Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Flapje
09-01-2022 om 06:01
Vrijevlinder schreef op 08-01-2022 om 21:37:
[..]
Wat leuk dat je een taartenbakker bent. Wordt het zo'n taart waar een tekst opstaat? Weet even niet hoe dat heet.
Ik denk dat ze nog niet beseft dat er wel of geen visite is, op haar 2e. Lijkt mij tenminste.
Ik bedoel de 2e keer haar verjaardag in lockdown. Ze wordt 9 jaar.
Het wordt een marsepein/fondant taart en ze mag elk jaar kiezen wat voor thema het wordt. Dit jaar met veel roze, bloemetjes, vlinders en hartjes.
Vrijevlinder
09-01-2022 om 09:35
Flapje schreef op 09-01-2022 om 06:01:
[..]
Ik bedoel de 2e keer haar verjaardag in lockdown. Ze wordt 9 jaar.
Het wordt een marsepein/fondant taart en ze mag elk jaar kiezen wat voor thema het wordt. Dit jaar met veel roze, bloemetjes, vlinders en hartjes.
Op die manier, haha, ik dacht dat ze 2 werd.
Wat leuk, en knap dat je dat kan. Ik zie zulke taarten wel eens voorbij komen op internet en het lijkt mij een leuke hobby. Ze is vast blij met zo'n leuke tante.
Vrijevlinder
09-01-2022 om 09:40
MidasWolf schreef op 08-01-2022 om 22:41:
Of ik vast ga meeschrijven weet ik niet zeker, toch even kort voorstellen:
MidasWolf eind twintig, geen kinderwens nooit gehad ook. Kort gezegd kan ik mij zelf gewoon niet voorstellen in een rol als een ouder.
Een aantal punten waarom ik geen kinderen zou willen.Financieel gezien, toch een beperking van vrijheid gaan en staan waar ik wil en wanneer ik wil, de verantwoordelijkheid die je draagt voor kinderen en daarnaast in deze tijd zou ik zelf ook niet graag kind/geboren willen zijn dus dat zou ik een kind ook niet willen laten ervaren, er zijn wel meer redenen maar, deze schoten mij zo even te binnen.
Ik weet het eigenlijk zo zeker dat ik mij hieraan ga laten helpen, alleen nu met Corona wacht ik nog even.
Heb toch geen relatie nu dus de noodzaak is op het moment niet zo groot.
Kindvrij en daarmee blij aldus Midas Wolf
Welkom.
Voor mij is het grootste voordeel van kindvrij zijn de vrijheid die ik heb. Ik heb nooit naar kinderen verlangd, de keuze was daarom heel makkelijk, al heb ik wel een tijdje nagedacht. Ik ben nu al wat ouder maar heb geen seconde spijt gehad. Ik leef het leven wat bij mij past en kan doen wat ik wil. Heerlijk.
MidasWolf
09-01-2022 om 09:58
Vrijevlinder schreef op 09-01-2022 om 09:40:
[..]
Welkom.
Voor mij is het grootste voordeel van kindvrij zijn de vrijheid die ik heb. Ik heb nooit naar kinderen verlangd, de keuze was daarom heel makkelijk, al heb ik wel een tijdje nagedacht. Ik ben nu al wat ouder maar heb geen seconde spijt gehad. Ik leef het leven wat bij mij past en kan doen wat ik wil. Heerlijk.
Dank je
Precies vrijheid is echt fijn om te ervaren. Ik begrijp je hierin volkomen.
Fijn dat je niet echt twijfelde en je hierdoor een leven kan leiden wat inderdaad beter bij je past.
De keuze is ook voor mij niet zo moeilijk en spijt daar heb ik op dat gebied gelukkig geen last van.Dan nog eeeder op andere gebieden.
NippyDunlin42
09-01-2022 om 11:52
Ik meld me even. Ik zag dat er bij de Kraantjes weer een baby geboren is? Dat vervulde me wel een beetje met afgrijzen, hoewel ik kinderen op zich leuk vind alleen niet van mezelf. Dat loopt toch de spuigaten uit bij die mensen. Ik was dus ook op weg naar het familievloggers topic (zoiets) om te kijken wat er daar geschreven werd.
stokstaart
09-01-2022 om 12:18
Ik meld me ook. Nooit een kinderwens gehad en ondertussen rond de 40.
Ik ben aan het daten met een vrouw met kinderen. Ze zijn 7 en 9. Gelukkig niet super klein meer en wat ze erover vertelt zijn het leuke kinderen. En toch zie ik er tegen op ze te ontmoeten. Hopelijk duurt het nog even. Ik wist de namen van haar huisdieren eerder dan van haar kinderen Gelukkig heeft ze een goed co-ouderschap en hebben ze allemaal een goed contact met elkaar. Ik kan me voorstellen dat ik tegen dingen aan ga lopen en dacht dat dit een heerlijke plek was om te ventileren soms
BrightEchidna89
09-01-2022 om 12:53
Leuk dat er weer leven is in dit topic.
Enkele weken geleden hadden we petekind van acht te logeren. Altijd fijn voor een paar dagen, let wel een paar dus. Hij sliep samen met stiefzoon in de kamer dus eerste avond duurde het al dadelijk tot elf alvorens ze eindelijk sliepen. Dan denk je 's morgens rustig je krant te kunnen lezen met een kop koffie
Stiefzoon ASS, petekind ADHD; beide stonden weer beneden om zes uur en na een halfuurtje komt petekind al vragen om samen een spel te spelen. Als je hem liet doen, speelde je heel de dagen samen spelletjes.
Leuk voor een paar dagen dus, maar ik begrijp heel goed waarom zijn ouders hem in de vakantie steeds op kamp sturen. Prijsde me na die dagen weer gelukkig met autistische stiefzoon die zonder probleem enkele uurtjes met zijn tablet kan bezig zijn.
redbulletje
09-01-2022 om 13:49
stokstaart schreef op 09-01-2022 om 12:18:
Ik meld me ook. Nooit een kinderwens gehad en ondertussen rond de 40.
Ik ben aan het daten met een vrouw met kinderen. Ze zijn 7 en 9. Gelukkig niet super klein meer en wat ze erover vertelt zijn het leuke kinderen. En toch zie ik er tegen op ze te ontmoeten. Hopelijk duurt het nog even. Ik wist de namen van haar huisdieren eerder dan van haar kinderen Gelukkig heeft ze een goed co-ouderschap en hebben ze allemaal een goed contact met elkaar. Ik kan me voorstellen dat ik tegen dingen aan ga lopen en dacht dat dit een heerlijke plek was om te ventileren soms
Ook in goed co-ouderschap kan 't voorkomen dat de kids langdurig bij de vrouw komen te zitten als er iets met de vader is of als die voor een nieuwe vlam of carriere verhuist. Bezint eer ge begint. Je zit nog vele jaren met die kids in één huis mocht samenwonen je streven zijn. In de huidige tijd van huizenschaarste wellicht nog wel minimaal 15 jaar.
stokstaart
09-01-2022 om 14:19
Ik ben meer van het 'wie dan leeft, wie dan zorgt'. En ga niet een geweldige vrouw afwijzen op het feit dat ze kinderen heeft. Het zijn de hare, niet de mijne. En mocht het zo zijn dat de kinderen bij haar in huis eindigen en we wonen samen, kunnen we altijd nog gaan latten.
MidasWolf
09-01-2022 om 14:26
stokstaart schreef op 09-01-2022 om 14:19:
Ik ben meer van het 'wie dan leeft, wie dan zorgt'. En ga niet een geweldige vrouw afwijzen op het feit dat ze kinderen heeft. Het zijn de hare, niet de mijne. En mocht het zo zijn dat de kinderen bij haar in huis eindigen en we wonen samen, kunnen we altijd nog gaan latten.
Voor nu zou ik gemakkelijk ja kunnen zeggen om niet verder te daten wanneer iemand kinderen zou hebben.Dat zijn meer dingen die ik dan bekijk en hoe ik er op dat moment in sta.Op dit moment heeft het niet mijn voorkeur en zou het wel een ding zijn.
redbulletje
09-01-2022 om 14:33
stokstaart schreef op 09-01-2022 om 14:19:
En samen op vakantie/reis zit er ook niet in zolang al haar vakantiedagen aan de kids opgaan.
Broodjebrie
09-01-2022 om 14:36
Elaine68 schreef op 09-01-2022 om 11:52:
Ik meld me even. Ik zag dat er bij de Kraantjes weer een baby geboren is? Dat vervulde me wel een beetje met afgrijzen, hoewel ik kinderen op zich leuk vind alleen niet van mezelf. Dat loopt toch de spuigaten uit bij die mensen. Ik was dus ook op weg naar het familievloggers topic (zoiets) om te kijken wat er daar geschreven werd.
Wie zijn de kraantjes?
Ik schrijf op Viva ook mee maar ik vind dit forum een stuk fijner, ik hoop dat we dit topic levendig kunnen houden
Ik ben dus ook bewust kindvrij, sinds een paar jaar weet ik zeker dat ik geen kinderen wil. Ik heb geen partner en ben 30 jaar. Wel ben ik vorig jaar tante geworden en dat vind ik wel leuk maar ik heb zelf totaal geen behoefte om er zelf 1 op de wereld te zetten.
stokstaart
09-01-2022 om 14:58
MidasWolf schreef op 09-01-2022 om 14:26:
[..]
Voor nu zou ik gemakkelijk ja kunnen zeggen om niet verder te daten wanneer iemand kinderen zou hebben.Dat zijn meer dingen die ik dan bekijk en hoe ik er op dat moment in sta.Op dit moment heeft het niet mijn voorkeur en zou het wel een ding zijn.
Het heeft ook niet mijn voorkeur. Had op de app gemist dat ze kinderen had en toen we eenmaal elkaar zagen was het eigenlijk direct raak.
Op deze leeftijd zijn leuke vrouwen zonder kinderen heel schaars of niet bestaand.
Ze heeft tenminste niet de verwachting dat ik ook moet gaan zorgen. Heb ook wel dates gehad die die verwachting wel hadden, en daar trek ik toch echt de grens.
en over vakanties maak ik me voorlopig geen zorgen. Haar ex wil ze ook graag mee op vakantie en ze heeft ook haar eigen bedrijf en in te richten tijd.
BrightEchidna89
09-01-2022 om 16:23
stokstaart schreef op 09-01-2022 om 14:58:
[..]
...
Op deze leeftijd zijn leuke vrouwen zonder kinderen heel schaars of niet bestaand.
Ze heeft tenminste niet de verwachting dat ik ook moet gaan zorgen. Heb ook wel dates gehad die die verwachting wel hadden, en daar trek ik toch echt de grens.
...
Ik het in het verleden als twintiger bewust relaties afgewezen omdat ik wist dat er een kinderwens zou komen en ik absoluut mijn genen niet wil doorgeven. Ben toen een relatie aangegaan met een vrouw die zestien jaar ouder was en wiens kinderwens vervuld was. Bleef natuurlijk niet duren, jaren vrijgezel gebleven met een complete focus op het werk tot ik vijf jaar geleden ging voor ronde twee (gescheiden vrouwen die weer op de markt kwamen).
Ondertussen bijna vijf jaar samen met mijn partner en haar zoon, waarbij het vanaf het begin duidelijk was dat er geen kinderen meer zouden komen. Heb destijds ook gemerkt hoe weinig vrijgezelle vrouwen er waren zonder kinderen op die leeftijd; tenminste als je de labiele en zij met een onvervulde kinderwens schrapte.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.