Huiskamer
MidasWolf
11-02-2024 om 17:41
PinkFlower schreef op 09-02-2024 om 08:55:
Ik woon ook boven de rivieren hier is het een heel erg groot feest. Vind het altijd jammer dat er gedaan wordt alsof het een feest van onder de rivieren is, want dat is het niet. Het is een katholiek feest. Dat het daar meer gevierd wordt is een feit maar het niet exclusief alleen daar. Wij kunnen er hier ook wat van.
Grote optocht zondag, veel prinsen en prinsessen, graven en gravinnen, carnavalsmis in de kerk enz.
Dinsdag de afsluiting met bij ons een vuurwerkshow en bok verbranden. Woensdag natuurlijk as woensdag met askruisje halen en haring eten. (Tot gruwel van man want die vindt dat zo vies).
Mee eens, dat het inderdaad groter gevierd wordt in het zuiden is zeker waar. Vlak plaatsen als Raalte en Oldenzaal ook niet uit.
MidasWolf
11-02-2024 om 17:43
watertoren schreef op 10-02-2024 om 01:39:
Ik ben weer terug op het nest dus veilig thuis maar wel erg verdrietig. Carnaval vieren was voor mijn man en mij mee van de hoogtepunten van het jaar. Ik ga uit met de vriendengroep waar mijn man en ik in zaten maar het is nu net alsof er een plaatje op mijne stui (voorhoofd) staat dat ik single ben. Ik ben verdomme 58 jaar dus laat mij met rust.
Dat is vervelend, hopelijk is de rest van het carnaval wel gezellig en leuk met de kameraden/vrienden.
MidasWolf
11-02-2024 om 17:45
In ieder geval veel plezier voor iedereen die het gevierd heeft en nog gaan vieren.
MidasWolf
11-02-2024 om 18:21
Los van watertoren begrijp ik mensen wel dat zij bij het uitgaan wat flirten om eventueel een partner te ontmoeten.
* Hiermee bedoel ik niet mensen die bezet zijn/vreemd gaan en mensen die praktisch iedereen langsgaan in de hoop op een plezierige avond. Hoewel met weerzijds goedkeuren is dat ook prima.
Blomke82
11-02-2024 om 19:43
Dolfje schreef op 11-02-2024 om 17:34:
Wij zijn alweer thuis, was gezellig bij de optocht maar verder geen bekenden meer getroffen in de kroeg en met zijn tweetjes daar staan is minder leuk en we hebben gisteren en eergisteren leuk gehad dus ik vind het jammer maar het is eigenlijk ook wel prima.
Ja, ken dat ook wel een beetje. Vooral als je met z'n 2en bent en 1 gaat ff naar de wc. Dan kan je je gewoon ff eenzaam voelen in een vol feestend café.
Blomke82
11-02-2024 om 19:45
MidasWolf schreef op 11-02-2024 om 18:21:
Los van watertoren begrijp ik mensen wel dat zij bij het uitgaan wat flirten om eventueel een partner te ontmoeten.
* Hiermee bedoel ik niet mensen die bezet zijn/vreemd gaan en mensen die praktisch iedereen langsgaan in de hoop op een plezierige avond. Hoewel met weerzijds goedkeuren is dat ook prima.
Ja met carnaval is alles ook wat anoniemer met verkleedkleren en worden sommige mensen wat losser.
PinkFlower
11-02-2024 om 19:51
MidasWolf schreef op 11-02-2024 om 17:41:
[..]
Mee eens, dat het inderdaad groter gevierd wordt in het zuiden is zeker waar. Vlak plaatsen als Raalte en Oldenzaal ook niet uit.
Ik kom idd uit Oldenzaal ☺️. En het is heel gezellig maar nu even pizza pauze.
MidasWolf
11-02-2024 om 20:00
PinkFlower schreef op 11-02-2024 om 19:51:
[..]
Ik komt zelf uit de buurt van Raalte, ik zelf vier geen carnaval in de zin van naar de tent/café /uitgaan. Voor iedereen die het hier ook viert vind ik het mooi dat het toch gevierd kan worden.
Soms kijk ik wel eens naar de optocht.
Veel plezier nog vanavond. 😊
Blomke82
11-02-2024 om 20:07
PinkFlower schreef op 11-02-2024 om 19:51:
[..]
Maak me ff jaloers joh, pffffff 😉
Veel plezier nog vanvond!
Blomke82
11-02-2024 om 20:09
MidasWolf schreef op 11-02-2024 om 20:00:
[..]
Ik komt zelf uit de buurt van Raalte, ik zelf vier geen carnaval in de zin van naar de tent/café /uitgaan. Voor iedereen die het hier ook viert vind ik het mooi dat het toch gevierd kan worden.
Soms kijk ik wel eens naar de optocht.
Veel plezier nog vanavond. 😊
Raalte is hier ook dicht bij haha, maar wij vonden op 1 of andere manier Lemelerveld altijd leuker.
Dolfje
11-02-2024 om 20:10
Blomke82 schreef op 11-02-2024 om 19:43:
[..]
Ja, ken dat ook wel een beetje. Vooral als je met z'n 2en bent en 1 gaat ff naar de wc. Dan kan je je gewoon ff eenzaam voelen in een vol feestend café.
Ja, en we kunnen ons met zijn tweeën echt wel vermaken hoor maar met carnaval vind ik dat toch anders.
MidasWolf
11-02-2024 om 20:12
Blomke82 schreef op 11-02-2024 om 20:09:
[..]
Raalte is hier ook dicht bij haha, maar wij vonden op 1 of andere manier Lemelerveld altijd leuker.
Daar ben ik ook al eens geweest, om de verlichte optocht te kijken.
Beiden vind ik leuk, zoals gezegd heb ik geen ervaring met welke plek leuker is om uit te gaan/te carnavallen.
watertoren
12-02-2024 om 09:16
Hier was het gisteren optocht. Die hoeven wij niet te zin. Wij zorgen er dan altijd voor dat we een goede plek hebben in het cafe aan een statafel vlak bij de bar. Als de optocht afgelopen is dan wordt het heel erg druk. Rond 7 uur zijn we ergens gaan eten en ik was om half 1 thuis. Het was heel gezellig. Vanmiddag gaan we weer. Een vriendin van mij kan misschien niet mee want ze heeft diarree Appte ze net. Ze heeft net een norit ingenomen dus hopelijk werkt die snel. Ze is er gelukkig niet ziek van.
watertoren
12-02-2024 om 09:19
Dolfje schreef op 11-02-2024 om 17:34:
Wij zijn alweer thuis, was gezellig bij de optocht maar verder geen bekenden meer getroffen in de kroeg en met zijn tweetjes daar staan is minder leuk en we hebben gisteren en eergisteren leuk gehad dus ik vind het jammer maar het is eigenlijk ook wel prima.
Dat is wel jammer Dolfje! Wij zijn altijd met een hele groep. Ga je vanmiddag weer?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.