Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Klinkt goed, Forumster!
Ik moest googlen om te zien wat tectonische platen zijn, maar dat lijkt mooi. Was er veel vis te zien?

Ik hoop het te bereiken door meer te sporten richting een lagere hartslag. Ik zit nu een paar maanden op suppletie en merk op dat mijn  hartslag 10-20bpm lager is bij het hardlopen dan het jarenlang is geweest, dus ik hoop ontzettend dat dit gaat schelen. Het sporten gaat me ook al makkelijker af. Vervolgens hoop ik door steeds warmer te sporten (kleding en of warme ruimte) er nog wat in kan verbeteren. Dit doen sporters ook wanneer ze in de warmte presteren moeten. Uiteraard zal ik wat minder fanatiek zijn maar ik heb ook nog warmere oorden op mijn wenslijst😃 

https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/artikel/46506/wil-je-het-minder-warm-hebben-ga-dan-vaker-sporten

Klinkt goed Forumster! Ik loop hard en als je gedurende het jaar blijft trainen wen je langzaam aan de warmte of kou. Als het ineens heel warm is, dat is soms heel zwaar. Ik schaal dan ook af qua snelheid en afstand. Maar vaak is het meer voor de zon, dan voor de warmte, want ik kan slecht tegen de zon...

Bijzonder dat die supplementen zo goed helpen! Wat voor soort is het?

Zusterclivia schreef op 23-09-2021 om 16:55:

Klinkt goed Forumster! Ik loop hard en als je gedurende het jaar blijft trainen wen je langzaam aan de warmte of kou. Als het ineens heel warm is, dat is soms heel zwaar. Ik schaal dan ook af qua snelheid en afstand. Maar vaak is het meer voor de zon, dan voor de warmte, want ik kan slecht tegen de zon...

Bijzonder dat die supplementen zo goed helpen! Wat voor soort is het?

Dat is waar dat je er zo beter aan went. Ik moet zeggen dat de 2 keren dat ik zo slecht reageerde op warmte was omdat ik in december afreisde naar een warm land... Dus daar zou ik ook wat beter over na kunnen denken  

Hardlopen vind ik met warm weer ook niet zo fijn, gelukkig hadden we een 'normale' zomer dit jaar. 

Ik weet niet goed aan welk supplement ik het te danken heb. Sinds mei suppleer ik vitamine D/k2 (ik had vit d deficiëntie), een goede magnesium (anders trillende spieren en krampbenen), en ijzer (eet vega). Deze componenten kunnen elk een positieve bijdrage hebben geleverd dus ik weet het niet. Fijn is het wel! Ik knalde altijd enorm hoog in de hartslag en dat is nu veel beter. Ook mijn rust hartslag is 10bpm lager, nu geregeld 52-53.

Vrijevlinder schreef op 23-09-2021 om 16:48:

Klinkt goed, Forumster!
Ik moest googlen om te zien wat tectonische platen zijn, maar dat lijkt mooi. Was er veel vis te zien?

Ik heb wel wat planten of een soort zeekraal ofzo gezien maar geen vis. Google vertelt me dat er 3 vissensoorten in het meer zitten waar er 1 van in de kloof gezien kan worden maar dat je dat niet vaak ziet. Dus niet een kleurrijk spektakel zoals andere snorkel ervaringen maar wel bijzonder om naar de twee continentale platen en ravijn te kijken en ertussen te zwemmen, in een Drysuit omdat het 2 graden is. 😃

redbulletje

redbulletje

23-09-2021 om 17:32 Topicstarter

Ik had tijdens de overgang heel erg veel last van de warmte, maar inmiddels ben ik daar gelukkig weer doorheen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

24-09-2021 om 07:45

redbulletje schreef op 23-09-2021 om 17:32:

Ik had tijdens de overgang heel erg veel last van de warmte, maar inmiddels ben ik daar gelukkig weer doorheen.

Daar kijk ik dus echt niet naar uit, de overgang. Ik heb het al snel idioot warm van nature en dat is nog erger geworden door medicatie. Dan de overgang er nog bij en je kan me letterlijk weg dweilen vrees ik.

AeonofWinter schreef op 24-09-2021 om 07:45:

[..]

Daar kijk ik dus echt niet naar uit, de overgang. Ik heb het al snel idioot warm van nature en dat is nog erger geworden door medicatie. Dan de overgang er nog bij en je kan me letterlijk weg dweilen vrees ik.

Berg je maar, het kan wat worden. 

Het kan natuurlijk best meevallen. Ik heb er flink last van gehad, zo'n 2 jaar, maar dat schijnt kort te zijn als ik anderen mag geloven. Waar ik het meest bang voor was, waren stemmingswisselingen en die heb ik gelukkig niet gehad. Want hier had ik altijd flink last van, zacht uitgedrukt. 

AcidicShark11

AcidicShark11

24-09-2021 om 07:53

Vrijevlinder schreef op 24-09-2021 om 07:51:

[..]

Berg je maar, het kan wat worden.

Het kan natuurlijk best meevallen. Ik heb er flink last van gehad, zo'n 2 jaar, maar dat schijnt kort te zijn als ik anderen mag geloven. Waar ik het meest bang voor was, waren stemmingswisselingen en die heb ik gelukkig niet gehad. Want hier had ik altijd flink last van, zacht uitgedrukt.

Oh jippie, dan kun je me in een kamer zetten met zachte muren denk ik, én dus weg dweilen 

AeonofWinter schreef op 24-09-2021 om 07:53:

[..]

Oh jippie, dan kun je me in een kamer zetten met zachte muren denk ik, én dus weg dweilen

Haha. Het kan natuurlijk meevallen. Je weet het niet. 

Ooit zei iemand tegen mij dat mensen zonder kinderen eerder in de overgang komen dan met kinderen. Dat had met de hoeveelheid van iets te maken, weet het niet precies meer. In mijn geval klopt het. 

Forumster, zodra ik ga lopen schiet mijn hardslag ook omhoog, ondertussen door training wel minder hoog, maar een gewoon rustig loopje kon een gemiddelde hartslag van 174 betekenen. Tegenwoordig een wat beschaafdere 155-165, maar voor sommige mensen is dat nog sprinten. Met andere sporten zoals fietsen en zwemmen, krijg ik mijn hartslag nog geen eens zo hoor, terwijl ik dan echt wel zit te hijgen. Heel vaag.

Wow, duiken met een drysuit, ook wel nodig bij die temperatuur. Aan de ene kant lijkt mij dat super gaaf, maar als ik ga duiken heb ik het altijd super snel best wel koud. :-s Zelfs in tropische wateren krijg ik het na 45 minuten echt wel koud. Maar het is wel een gave ervaring zo'n canyon!

De overgang... als ik op mijn moeder lijk, dan heb ik er wel even last van, maar niet de vorm van wegdrijven in bed. Maar hopelijk duurt dit nog wel even. Ik vind ongesteld zijn niet fijn, maar het hele hormoongebeuren zijn ook wel weer voordelen te hebben tov niet.

Zusterclivia schreef op 24-09-2021 om 08:14:

Forumster, zodra ik ga lopen schiet mijn hardslag ook omhoog, ondertussen door training wel minder hoog, maar een gewoon rustig loopje kon een gemiddelde hartslag van 174 betekenen. Tegenwoordig een wat beschaafdere 155-165, maar voor sommige mensen is dat nog sprinten. Met andere sporten zoals fietsen en zwemmen, krijg ik mijn hartslag nog geen eens zo hoor, terwijl ik dan echt wel zit te hijgen. Heel vaag.

Wow, duiken met een drysuit, ook wel nodig bij die temperatuur. Aan de ene kant lijkt mij dat super gaaf, maar als ik ga duiken heb ik het altijd super snel best wel koud. :-s Zelfs in tropische wateren krijg ik het na 45 minuten echt wel koud. Maar het is wel een gave ervaring zo'n canyon!

De overgang... als ik op mijn moeder lijk, dan heb ik er wel even last van, maar niet de vorm van wegdrijven in bed. Maar hopelijk duurt dit nog wel even. Ik vind ongesteld zijn niet fijn, maar het hele hormoongebeuren zijn ook wel weer voordelen te hebben tov niet.

Bij mij schoot ie gerust in de 185 met joggen en ook met spinning. Ik voel me dan overigens gewoon prima en kan gewoon 5km doorgaan dus probeerde ik het wel los te laten. Zonder meetinstrumenten zou je naar je lijf hebben geluisterd dus ik dacht dat dit gewoon is zoals mijn lijf werkt. Momenteel is mijn conditie slechter (ben weer in opbouw) en  loop ik net tegen de 170 aan op zn max.

Dit was trouwens snorkelen en niet duiken. Duiken in een drysuit kan niet zonder duikbrevet en daarbij aanvullende cursus voor drysuit (pak op druk houden etc). Maar de drysuit ervaring was ook wel bijzonder, met zeer nauwsluitende hals/pols en daaroverheen nog eens een soort van choker om je nek.

Ik hoop nog niet na te hoeven denken over de overgang. Ik zie een collega van mij soms wel ineens fanatiek wapperen met folders om af te koelen.

Forumster schreef op 24-09-2021 om 10:02:

[..]

Bij mij schoot ie gerust in de 185 met joggen en ook met spinning. Ik voel me dan overigens gewoon prima en kan gewoon 5km doorgaan dus probeerde ik het wel los te laten. Zonder meetinstrumenten zou je naar je lijf hebben geluisterd dus ik dacht dat dit gewoon is zoals mijn lijf werkt. Momenteel is mijn conditie slechter (ben weer in opbouw) en loop ik net tegen de 170 aan op zn max.

Dit was trouwens snorkelen en niet duiken. Duiken in een drysuit kan niet zonder duikbrevet en daarbij aanvullende cursus voor drysuit (pak op druk houden etc). Maar de drysuit ervaring was ook wel bijzonder, met zeer nauwsluitende hals/pols en daaroverheen nog eens een soort van choker om je nek.

Ik hoop nog niet na te hoeven denken over de overgang. Ik zie een collega van mij soms wel ineens fanatiek wapperen met folders om af te koelen.

Leuk hoe dat kan verschillen per persoon en ook hoe groot die verschillen soms zijn.

Ik loop graag met mijn horloge, omdat ik het interessant vind. Sommige mensen laten zich volledig opjutten door zo'n ding. Gelukkig kan ik dat prima loslaten en loop ik toch lekker ontspannen.

Oh, snorkelen in een drysuit lijkt mij helemaal apart! Die aanvulling ga ik in ieder geval niet halen op mijn brevet. Brrrrr....

Ha, ik kwam hier eens kijken. Vuurenvlam26 op Viva.
Dus hier zit RB. Ik miste de bekendste kindvrije van Viva al!

Het is hier stilletjes, helaas, Airmid. Ik vind dit forum veel fijner dan Viva, maar ja, ik heb zelf weinig te melden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.