Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Dat was bij ons het probleem niet eens! Wij hadden bijna 100 m2 en drie 'slaapkamers' (dus: 1 slaapkamer, 1 werkkamer en 1 was/kledingkamer.) De kleinere flats in dat complex hadden 25m2 minder. Dat scheelt dan 1 kamer, denk ik. Gek genoeg zijn wij er in woonoppervlakte nauwelijks op vooruit gegaan nu 

Tamsyn schreef op 07-09-2021 om 09:34:

Ik heb weinig last van kindergejoel en gegiechel, maar ik woon dan al 17 jaar in een appartement met een speeltuintje onderaan. Het enige waar we (als bewoners) over hebben geklaagd was bij een buurman die zijn kinderen in het weekend om 6 uur buiten liet spelen. Met een bal tegen één van de garagedeuren. Dan kon hij tenminste uitslapen... ja, maar wij niet. Toen waren wij massaal kinderhaters want kinderen moesten buiten kunnen spelen. Pas nadat wij meerdere malen aan de deur waren geweest, hield hij zijn kinderen met gods gratie tot half 9 binnen.

Jeeejtje 6 uur is ook echt bizar vroeg hoor, hoe vroeg staan die kindjes dan wel niet op als ze (waar ik van uit ga) al ontbeten hebben enzo... 

En dan nog tegen garage deuren schieten, helemaal betoeterdd, dat is een beetje te gek hoor. Stel je voor je moet half 7 opstaan voor werk en wordt iedere keer zo vroeg gewekt.. 

AcidicShark11

AcidicShark11

07-09-2021 om 12:33

Ik was als kind een zeer korte slaper. Vonden mijn ouders erg grappig (not), een koter om half 5 voor je bed: "Ik ben klaar met slapen!"
Maar ik mocht hoogstens een boekje lezen/op mijn kamer wat rommelen en pas vanaf een uur of 7 naar beneden.  Echt niet dat ik dan maar buiten moest gaan spelen.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

11-09-2021 om 10:52

Rachel. schreef op 07-09-2021 om 11:29:

[..]

Jeeejtje 6 uur is ook echt bizar vroeg hoor, hoe vroeg staan die kindjes dan wel niet op als ze (waar ik van uit ga) al ontbeten hebben enzo...

En dan nog tegen garage deuren schieten, helemaal betoeterdd, dat is een beetje te gek hoor. Stel je voor je moet half 7 opstaan voor werk en wordt iedere keer zo vroeg gewekt..

En altijd in het weekend.. gelukkig zijn ze nu begin 20, maar we hebben wat te stellen gehad met hen. Op de ramen mikken met hun voetbal. Dan stonden wij te kijken hoe ze op de ramen stonden te mikken. En dan sprak je ze er op aan. Nee, dat doen we helemaal niet. Bij onze onderbuurman is al een aantal keer een raam gesneuveld. Wat zei hun vader tegen hem: Je bent toch verzekerd? 
Heel de buurt kijkt die kerel nu met de nek aan
Of ze stonden om snoep te bedelen. En als ze niks kregen dan draaiden ze zich om en trokken hun broek uit.
Ik heb geen hekel aan kinderen, maar je zou voor minder een hekel aan kinderen krijgen..

AeonofWinter schreef op 07-09-2021 om 12:33:

Ik was als kind een zeer korte slaper. Vonden mijn ouders erg grappig (not), een koter om half 5 voor je bed: "Ik ben klaar met slapen!"
Maar ik mocht hoogstens een boekje lezen/op mijn kamer wat rommelen en pas vanaf een uur of 7 naar beneden. Echt niet dat ik dan maar buiten moest gaan spelen.

Oh ja ik ook. Dan werd ik voor de tv gezet en mijn ouders sliepen weer verder. Kleine draak die ik was

Ik had pas toen ik veel ouder was door dat het blijkbaar gek is dat je je als kind zelf redt in de ochtend. Ik struinde gewoon als vierjarige met mijn dekentje naar beneden, zette de tv zachtjes op Telekids, smeerde een stukje brood en zag wel wanneer mijn ouders eens verschenen.

redbulletje

redbulletje

13-09-2021 om 13:45 Topicstarter

Wat 'n verschrikking! Hoe kun je het bij je volle verstand tot 6 kinderen laten komen anno nu? 

En zeker als je er geen geld hebt voor een woning die groot genoeg is om 8 personen fatsoenlijk te kunnen huisvesten. 

redbulletje schreef op 13-09-2021 om 13:45:

Wat 'n verschrikking! Hoe kun je het bij je volle verstand tot 6 kinderen laten komen anno nu?

En zeker als je er geen geld hebt voor een woning die groot genoeg is om 8 personen fatsoenlijk te kunnen huisvesten.

Heb medelijden met die vrouw ook. 6x bevallen.. al flikkert die laatste er natuurlijk in no time uit met een niesbui 😆

redbulletje

redbulletje

13-09-2021 om 14:54 Topicstarter

Die vrouw is wel net zo dom geweest natuurlijk om na 2 kinderen nog door te blijven fokken.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

13-09-2021 om 15:00

Koekie1980 schreef op 13-09-2021 om 14:28:

[..]

Heb medelijden met die vrouw ook. 6x bevallen.. al flikkert die laatste er natuurlijk in no time uit met een niesbui 😆

Eerst zes (!!) kinderen op de wereld zetten en dan gaan zeuren dat je niet rustig op de bank met een biertje wordfeud kan zitten spelen. Hoe dom kun je zijn? 

Het lijkt me echt de hel zoveel kinderen. Ik zou gillend gek worden van alles boven de twee kinderen, maar zes (??!!!) van alleen het idee al krijg ik het benauwd 

Julali schreef op 13-09-2021 om 15:01:

Eerst zes (!!) kinderen op de wereld zetten en dan gaan zeuren dat je niet rustig op de bank met een biertje wordfeud kan zitten spelen. Hoe dom kun je zijn?

Het lijkt me echt de hel zoveel kinderen. Ik zou gillend gek worden van alles boven de twee kinderen, maar zes (??!!!) van alleen het idee al krijg ik het benauwd

Precies, wat een bloed irritante column. Een soort grappig moet het zijn, maar dan wel over de rug van zijn kinderen. Chique hoor, had dan geen 6 kinderen op de wereld gezet. 

Zouden ze in de bible belt wonen?
Daar zijn die aantallen misschien wat gebruikelijker?

Ben zelf net terug van vakantie o.a. in wat ggggristelijke regio's... Gisteren 3 dorpen rondgesjeesd omdat er potdorie nergens een supermarkt op zondag open was 😂

redbulletje schreef op 13-09-2021 om 14:54:

Die vrouw is wel net zo dom geweest natuurlijk om na 2 kinderen nog door te blijven fokken.

Fokken... Dat woord haha

Ik moet hierbij steeds aan koeien denken 😂

redbulletje

redbulletje

13-09-2021 om 22:26 Topicstarter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.