Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Carnaval 2024

Deel hier alles wat carnaval betreft.

watertoren

watertoren

09-02-2024 om 03:34 Topicstarter

Ik ben net thuis en het was heel erg leuk. 

watertoren

watertoren

09-02-2024 om 03:36 Topicstarter

Deel hier alles wat Carnaval betreft.

Vanavond carnaval vieren! Ik heb er zin in. Pakje ligt al klaar.

Oh je bent al geweest Watertoren. Meteen al laat geworden zie ik.

Wij gaan vanavond, eerst eten bij vrienden en dan naar een grote tent. 
Ik bedacht me net dat ik iets in mijn getoupeerde haar wil doen, ik kan iets hopelijk bij de Hema of kruidvat nog vinden maar tussen de kerstspullen zit ook nog wel iets wat ik daarvoor kan gebruiken denk ik.

Facy66 schreef op 09-02-2024 om 06:53:

Vanavond carnaval vieren! Ik heb er zin in. Pakje ligt al klaar.

Wat trek je aan?

Veel plezier aan alle Carnavallers! 🥳💃🕺

_Audrey schreef op 09-02-2024 om 07:24:

Veel plezier aan alle Carnavallers! 🥳💃🕺

Dankjewel!

Ik vind er geen reet aan ben blij dat ik naar boven de rivieren ben verhuisd. Op school ook altijd dat verplichte carnaval vieren, brrr. Dochter zal ook blij zijn als ze daar van af is, want dat doen ze dan weer wel hier op de basisschool. 

BlairW schreef op 09-02-2024 om 08:04:

Ik vind er geen reet aan ben blij dat ik naar boven de rivieren ben verhuisd. Op school ook altijd dat verplichte carnaval vieren, brrr. Dochter zal ook blij zijn als ze daar van af is, want dat doen ze dan weer wel hier op de basisschool.

Dat vind ik dan wel raar dat het op school wel gevierd wordt daar.

Ik ben vorige week vrijdag al geweest naar Moederkesbal en ga nog zaterdag en zondag!! 

Dolfje schreef op 09-02-2024 om 07:07:

[..]

Wat trek je aan?

Lelijke wijven... 

(Liedje)

Dolfje schreef op 09-02-2024 om 08:05:

[..]

Dat vind ik dan wel raar dat het op school wel gevierd wordt daar.

Er zijn hier in omliggende steden ook gewoon opstoeten. Het wordt dus wel gevierd, maar lang niet zo uitgebreid als onder de rivieren

Ik woon ook boven de rivieren, maar het wordt hier altijd flink gevierd. Zondag gaan we naar de optocht kijken. En verder lopen we meestal wel even de stad in om ergens aan te sluiten bij vrienden of bekenden. Ik vind het een prachtig feest vol verbroedering. Vooral de weken voor het carnaval, maar ook komend weekend. Alaaf!

Ik woon ook boven de rivieren hier is het een heel erg groot feest. Vind het altijd jammer dat er gedaan wordt alsof het een feest van onder de rivieren is, want dat is het niet. Het is een katholiek feest. Dat het daar meer gevierd wordt is een feit maar het niet exclusief alleen daar. Wij kunnen er hier ook wat van. 
Grote optocht zondag, veel prinsen en prinsessen, graven en gravinnen, carnavalsmis in de kerk enz. 
Dinsdag de afsluiting met bij ons een vuurwerkshow en bok verbranden. Woensdag natuurlijk as woensdag met askruisje halen en haring eten. (Tot gruwel van man want die vindt dat zo vies). 

Overigens wel hard gelachen. Jaren terug, mijn moeder werkte in een hotel in mijn geboortedorp. Stel uit Limburg kwam in het carnavalsweekend, bij aankomst gaven ze aan dat ze carnaval ontvlucht waren. 
Die avond begon in dat hotel een groot feest want de baas was prins carnaval van het dorp 🤣🤣.
Die arme mensen. Maar ja moet je ook maar een beetje uitzoeken of er echt geen carnaval wordt gevierd waar je heen wil. Zij dachten ook boven de rivieren geen carnaval. De dag erna barste het feest los. 
Mijn moeder heeft met hotels uit de buurt gebeld en geregeld dat de mensen naar een ander hotel konden de dag erna zodat ze toch een rustig weekend hadden. 
Die mensen zullen dat weekend niet snel meer vergeten 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.