Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Zusterclivia
06-09-2021 om 15:53
Miraval schreef op 06-09-2021 om 15:21:
[..]
Ja maat goed dat geldt voor iedereen. Zoals ik zei wanneer de kinderen van de buren de hele godganse dag schreeuwen op de trampoline dan mag ik er ook wat van zeggen. Is het een paar uurtjes dan is er niks aan de hand. Zo ook met tv kijken... dat doe je ook niet de godganse dag buiten. 3 uurtjes formule 1 in totaal...
Met voordrinken en nadrinken. Buren zijn er het hele weekend erg druk mee geweest. En onze achtertuinen zijn niet zo groot en hebben weinig groen, dus je hoort alles letterlijk. En deze buren gaan altijd graag lang door met best wat herrie, dus dan wordt het best een irritatiepunt.
Maar normaal een keertje? Dan boeit het mij niet zo.
Vrijevlinder
06-09-2021 om 17:59
DanGun schreef op 06-09-2021 om 12:00:
Ik vind leefgeluiden echt iets anders dan harde tv of muziek.
Als je dagelijks kinderherrie hoort, geschreeuw, gejoel enz. en zij kijkt 1 keertje in haar tuin tv, vind ik niet raar dat ze dit doet. Ze heeft immers genoeg te incasseren van alle herrie, dan maakt 1 keer niet uit.
Mensen meten vaak met twee maten, dat zie je maar weer.
redbulletje
06-09-2021 om 18:03
Vrijevlinder schreef op 06-09-2021 om 17:59:
[..]
Als je dagelijks kinderherrie hoort, geschreeuw, gejoel enz. en zij kijkt 1 keertje in haar tuin tv, vind ik niet raar dat ze dit doet. Ze heeft immers genoeg te incasseren van alle herrie, dan maakt 1 keer niet uit.
Mensen meten vaak met twee maten, dat zie je maar weer.
Nou precies, kindergekrijs heeft een hoog aantal decibels en staat op kop in de officiële top 10 meest irritante geluiden.
Tatemae
06-09-2021 om 20:53
Miraval schreef op 06-09-2021 om 12:13:
[..]
Tja... iedereen heeft zo zijn eigen irritatie punten. Zoals ik zeg een beetje geven en nemen.
Ik had hier laatst een discussie over met een vriendin.
Mijn buren hebben elke vrijdagavond karaoke-avond met hun volwassen kinderen. Toen er een vriendin langskwam vond ze dat echt niet kunnen iedere vrijdag. Waarop ik zei dat die buren ongetwijfeld mijn kinderen wel eens horen. Zij vond dat dus niet, kindergeluid horen onder normaal geluid en de vrijdagkaraoke niet.
Gelukkig irriteer ik me nooit zo snel. Behalve bij de buren in het vorige huis, die zette hun kinderen al rond 7 uur lekker buiten in de tuin te spelen. Ook als de kinderen elkaar gingen afslachten werd daar met een zalvende stem gevraagd of ze daar alsjeblieft mee wilde stoppen. Ik heb daar wel wat van gezegd, dat het voor ons wel erg vroeg was om om 7uur in de ochtend op zaterdag te moeten luisteren naar de rituele afslachting tussen broer en zus.
Miraval
06-09-2021 om 20:56
@tatamea hahaha rituele afslachting van broer en zus
En ja zo denk ik er ook over. Kan dan wel bij het normale geluid horen maar ik vind het soms knap irritant. Maar goed hun zullen op hun beurt misschien onze honden weleens irritant vinden of de tv op zondag met mooi weer buiten bij een sport wedstrijd. Het hoort een beetje bij het leven in een dorp/stad. Als je daar niet tegen kunt moet je achteraf gaan wonen of op een hutje op de hei.
Tatemae
06-09-2021 om 21:29
ik ben ook het type van geven en nemen. En ik maak me gewoon niet zo snel druk.
Maar echt, die kinderen maakte echt bizar veel geluid. In het begin dachten we dat er steeds iets aan de hand was. Maar blijkbaar was dit hun geluidsniveau en hoorde elkaar "het leven zuur maken" bij hun spel.
Miraval
06-09-2021 om 21:47
Ik vind het strooien met woorden als asociaal bij een keertje buiten tv kijken mer vrienden nogal overdreven eerlijk gezegd. We leven nu eenmaal met zijn allen op een klein stukje land, er zijn wel ergere dingen die ik kan betitelen als asociaal dan een tv buiten met formule 1.
Vrijevlinder
07-09-2021 om 08:45
Miraval schreef op 06-09-2021 om 21:47:
Ik vind het strooien met woorden als asociaal bij een keertje buiten tv kijken mer vrienden nogal overdreven eerlijk gezegd. We leven nu eenmaal met zijn allen op een klein stukje land, er zijn wel ergere dingen die ik kan betitelen als asociaal dan een tv buiten met formule 1.
Is het ook, maar weet wie het zegt.
DanGun
07-09-2021 om 09:17
Vrijevlinder schreef op 07-09-2021 om 08:45:
[..]
Is het ook, maar weet wie het zegt.
Ik zei dat. Dus ik ben wel benieuwd hoe je dit bedoelt?
DanGun
07-09-2021 om 09:21
Miraval schreef op 06-09-2021 om 21:47:
Tuurlijk zijn er ergere dingen. En als jij lekker de ruimte hebt, vooral doen.
Ging mij vooral over mijn flat, daar zitten we zo op elkaar + het echoot enorm omdat het gebouw in U-vorm is gebouwd. Daar kan ik leefgeluiden prima hebben, maar harde muziek of tv is bloed irritant
AcceptableReindeer64
07-09-2021 om 09:34
Ik heb weinig last van kindergejoel en gegiechel, maar ik woon dan al 17 jaar in een appartement met een speeltuintje onderaan. Het enige waar we (als bewoners) over hebben geklaagd was bij een buurman die zijn kinderen in het weekend om 6 uur buiten liet spelen. Met een bal tegen één van de garagedeuren. Dan kon hij tenminste uitslapen... ja, maar wij niet. Toen waren wij massaal kinderhaters want kinderen moesten buiten kunnen spelen. Pas nadat wij meerdere malen aan de deur waren geweest, hield hij zijn kinderen met gods gratie tot half 9 binnen.
Doornroosje75
07-09-2021 om 10:43
Wij hebben soms wat pubergeluiden (muziek en van die typische puberconversaties) van de buren. Tot nu toe niet op absurde tijden, dus geen moeite mee. Kleine kinderen wonen er in ons blok niet. Misschien ook omdat de huizen nu net boven budget zijn voor de meeste starters.
In onze vorige habitat (appartementencomplex) woonden nul kinderen. Gewoon niet. Zodra er sprake leek te zijn van een zwangere buik, was zo'n stel in no time weg. Dat was wel een voordeel van zo'n woonomgeving.
DanGun
07-09-2021 om 10:45
Tamsyn schreef op 07-09-2021 om 09:34:
Ik heb weinig last van kindergejoel en gegiechel, maar ik woon dan al 17 jaar in een appartement met een speeltuintje onderaan. Het enige waar we (als bewoners) over hebben geklaagd was bij een buurman die zijn kinderen in het weekend om 6 uur buiten liet spelen. Met een bal tegen één van de garagedeuren. Dan kon hij tenminste uitslapen... ja, maar wij niet. Toen waren wij massaal kinderhaters want kinderen moesten buiten kunnen spelen. Pas nadat wij meerdere malen aan de deur waren geweest, hield hij zijn kinderen met gods gratie tot half 9 binnen.
6 Uur? Lekker dan.
Doornroosje75
07-09-2021 om 10:46
Tatemae, zo'n traditionele karaoke-avond een deur verder zou ik dan weer best grappig vinden. Je weet ook waar je aan toe bent, hoe laat je er ongeveer weer vanaf bent. En dat zo'n gezin gezamenlijk zo'n lol heeft, helemaal prima! Beter dan dat je hoort dat ze elkaar de hersens inslaan
Zusterclivia
07-09-2021 om 10:54
Doornroosje75 schreef op 07-09-2021 om 10:43:
Wij hebben soms wat pubergeluiden (muziek en van die typische puberconversaties) van de buren. Tot nu toe niet op absurde tijden, dus geen moeite mee. Kleine kinderen wonen er in ons blok niet. Misschien ook omdat de huizen nu net boven budget zijn voor de meeste starters.
In onze vorige habitat (appartementencomplex) woonden nul kinderen. Gewoon niet. Zodra er sprake leek te zijn van een zwangere buik, was zo'n stel in no time weg. Dat was wel een voordeel van zo'n woonomgeving.
Mijn een vriend van mij was dit ook zo in het apartementencomplex. Want die flats hadden maar één slaapkamer én een rommelhok, dus waar laat je je kind? Eén keer een stel buren gehad die er inderdaad mét kind woonden. Ik meen dat ze de slaapkamer hebben gesplitst of iets met het rommelhok konden doen, omdat hier een extra raam zat, waardoor dit een slaapkamertje werd. Maar dat was midden in de vorige crisis en ze kregen de flat gewoon niet verkocht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.