Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
RickDalton
01-10-2021 om 20:28
bah volgend weekend heeft iemand in de familie van mijn vrouw bedacht dat het wel leuk zou zijn om 'samen eens weer eens wat te gaan doen'
prima natuurlijk alleen zijn wij het stel zonder kids, ik heb dus ook gezegd: "als iedereen zijn kids meeneemt dan komen wij niet want 'wij hebben wel wat beters te doen dan'
zonder kids is het wel ok, anders draait het alleen maar om de kids en dat is zoals gezegd "niet ons ding"
10 tegen 1 dat de kids er ook zijn gok ik
redbulletje
01-10-2021 om 20:31
Airmid schreef op 01-10-2021 om 18:54:
Ha, ik kwam hier eens kijken. Vuurenvlam26 op Viva.
Dus hier zit RB. Ik miste de bekendste kindvrije van Viva al!
redbulletje
01-10-2021 om 20:32
RickDalton schreef op 01-10-2021 om 20:28:
bah volgend weekend heeft iemand in de familie van mijn vrouw bedacht dat het wel leuk zou zijn om 'samen eens weer eens wat te gaan doen'
prima natuurlijk alleen zijn wij het stel zonder kids, ik heb dus ook gezegd: "als iedereen zijn kids meeneemt dan komen wij niet want 'wij hebben wel wat beters te doen dan'
zonder kids is het wel ok, anders draait het alleen maar om de kids en dat is zoals gezegd "niet ons ding"
En 10 tegen 1 dat jij toch meegaat?
RickDalton
01-10-2021 om 20:36
redbulletje schreef op 01-10-2021 om 20:32:
[..]
En 10 tegen 1 dat jij toch meegaat?
vorig jaar wellicht, ik ben nu wat harder geworden en kom meer voor mezelf op
Misspiglet
01-10-2021 om 21:39
RickDalton schreef op 01-10-2021 om 20:36:
[..]
Ik moet heel eerlijk bekennen… in juni ging onze vriendengroep mét kinderen naar een of ander kindvriendelijk oord. Mijn knallende koppijn kwam me opeens wel heel erg goed uit. Ik ben dus nog niet zo hard dat ik nee durf te zeggen.
Dus: goed bezig!
AcidicShark11
01-10-2021 om 21:52
RickDalton schreef op 01-10-2021 om 20:28:
Oh, hier hadden we dan weer een familielid die spontaan is omgedonderd, hield zijn kinderen al even op afstand.
Bizar gedoe. Van het gaat niet zo lekker naar crematie binnen een week.
Middelste kind was jarig én is pril zwanger.
redbulletje
01-10-2021 om 22:17
RickDalton schreef op 01-10-2021 om 20:36:
[..]
Goed zo!
Vrijevlinder
08-01-2022 om 20:50
Het is zo stil op dit topic. Kunnen we hier wat leven in krijgen?
Iemand nog iets leuks meegemaakt?
Laatst kinderen over de vloer gehad en dat ging goed. Wel moet ik de jongste in de gaten houden, die is 4 jaar. Dit zit overal aan. Ze vind alles leuk, en sneupt het liefst overal in om. Dat vind ik wat minder prettig, vooral als het om mijn hobbyspullen gaat. Dat moet op dezelfde plek blijven liggen anders kan ik niets meer vinden en daar hebben ze niets te zoeken. Maar laat dat nou net iets zijn wat juist haar nieuwsgierigheid wekt. Maar hoe ouder ze worden, hoe beter het wordt, wat dat overal aanzitten betreft.
redbulletje
08-01-2022 om 20:56
Het jongste kind wat ik ooit thuis heb ontvangen was 12 jaar. Die zat gewoon op d'r telefoon 😂
Flapje
08-01-2022 om 21:09
Ik mag voor mijn nichtje weer een leuke taart maken. Het is haar 2e verjaardag achter elkaar tijdens de lockdown. Weer niet veel visite tegelijk, weer niet gelijk een kinderfeestje. Zo sneu. Hopelijk tover ik weer een lach op haar gezicht met de taart.
Kinderen van anderen zijn even leuk, maar voor mezelf nee alsjeblieft niet
Vrijevlinder
08-01-2022 om 21:35
redbulletje schreef op 08-01-2022 om 20:56:
Het jongste kind wat ik ooit thuis heb ontvangen was 12 jaar. Die zat gewoon op d'r telefoon 😂
Ja, dat is makkelijk. Geef ze een telefoon en ze veranderen in zombies. 😊
Vrijevlinder
08-01-2022 om 21:37
Flapje schreef op 08-01-2022 om 21:09:
Ik mag voor mijn nichtje weer een leuke taart maken. Het is haar 2e verjaardag achter elkaar tijdens de lockdown. Weer niet veel visite tegelijk, weer niet gelijk een kinderfeestje. Zo sneu. Hopelijk tover ik weer een lach op haar gezicht met de taart.
Kinderen van anderen zijn even leuk, maar voor mezelf nee alsjeblieft niet
Wat leuk dat je een taartenbakker bent. Wordt het zo'n taart waar een tekst opstaat? Weet even niet hoe dat heet.
Ik denk dat ze nog niet beseft dat er wel of geen visite is, op haar 2e. Lijkt mij tenminste.
MidasWolf
08-01-2022 om 22:19
Onder de 6 jaar heb ik het liefst zo min mogelijk kinderen over de vloer.
Dat gebeurd in de praktijk gelukkig ook heel weinig.
Eigenlijk tot nu toe alleen van een zus.
MidasWolf
08-01-2022 om 22:41
Of ik vast ga meeschrijven weet ik niet zeker, toch even kort voorstellen:
MidasWolf eind twintig, geen kinderwens nooit gehad ook. Kort gezegd kan ik mij zelf gewoon niet voorstellen in een rol als een ouder.
Een aantal punten waarom ik geen kinderen zou willen.Financieel gezien, toch een beperking van vrijheid gaan en staan waar ik wil en wanneer ik wil, de verantwoordelijkheid die je draagt voor kinderen en daarnaast in deze tijd zou ik zelf ook niet graag kind/geboren willen zijn dus dat zou ik een kind ook niet willen laten ervaren, er zijn wel meer redenen maar, deze schoten mij zo even te binnen.
Ik weet het eigenlijk zo zeker dat ik mij hieraan ga laten helpen, alleen nu met Corona wacht ik nog even.
Heb toch geen relatie nu dus de noodzaak is op het moment niet zo groot.
Kindvrij en daarmee blij aldus Midas Wolf
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.