Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

De thuiswerkdagen zijn weer voorbij. Op kantoor las ik een Volkskrant, bleek van eind augustus te zijn, maar dat maakt voor achtergrondartikelen niet veel uit.
Best uitgebreid verhaal over bevolkingsgroei en dalende kinderaantallen in allerlei landen. Blijkt online beschikbaar te zijn achter een betaalmuur. Maar als je een abonnement hebt of inlog kan delen is het best interessant.

Zusterclivia schreef op 14-09-2021 om 20:15:

Sommige kinderen zijn echt wel leuk. (Mijn ouders hebben in ieder geval mij en ik vind mijzelf best goed gelukt.

In mijn omgeving ook genoeg mensen die het huis uit gingen omdat ze het thuis niet meer te doen vonden. Deels omdat zijzelf eigenwijs zijn (begin 20-ers zijn ook verre van volwassen/verstandig) en deels omdat ouders niet meebewegen en aan zo iemand nog een thuiskomtijd willen opleggen (of zoiets).

De helft van de kids van mijn ouders is prima gelukt! 

Doornroosje75 schreef op 15-09-2021 om 07:42:

[..]

De helft van de kids van mijn ouders is prima gelukt!

Mijn idee. Beetje dankbaarheid mag dus wel.

RickDalton schreef op 14-09-2021 om 20:01:

[..]

god.. brrr

tijdje terug bij een doop aanwezig, wij waren het enige stel zonder kids. tijdens de preek gaf de dominee ineens aan dat 'god meeleeft met de stellen onder ons die geen kids hebben gekregen'

moest mijn lachen inhouden, man man man. wij hebben medelijden met die stellen waarbij het rubbertje is geknapt en nu opgezadeld zijn met een stel tapijtratten die je bakken vol tijd en geld kosten

'hen zonder kinderen' what the fuck

Onder andere door dit soort berichten kan  ik dit topic (meelezend) echt waarderen.

Nou... weer een reden om blij te zijn dat ik geen kinderen heb. De afgelopen week flink vuurwerk overlast gehad, het lag zelfs hier in de tuin. Door van die snotneuzen van 14 jaar. Mijn honden durfden niet eens de tuin meer in. Uiteindelijk toch maar de politie (3x) gebeld en tot op heden gaat het okee ... maar ik zou ze het liefst zelf met vuurwerk bekogelen. Echt... wat een drama!

MidasWolf schreef op 16-09-2021 om 20:23:

[..]

Onder andere door dit soort berichten kan ik dit topic (meelezend) echt waarderen.

Ik wil niets goedpraten maar misschien zitten er wat stellen in zijn kerk die jarenlang de medische molen hebben doorlopen. 

Ik ben weer thuis van een fantastische reis door Ijsland. Wat heeft het leven toch mooie zaken te bieden

redbulletje

redbulletje

23-09-2021 om 12:48 Topicstarter

Wat gaaf! Heb je ook een beetje aardig weer gehad? 

We hebben een aantal momenten fantastisch geluk gehad met het weer, zo was het ontzettend zonnig tijdens de walvistour. Droog betekent sowieso al geluk natuurlijk maar ook wel in de stromende regen de gletsjer beklommen. 2 dagen na ons vertrek viel er sneeuw en werden er wegen afgesloten wegens hevige windstoten. Ik had een meerlagen systeem dus heb het nooit te koud of te nat gehad. Nu kunnen we als Nederlander al best wat hebben, waar ik nog in mijn trui sta staat er een totaal ingepakte Spanjaard naast je.

Het was wel echt fantastisch! Heel unieke momenten beleefd zoals snorkelen tussen de tectonische platen, bultrug kort langs de boot, gletsjermeer bevaren, gletsjer beklommen met crampons onder, stromend lava gezien, de ontelbare watervallen uiteraard, een beetje noorderlicht gezien en natuurlijk de immendse landschappen.

Klinkt gaaf Forumster!

Voel je je dan ook zo stoer als jij nog maar in de je trui loopt? Ik zit nog steeds in een korte broek, t-shirt en sandalen op de fiets. 's Ochtend krijg ik toch wel gekke blikken van al dik ingepakte mensen.

Wat heerlijk Forumster!

redbulletje

redbulletje

23-09-2021 om 14:10 Topicstarter

Klinkt wel heel bijzonder maar zelf zou ik niet goed tegen die weersomstandigheden kunnen. En dan doe ik nog wel aan winterzwemmen  

Zusterclivia schreef op 23-09-2021 om 14:05:

Klinkt gaaf Forumster!

Voel je je dan ook zo stoer als jij nog maar in de je trui loopt? Ik zit nog steeds in een korte broek, t-shirt en sandalen op de fiets. 's Ochtend krijg ik toch wel gekke blikken van al dik ingepakte mensen.

Ik vind het wel handig gezien ons klimaat, maar helaas zwellen mijn ledematen op bij 35 zodat ik niet eens meer in mn sandalen pas en loop ik erbij alsof ik doodga. Bij 30+ zie ik er ook al niet meer fris uit. Dat geeft wel een handicap bij reizen/actief zijn bij warmte/naar warme landen. 

Forumster schreef op 23-09-2021 om 15:32:

[..]

Ik vind het wel handig gezien ons klimaat, maar helaas zwellen mijn ledematen op bij 35 zodat ik niet eens meer in mn sandalen pas en loop ik erbij alsof ik doodga. Bij 30+ zie ik er ook al niet meer fris uit. Dat geeft wel een handicap bij reizen/actief zijn bij warmte/naar warme landen.

Dát is lastig.

Ik ben voor bijna elk klimaat geschikt, bijna, als het altijd grijs en regenachtig is, dan niet. Maar kou, zon, warmte en wind, geen probleem.

Het is wel trainbaar, dus daar hoop ik nu wat op. Mijn hartslag schiet al minder omhoog bij het sporten (mede door supplementen) dus ik heb hoop! Dat schijnt namelijk een beetje dezelfde stress te zijn als met warmte. 

Hoe train je op zoiets dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.