Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Carnaval 2024

Deel hier alles wat carnaval betreft.

watertoren schreef op 12-02-2024 om 09:19:

[..]

Dat is wel jammer Dolfje! Wij zijn altijd met een hele groep. Ga je vanmiddag weer?

Nee wij gaan eigenlijk nooit meer de maandag en dinsdag. We waren gisteren ook nog maar met 2 na de optocht dus volgens mij gaat er verder nu helemaal niemand van onze vrienden /kennissen nog.

watertoren

watertoren

12-02-2024 om 23:30 Topicstarter

Zo, ik ben weer thuis. Het was stik gezellig. Lekker gegeten bij de Griek. Jammer dat het morgen al weer de laatste dag is. Het vliegt om. 

ff een vraagje voor de zuiderlingen , is carnaval de maandag en dinsdag rustiger/gezelliger qua mensen en is het dan meer echt voor de zuiderlingen, of zijn er dan ook veel dagjesmensen en is het net zo druk als zaterdag en zondag?

Ik vond het vandaag gezellig druk ipv “over de koppen lopen”. Dus als je overweegt eens carnaval te willen vieren zonder als een haring in een tonnetje te zitten, dan is dit wel een aanrader. 

ik vier carnaval in ons dorp dus niet de drukte van mensen uit andere delen van Nederland. Alleen al van mensen uit het dorp merk je het verschil. Het is maandag en dinsdag bij ons rustiger. Wel gezellig

De maandag vind ik ook de leukste dag. Veel bekenden en lang niet zo druk als op zondag.
We zijn nu zojuist terug van het vuurwerk, dit was de afsluiter. Het was weer een machtig mooi carnaval. Tot volgend jaar, alaaf! 

watertoren

watertoren

13-02-2024 om 22:09 Topicstarter

Ik ben ook net thuis. De officiele afsluiting is hier om 11over11 maar de cafe's zijn nog open daarna. Het was een hele gezellige Carnaval. Jammer dat het voorbij is. 

watertoren

watertoren

13-02-2024 om 22:23 Topicstarter

Blomke82 schreef op 13-02-2024 om 18:04:

ff een vraagje voor de zuiderlingen , is carnaval de maandag en dinsdag rustiger/gezelliger qua mensen en is het dan meer echt voor de zuiderlingen, of zijn er dan ook veel dagjesmensen en is het net zo druk als zaterdag en zondag?

Het ligt er maar net aan in welk dorp of stad je woont. Hier is dinsdag de minst drukke dag. In een dorp hier vlakbij is de dinsdag de drukste dag omdat het daar dan de optocht is. Hier was het vanaf donderdag tot en met vandaag overal erg druk. Bij sommige cafe's en ook in de feesttent moest je soms wel een half uur wachten tot je naar binnen kon. Dan moest je wachten tot er weer mensen weg gingen en dan mochten er weer mensen naar binnen. Het was dit jaar wel drukker dan vorig jaar.

En hoe ervaren jullie het einde, tikkeltje emotioneel of blij dat het er op zit en weer het normale leven? Ben ik wel oprecht benieuwd naar eigenlijk, want volgensmij wordt er enorm lang naar toe geleefd.

zie dit topic net pas. Hier was het echt een carnaval om nooit te vergeten. Als vrienden van de prins dit jaar een hele bijzondere tijd gehad als vriendengroep. 
Zo gaaf!

Blomke82 schreef op 13-02-2024 om 22:46:

En hoe ervaren jullie het einde, tikkeltje emotioneel of blij dat het er op zit en weer het normale leven? Ben ik wel oprecht benieuwd naar eigenlijk, want volgensmij wordt er enorm lang naar toe geleefd.

Ik vond het zondag jammer dat er niemand van de vrienden nog was, had nog wel ff door willen gaan. Maar aan de andere kant is het wel weer fijn rustig thuis te zijn.

Blomke82 schreef op 13-02-2024 om 22:46:

Ik leef er wellicht minder naartoe als sommige anderen maar ik ben vandaag alweer gaan werken en heb maar tot gistermiddag carnaval gevierd. Ik vind het altijd gezellig maar ben niet emotioneel dat het erop zit. Bij dat het erop zit is ook weer overdreven. Toen ik nog echt fanatiek carnaval vierde was het altijd ook wel weer genoeg geweest na dinsdag. Begonnen vaak op donderdagavond al en dan is 6 dagen feest echt wel genoeg. 

Nu donderdag, zaterdag, zondag en maandag weg geweest en dat was genoeg voor mij. 

watertoren

watertoren

14-02-2024 om 09:16 Topicstarter

Ik vind het jammer dat het weer voorbij is maar emotioneel ben ik er niet om. Na 6 dagen is het ook goed geweest.

Emotioneel niet. Het was mooi en nu is het weer klaar. Ik had nog wel een paaar extra dagen vrij willen zijn om even bij te komen, haha!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.