganisatie. Nu dat ik werk heb ik daar geen tijd meer voor en doe ik alleen nog wat vrijwilligerswerk voor mijn sporrvereniging.

Nee, ik doe genoeg. 
Heb vroeger wel wat gedaan, maar heb daar niet echt goede ervaringen mee. Bardiensten bij de hockey daargelaten trouwens. 

Auwereel schreef op 23-09-2023 om 11:48:

[..]

Ik zit op het kerkkoor omdat ik zo van zingen houd en zoek mede de muziek uit. Dus ik heb er heel veel voordeel van. Gelukkig is men ik de kerk blij met koor en muziek, dus dat is win-win.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen een verplichting aangaan waar ze geen geld voor krijgen (vrijwilligerswerk dus), die ze niet leuk vinden. Volgens mij levert het voor iedereen iets op, van het fijn vinden om nuttig bezig te zijn tot passie voor de activiteit zelf. 

Oja, ik ben ook stembureaulid en ik prik af en toe afval (ik heb zo'n zakhouder en prikker van de gemeente). 

Bakblik

Bakblik

23-09-2023 om 15:39 Topicstarter

Cala schreef op 23-09-2023 om 15:22:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat mensen een verplichting aangaan waar ze geen geld voor krijgen (vrijwilligerswerk dus), die ze niet leuk vinden. Volgens mij levert het voor iedereen iets op, van het fijn vinden om nuttig bezig te zijn tot passie voor de activiteit zelf.

Oja, ik ben ook stembureaulid en ik prik af en toe afval (ik heb zo'n zakhouder en prikker van de gemeente).

Dit ja. 

Ik leer nieuwkomers fietsen in een samenwerkingsverband van de fietsersbond en vluchtelingenwerk. Het geeft veel voldoening om met handen en voeten iemand uit te leggen hoe je fietst en dan de blijdschap te zien van iemand die na uren ploeteren eindelijk fietst.  Dan volgt nog een traject om diegene ik veilig door het verkeer te laten gaan. 

Sommige cursisten zijn jaren later nog dankbaar voor de mogelijkheid die ze bij ons hebben gekregen en dat ze nu een heel stuk zelfstandiger zijn doordat ze niet afhankelijk zijn van anderen voor vervoer.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

23-09-2023 om 21:35

Ja, bij een vakbond. En bij verkiezingen help ik op een stembureau.
Tot een paar jaar geleden ook als jurylid bij atletiek wedstrijden, maar daar ben ik mee gestopt dat het bijna al mijn weekenden opslokte.

42 uur per week werken, en daarnaast zo’n 20 uur per week vrijwilligerswerk bij d lokale voetbalclub, in de kantine!

Nee maar ik zou het wel willen. Het lukt nu niet om er tijd voor te maken met een fulltimebaan, 2 kinderen en sporten.

Wat zou ik wel willen doen?
Jeugdteam bij een sport trainen&coachen
Gaan wandelen met mensen in een woonvorm die aan een rolstoel gebonden zijn
Busje rijden voor speciaal onderwijs.

Dat laatste lijkt me wel pittig vanwege mogelijke gedragsproblemen maar ik vind de huidige situatie schrijnend. Ieder kind heeft recht op onderwijs.

ja, bestuurslid bij een stichting, in opleiding voor scheidsrechter, stemburolid. Af en toe bij de Zonnebloem.

Geen nieuwe ja/neen vragen meer?

Moirmel schreef op 26-09-2023 om 11:37:

Geen nieuwe ja/neen vragen meer?

Ik geloof niet dat de eerste die post door heeft dat het de bedoeling is om een nieuwe vraag te posten en ik weet uit een ander topic dat mensen  problemen hebben met het kopiëren van een tekst.

Ik vind het ook een leuk topic dus heb net een vraag geplaatst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.