Huiskamer
Caroline80
09-02-2024 om 09:21
Dolfje schreef op 09-02-2024 om 08:05:
[..]
Dat vind ik dan wel raar dat het op school wel gevierd wordt daar.
Een katholieke school zeker. Gelukkig hebben mijn kinderen wat dat betreft nooit op een katholieke school gezeten.
PinkFlower
09-02-2024 om 09:27
Caroline80 schreef op 09-02-2024 om 09:21:
[..]
Een katholieke school zeker. Gelukkig hebben mijn kinderen wat dat betreft nooit op een katholieke school gezeten.
Openbare scholen overal in de buurt vieren het hier ook. Ook in steden en dorpen rondom waar geen optochten en prinsen zijn.
Bij zulke feesten denk ik altijd, het kind moet het ook leuk vinden. Als een kind het echt niks vind en er ongelukkig van wordt zou ik hem/haar thuis houden.
Dolfje
09-02-2024 om 09:27
PinkFlower schreef op 09-02-2024 om 08:55:
Woensdag natuurlijk as woensdag met askruisje halen en haring eten. (Tot gruwel van man want die vindt dat zo vies).
Dat doe ik ook niet
watertoren
09-02-2024 om 13:08
De woensdag valt voor mij af. Dat is mijn vaste avond om achter de bar te werken in de voetbalkantine. Ik heb het geprobeerd maar kan geen vervanging regelen. Ik werk dan altijd alleen en maar weinig mensen zijn bevoegd om af te sluiten dus die gaan wel nog stappen op de woensdag.
watertoren
10-02-2024 om 01:39
Ik ben weer terug op het nest dus veilig thuis maar wel erg verdrietig. Carnaval vieren was voor mijn man en mij mee van de hoogtepunten van het jaar. Ik ga uit met de vriendengroep waar mijn man en ik in zaten maar het is nu net alsof er een plaatje op mijne stui (voorhoofd) staat dat ik single ben. Ik ben verdomme 58 jaar dus laat mij met rust.
duizel
10-02-2024 om 04:07
PinkFlower schreef op 09-02-2024 om 09:27:
[..]
Openbare scholen overal in de buurt vieren het hier ook. Ook in steden en dorpen rondom waar geen optochten en prinsen zijn.
Bij zulke feesten denk ik altijd, het kind moet het ook leuk vinden. Als een kind het echt niks vind en er ongelukkig van wordt zou ik hem/haar thuis houden.
Hier proberen ze wel rekening te houden met de kinderen die het niet leuk vinden. Tijdens het hossen en dansen is er ook een rustig lokaal waar kinderen een spelletje kunnen doen of lezen of kleuren. Mijn dochter heeft daar voorgaande jaren wel gebruik van gemaakt. Dit jaar niet, blijkbaar is er iets veranderd voor haar waardoor ze het nu wel leuk vond in de feestzaal.
Het is wel proberen rekening te houden met. Er zijn een aantal activiteiten die wel met de hele groep zijn. Ik heb ooit een jongetje in mijn groep gehad die altijd ziek was op dit soort dagen. Echt fysiek ziek met overgeven enz. Ik had hem bij de kleuters in de groep en in groep 4 weer. In groep 4 met moeder de afspraak gemaakt dat ze erbij zou zijn die dag. Ook omdat het jongetje altijd baalde dat hij er niet bij was. Vooraf enthousiast vertelde wat hij zou worden enz. Op afstand of dichtbij en ze mochten gaan wanneer hij aangaf dat het genoeg was geweest. Het werkte een deel van de dag. Moeder zat in ons lokaal met haar laptop aan het werk (jongetje gaf dit aan). Later vroeg hij haar mee te gaan naar de feestzaal. Even later was het genoeg geweest en vroeg hij met een bleek gezicht of hij naar huis mocht. Dat mocht meteen. Achteraf kreeg ik een bericht. Hij had het heel leuk gevonden dat hij er nu wel bij had kunnen zijn en vond het eigenlijk ook leuk maar zo druk. Deze oplossing is in groep 5 en 6 ook gebruikt. Andere kinderen uit de groep accepteerden dit gewoon. Het was helemaal geen punt. Daarna weet ik niet hoe het gegaan is. Ik werkte daarna niet meer daar.
Onderwijs is wat mij betreft ook maatwerk op deze dagen.
Dolfje
10-02-2024 om 09:56
watertoren schreef op 10-02-2024 om 01:39:
Ik ben weer terug op het nest dus veilig thuis maar wel erg verdrietig. Carnaval vieren was voor mijn man en mij mee van de hoogtepunten van het jaar. Ik ga uit met de vriendengroep waar mijn man en ik in zaten maar het is nu net alsof er een plaatje op mijne stui (voorhoofd) staat dat ik single ben. Ik ben verdomme 58 jaar dus laat mij met rust.
Irritant! Hopelijk was het toch gezellig?
Wij waren naar een meezingavond met blaaskapellen etc was soms suf maar toch ook gezellig want vooral volk van onze leeftijd ( 45+ zeg maar). Daarna naar de tent bij onze stamkroeg geweest, ook gezellig maar heel anders. Veel meer jeugd en stampmuziek. Waren om 2 uur thuis.
Dadelijk eieren met spek en weer op pad. Vandaag zal het geen nachtwerk worden want gaan de stad in en meestal vinden we het dan om een uur of 8 wel mooi geweest.
PinkFlower
10-02-2024 om 10:47
och Duizel, wat sneu voor die jongen. Wel mooi dat hij er zo toch bij kon zijn.
Dat lokaal is ook slim. Sowieso houden niet alle kinderen van de drukte ook als ze carnaval wel leuk vinden.
Voor iedereen die vandaag viert: heel veel plezier!
watertoren
10-02-2024 om 12:04
Haha Dolfje, ik ga ook zo eieren bakken. Niet met spek maar met ham. Hier zal het ook geen nachtwerk worden want we hebben vanmiddag om 2 uur afgesproken.
Miraval
10-02-2024 om 13:10
wij hebben ook om 14.00 afgesproken. Denk rond 22.00 uiterlijk thuis te zijn. Overdag vind ik altijd het leukste.
Iedereen veel plezier vandaag!
Blomke82
10-02-2024 om 15:20
Dolfje schreef op 10-02-2024 om 09:56:
[..]
Irritant! Hopelijk was het toch gezellig?
Wij waren naar een meezingavond met blaaskapellen etc was soms suf maar toch ook gezellig want vooral volk van onze leeftijd ( 45+ zeg maar). Daarna naar de tent bij onze stamkroeg geweest, ook gezellig maar heel anders. Veel meer jeugd en stampmuziek. Waren om 2 uur thuis.
Dadelijk eieren met spek en weer op pad. Vandaag zal het geen nachtwerk worden want gaan de stad in en meestal vinden we het dan om een uur of 8 wel mooi geweest.
Daar lees je een beetje discussie over. Ik heb het vroeger ook veel gevierd in een Sallands dorp. Meezingers met een leuke beat was erg leuk. Heel soms een happy hardcore nummer maar de rest echt carnavals muziek.
Maar die technokar in dat filmpje die vorig jaar in Maastricht stond heeft niets, maar dan ook niets met Carnaval te maken vind ik. Terecht dat ze geen vergunning meer hebben. Het is geen hardcore feest, vind ik. Prima als je dat wil, maar doe dat dan niet op een groot openbaar plein maar huur een zaal voor de liefhebbers.
Wat vinden jullie van de "nieuwe" carnavals muziek?
Ps. Kijk nu omroep Brabant maar dan begint het wel weer te kriebelen hoor, poeh! Maar van de vriendengroep vind niemand het nog echt leuk helaas. En vieren een verjaardag vanavond van 1 van de groep, dus vermaak ik me ook wel weer Achja, scheelt wel weer een flinke smak geld, natuurlijk 😉
Veel plezier aan iedereen die het wel gaat vieren.
Alaaf!
Blomke82
10-02-2024 om 15:21
Miraval schreef op 10-02-2024 om 13:10:
wij hebben ook om 14.00 afgesproken. Denk rond 22.00 uiterlijk thuis te zijn. Overdag vind ik altijd het leukste.
Iedereen veel plezier vandaag!
Ja dan ben je morgenmiddag ook veel fitter voor de volgende etappe 😉
Denk trouwens niet dat hier nu veel reacties komen van carnavalvierders, zelfs Viafora is ondergeschikt aan carnaval, haha!
Dolfje
10-02-2024 om 19:03
Wij zijn thuis, gezellig geweest tijdens en na de optocht. Bekende die we tegen kwamen ging uit eten met haar vriendinnen en we konden wel mee maar we vonden het wel welletjes en slingeren nu de airfryer aan.
Dolfje
11-02-2024 om 17:34
Wij zijn alweer thuis, was gezellig bij de optocht maar verder geen bekenden meer getroffen in de kroeg en met zijn tweetjes daar staan is minder leuk en we hebben gisteren en eergisteren leuk gehad dus ik vind het jammer maar het is eigenlijk ook wel prima.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.