Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

It is 20 years ago…

Dat de vliegtuigen zich in de Twin Towers boorden. Weet jij nog waar je was? Hoe je je voelde? 

Infobericht: Bericht deels aangepast ivm provoceren. 


kopjekoffie schreef op 11-09-2021 om 10:06:

[..]

Ik ben 52 en die aanslagen waren niet uit naam van het geloof.

Het past ook niet bij een religie om na een moordpartij beloond te worden met een extra fijn plekje in de hemel en 72 maagden.

Welk plekje in de hemel is dat dan? Want in de Islam is er een verschil tussen de hemel en het paradijs. Moslims geloven niet dat ze na het overlijden naar de hemel gaan, maar wel naar het paradijs. Aangezien je zo’n groot expert in de Islam bent, wist je dat al. Dus ik ben heel benieuwd welk plekje in de hemel je bedoelt. En sinds wanneer wordt een moord beloond in de Islam? Ik lees graag je betrouwbare bronnen. Tenslotte, hoe kom je aan ‘72 maagden’? Ik wil dolgraag van je leren. Dus vertel het me aub. Er zijn namelijk een hoop mensen die de Quraan hun leven lang bestuderen en nog steeds niet alle kennis hebben. Fijn dat ik nu iemand ontmoet die wel alle kennis heeft en dat ook zo etaleert. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 11:35

https://www.911memorial.org/connect/blog/tribute-papd-k-9-officer-sirius

Dit raakt me ook. Er was ook een foto van een hond die via een soort net naar binnen werd gebracht in de twin towers voor overlevenden. 

rionyriony schreef op 11-09-2021 om 09:49:

[..]

De hevigste moordpartijen zijn inderdaad altijd al door moslims onderling geweest. Vooral omdat een groep niet streng genoeg in de leer is/was. De katholieke kruistochten waren peanuts daarbij vergeleken.

Maar goed dit is het onderwerp niet.

Kun je voorbeelden en betrouwbare bronnen geven dat de hevigste moordpartijen ‘altijd al door moslims onderling zijn geweest’. Nogal een zware uitspraak. Oh en ook graag van de peanuts katholieke kruistochten. Die zijn vast héél vredig en liefdevol verlopen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-09-2021 om 11:39

Granaatappeltje schreef op 11-09-2021 om 11:37:

[..]

Kun je voorbeelden en betrouwbare bronnen geven dat de hevigste moordpartijen ‘altijd al door moslims onderling zijn geweest’. Nogal een zware uitspraak. Oh en ook graag van de peanuts katholieke kruistochten. Die zijn vast héél vredig en liefdevol verlopen.

Het gaat nu toch om 9/11? Daar horen katholieke kruistochten niet tussen lijkt mij? 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

11-09-2021 om 11:48

Ik zat net in de brugklas en was die dag alweer vroeg thuis want zieke docenten en tussenuren. Ik was als een goede lamlendige puber suf tv aan het kijken totdat het onderbroken werd. Ik weet dat ik vooral numb reageerde, heel vreemd.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

11-09-2021 om 11:52

Marquise schreef op 11-09-2021 om 11:48:

Ik zat net in de brugklas en was die dag alweer vroeg thuis want zieke docenten en tussenuren. Ik was als een goede lamlendige puber suf tv aan het kijken totdat het onderbroken werd. Ik weet dat ik vooral numb reageerde, heel vreemd.

Ik ook, een soort verlamd van ongeloof. Ik kon alleen maar denken dit kan niet echt zijn. Maar was het wel 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

11-09-2021 om 11:56

Nee dat niet. Ik geloofde het direct wel maar ik gok dat ik geen goed beeld van de grootte en latere invloed had in eerste instantie. Aanslagen had en heb je helaas wel meer maar leken van kleinere schaal.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

11-09-2021 om 11:58

Is er eigenlijk hier iemand die het 9/11 memorial bezocht heeft?

Ik heb alleen foto's gezien en het lijkt me enorm indrukwekkend, die leegte omgeven door wolkenkrabbers maakt het des te indrukwekkender; er mist iets.

Ook die dichtregel van Virgilius die in het museum te zie zien is: “No day shall erase you from the memory of time” 😢

Coreopsis schreef op 11-09-2021 om 09:56:

[..]

Je bent vast een stuk jonger dan ik. Ik herinner me de vele aanslagen van ETA, RAF, IRA van toch niet zo heel erg lang geleden.

https://www.bnr.nl/nieuws/buitenland/aanslagenbrussel/10012369/veel-meer-slachtoffers-terreur-in-jaren-70-en-80

Ik ben van ‘81 en toen wij in ‘95 naar Spanje gingen liepen daar veel Giardia Civil met automatische wapens omdat er weer dreigingen van de ETA waren. 
RaRa weet ik ook nog, die pleegden in Nederland wat aanslagen. 

Ik zat op mijn werk en belde een vriendin. Zij zei:’wat toevallig dat je nu belt.’ Ik dacht:’hoezo, wilde je mij net bellen of zo?’ Toen vertelde ze dat er een vliegtuig in 1 van de Twin Towers was gevlogen. Ze 
vertelde ook dat er een vliegtuig op het Pentagon was neergestort. Ik dacht dat ze de weg een beetje kwijt was, het was zo’n idioot verhaal. Ik liep mijn kantoor uit en de gang op. Vanuit alle kantoren klonken er rustige werkgeluiden. Ik dacht:’ze is echt niet in orde. Als er iets aan de hand was, zaten mijn collega’s (internationaal bedrijf) nu niet zo rustig te werken.’ Toen mijn man gebeld. Hij was thuis met de kinderen. Hij zette de TV aan op het moment dat het tweede vliegtuig zich in de toren boorde.
Mijn jongste zoon was net vier en zag het ook gebeuren. Hij heeft maandenlang van Duplo torens gebouwd, waar hij een vliegtuigje tegenaan liet vallen.

Granaatappeltje schreef op 11-09-2021 om 11:33:

[..]

Welk plekje in de hemel is dat dan? Want in de Islam is er een verschil tussen de hemel en het paradijs. Moslims geloven niet dat ze na het overlijden naar de hemel gaan, maar wel naar het paradijs. Aangezien je zo’n groot expert in de Islam bent, wist je dat al. Dus ik ben heel benieuwd welk plekje in de hemel je bedoelt. En sinds wanneer wordt een moord beloond in de Islam? Ik lees graag je betrouwbare bronnen. Tenslotte, hoe kom je aan ‘72 maagden’? Ik wil dolgraag van je leren. Dus vertel het me aub. Er zijn namelijk een hoop mensen die de Quraan hun leven lang bestuderen en nog steeds niet alle kennis hebben. Fijn dat ik nu iemand ontmoet die wel alle kennis heeft en dat ook zo etaleert.

Zoals je vermoedelijk weet zijn vertellingen over het leven van Mohammed (de Hadith) ook erg belangrijk geweest voor het vormen van diverse Islam geïnspireerde godsdienstrichtingen. Ook Mohammed maakte ontwikkelingen door; was hij eerst betrekkelijk mild en zelfs getrouwd met een Joodse vrouw, later werd hij veel strenger en minder mild.

Wellicht komen de ideeën over de beloningen voor het doden van ongelovigen, uit een andere bron dan de Koran. Feit is dat vele ideeën komen uit een wraakzuchtige opvatting van Jihad.

Overigens heb ik geen zin om me in een discussie te laten slepen die me in het dagelijkse leven nauwelijks interesseert. Bij deze verlaat ik het onderwerp dus.

Ik vind het ook erg dat zoveel mensen die daar in de buurt waren, vooral hulpverleners, door het stof ed later nog zijn overleden of nu nog steeds kampen met de gevolgen daarvan (longkanker ed). 
De mensen die dit deden waren extremisten die door andere extremisten overtuigd zijn geraakt van dat ze iets goeds deden. Compleet gehersenspoeld. En dat ze dachten dit uit naam van Allah te doen maakt het alleen maar sneu. Dit zegt helemaal niets over een bepaald geloof aanhangen. Dit zegt iets over de beïnvloedbaarheid van mensen en dat ze makkelijk te overtuigen zijn om iets slechts te doen alsof het iets goeds is. Deze beïnvloedbaarheid zie je net zo goed terug in de coronacrisis. 

SuzyQFive schreef op 11-09-2021 om 12:03:

[..]

Ik ben van ‘81 en toen wij in ‘95 naar Spanje gingen liepen daar veel Giardia Civil met automatische wapens omdat er weer dreigingen van de ETA waren.
RaRa weet ik ook nog, die pleegden in Nederland wat aanslagen.

Daar zijn nooit doden bij gevallen, past er niet helemaal bij vind ik.

Nose schreef op 11-09-2021 om 11:39:

[..]

Het gaat nu toch om 9/11? Daar horen katholieke kruistochten niet tussen lijkt mij?

Klopt, maar ik was niet degene die over de kruistochten begon. Ik reageerde er alleen op. 

rionyriony schreef op 11-09-2021 om 12:07:

[..]

Zoals je vermoedelijk weet zijn vertellingen over het leven van Mohammed (de Hadith) ook erg belangrijk geweest voor het vormen van diverse Islam geïnspireerde godsdienstrichtingen. Ook Mohammed maakte ontwikkelingen door; was hij eerst betrekkelijk mild en zelfs getrouwd met een Joodse vrouw, later werd hij veel strenger en minder mild.

Wellicht komen de ideeën over de beloningen voor het doden van ongelovigen, uit een andere bron dan de Koran. Feit is dat vele ideeën komen uit een wraakzuchtige opvatting van Jihad.

Overigens heb ik geen zin om me in een discussie te laten slepen die me in het dagelijkse leven nauwelijks interesseert. Bij deze verlaat ik het onderwerp dus.

Mohammed is helemaal niet getrouwd geweest met een Joodse vrouw. Ook was hij niet eerst mild en daarna minder mild. Wat een hoop onzin schrijf jij in deze post. Het is inderdaad beter dat je deze discussie niet aan gaat, je hebt er duidelijk geen verstand van. Maar houd op met leugens te verspreiden over de Islam. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.