Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

14-09-2021 om 08:34

Koekie1980 schreef op 13-09-2021 om 22:17:

Zouden ze in de bible belt wonen?
Daar zijn die aantallen misschien wat gebruikelijker?

Het heeft er alle schijn van... Hier een dorpje verderop is 10 koters niet vreemd. Als mijn man bij bepaalde klanten komt en het onderwerp komt op kinderen en hij zegt ze niet te hebben, dan beloven ze voor hem te gaan bidden.   

ik persoonlijk vind het echt niet meer van deze tijd... 6+ kinderen. Ik vind 3 al teveel... er zijn zoveel problemen op de wereld door overbevolking dat nu, nu we bewust kunnen kiezen voor wel/geen kinderen daar betere keuzes in gemaakt zouden moeten worden. Maarja, als het niet mag van God of Allah of als je rammelende eierstokken blijft houden.... maar dan moet je niet zeiken ook dat alles te duur en te druk is. 

Tamsyn schreef op 14-09-2021 om 08:34:

[..]

Het heeft er alle schijn van... Hier een dorpje verderop is 10 koters niet vreemd. Als mijn man bij bepaalde klanten komt en het onderwerp komt op kinderen en hij zegt ze niet te hebben, dan beloven ze voor hem te gaan bidden.

tja.. sneu

vroeger kreeg je zo omdat ze konden voorzien in je pensioen later als je oud en versleten was. tegenwoordig ben je als man gewoon gigantisch de klos met 1 of meer kids en ga je 'economisch failliet'

en zo is het, FAILLIET ga je. kost je bakken vol geld en je krijgt er niks voor terug (niemand kon mij ooit vertellen wat dat was immers.. ergo: je krijgt niks, ja een hoop shit)

RickDalton schreef op 14-09-2021 om 19:07:

[..]

tja.. sneu

vroeger kreeg je zo omdat ze konden voorzien in je pensioen later als je oud en versleten was. tegenwoordig ben je als man gewoon gigantisch de klos met 1 of meer kids en ga je 'economisch failliet'

en zo is het, FAILLIET ga je. kost je bakken vol geld en je krijgt er niks voor terug (niemand kon mij ooit vertellen wat dat was immers.. ergo: je krijgt niks, ja een hoop shit)

Alleen de man gaat failliet? 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

14-09-2021 om 19:15

Julali schreef op 14-09-2021 om 19:11:

[..]

Ja, wij vrouwen kunnen niet failliet, je weet toch 

In die kringen werken de vrouwen vaak niet of parttime. Dus misschien dat Rick Dalton dat bedoelt.  

redbulletje

redbulletje

14-09-2021 om 19:17 Topicstarter

[..]

tja.. sneu

en zo is het, FAILLIET ga je. kost je bakken vol geld en je krijgt er niks voor terug (niemand kon mij ooit vertellen wat dat was immers.. ergo: je krijgt niks, ja een hoop shit)

En lees dat topic over volwassen kinderen die bijna geen tijd meer hebben voor hun ouders. Heb je er 20 jaar in geïnvesteerd en moet je nog maar afwachten of je daarna een leuke relatie blijft behouden. 

[..]

tja.. sneu

vroeger kreeg je zo omdat ze konden voorzien in je pensioen later als je oud en versleten was.

......

......

Vroeger kreeg je ze toch, omdat God nog geen anticonceptie had geschapen? 

Tamsyn schreef op 14-09-2021 om 19:15:

[..]

Ja, wij vrouwen kunnen niet failliet, je weet toch

In die kringen werken de vrouwen vaak niet of parttime. Dus misschien dat Rick Dalton dat bedoelt.

Dan ga je toch echt samen ten onder. Juist in christelijke kringen zijn het de vrouwen die de grootste armoedeval doormaken na het krijgen van kinderen. Zij betalen de babyboete. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

14-09-2021 om 19:24

Julali schreef op 14-09-2021 om 19:20:

[..]

Dan ga je toch echt samen ten onder. Juist in christelijke kringen zijn het de vrouwen die de grootste armoedeval doormaken na het krijgen van kinderen. Zij betalen de babyboete.

De kerk helpt ze wel. In die kringen hebben die mensen ook geen zorgverzekering, de kerk betaald. Dus gaat de man failliet dan helpt de familie en de kerk.
Die kinderen doen ze allemaal zelf. Ze kiezen zelf voor dat leven en dat keurslijf.

Tamsyn schreef op 14-09-2021 om 19:24:

[..]

De kerk helpt ze wel. In die kringen hebben die mensen ook geen zorgverzekering, de kerk betaald. Dus gaat de man failliet dan helpt de familie en de kerk.
Die kinderen doen ze allemaal zelf. Ze kiezen zelf voor dat leven en dat keurslijf.

Dan wordt dus ook de man geholpen. En als ze in gvg zijn getrouwd, wat standaard is in die kringen, dan is het failliet van de man ook het failliet van de vrouw. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

14-09-2021 om 19:42

Een collega van mij met uithuizige dochter gaan echt heel leuk met elkaar om. Doen heel veel leuke dingen samen. Dus het kan wel. 
Het heeft misschien met de opvoeding en de tijd van puber tot adolescent te maken. Je kinderen de kans geven los te komen, fouten te maken en volwassen te worden. Veel ouders willen daar niet aan. Houden hun kinderen het liefst kind, de kinderen verstikken in die kind-ouder relatie en breken los om amper nog terug te komen. Want ze doen het toch nooit goed, altijd gezeur want pa en ma weten het nog steeds beter. En die ouders maar huilebalken op internet dat ze hun kinderen amper nog zien. 
Zou ik er ver naast zitten?

Julali schreef op 14-09-2021 om 19:11:

[..]

hehe, nee beiden. 😀

redbulletje schreef op 14-09-2021 om 19:17:

[..]

En lees dat topic over volwassen kinderen die bijna geen tijd meer hebben voor hun ouders. Heb je er 20 jaar in geïnvesteerd en moet je nog maar afwachten of je daarna een leuke relatie blijft behouden.

Beter je tijd en geld geïnvesteerd in een uitstekende relatie met je echtgenoot of echtgenote. 

heb je veel meer aan, kinderen zijn zonde van je tijd en geld. aan het eind van de rit heb je kut kids en heb je niks an de wereld gezien en nooit gedaan wat je echt wilde in je leven.

what a waste.

Doornroosje75 schreef op 14-09-2021 om 19:18:

[..]

Vroeger kreeg je ze toch, omdat God nog geen anticonceptie had geschapen?

god.. brrr

tijdje terug bij een doop aanwezig, wij waren het enige stel zonder kids. tijdens de preek gaf de dominee ineens aan dat 'god meeleeft met de stellen onder ons die geen kids hebben gekregen'

moest mijn lachen inhouden, man man man. wij hebben medelijden met die stellen waarbij het rubbertje is geknapt en nu opgezadeld zijn met een stel tapijtratten die je bakken vol tijd en geld kosten

'hen zonder kinderen' what the fuck

Sommige kinderen zijn echt wel leuk. (Mijn ouders hebben in ieder geval mij en ik vind mijzelf best goed gelukt.

In mijn omgeving ook genoeg mensen die het huis uit gingen omdat ze het thuis niet meer te doen vonden. Deels omdat zijzelf eigenwijs zijn (begin 20-ers zijn ook verre van volwassen/verstandig) en deels omdat ouders niet meebewegen en aan zo iemand nog een thuiskomtijd willen opleggen (of zoiets).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.