Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Hmmm vers gebakken appeltaart... Instant geluk!

redbulletje

redbulletje

05-09-2021 om 19:47 Topicstarter

Hij heeft goed gesmaakt hoor! 
Wat ik dus niet snap is dat er op dat pak van Koopmans staat; goed voor 12 punten. Wij halen er altijd maar 8 uit (ondanks meer appel dan vereisd), anders krijg je wel hele zuinige stukjes

Die porties op etenswaar vind ik altijd nogal zuinig. 
Eén zak chips bevat 26 porties las ik.  Nou bij mij is 1 zak chips toch echt maar 1 portie 

Een gefeliciteerd met je moeder Redbulletje!

Vf_Watervrouw schreef op 04-09-2021 om 21:45:

[..]

[..]

6. Niet het goede voorbeeld hoeven geven. (lunchen met taart bijvoorbeeld )

Ik zit nu in een Nederlands BenB ipv in Zwitserland, hoop later dit jaar en volgend jaar naar Engeland te kunnen. Voor dit jaar ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. Eurostar inmiddels wel geregeld en de verlofdagen een tijd geleden al geclaimd...

Veel plezier in IJsland Forumster!

Hier met chips. Waar ik dan spijt van heb als ik op de fiets zit en denk, pftt... gaat niet lekker. Oh ja, niet fatsoenlijk geluncht.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

06-09-2021 om 10:05

Gefeliciteerd met je moeder, Redbulletje.
Nu heb ik ook zin in appeltaart. Echt superlief dat jij de taart bakt voor je moeder.

Een heerlijk raceweekend gehad! Met een heel stel vrienden hier buiten in de tuin formule 1 gekeken! Zonder kinderen die je moet entertainen met dit mooie weer allemaal kunnen genieten van de race en hapjes en drankjes! 

Weer een voordeel van kindloos zijn!

Worden je buren daar niet gek van? Buiten tv kijken? 

Geronimo3 schreef op 05-09-2021 om 01:22:

[..]

Dat zijn vaak vrouwen die altijd beweren dat ze niets anders nodig hebben dan hun gezin, dan volgt er een scheiding en dan blijkt ook hoe beperkt het leven van veel moeders is.

Yes. Daar ken ik er nu weer eentje van. Vrij jong moeder geworden, nooit buitenshuis gewerkt. Aan de kant geschoven voor weer een jonger exemplaar en nu de zoons studeren en op kamers wonen, moet ze ook het huis uit waar ze altijd heeft gewoond, want de vader stopt met huur betalen (en gelijk heeft ie) En zij kan het niet betalen van haar baan in de thuiszorg, dus woont weer bij haar ouders. 

Suish schreef op 06-09-2021 om 11:07:

Worden je buren daar niet gek van? Buiten tv kijken?

Geen idee? Wij hebben een vrijstaand huis en een grote tuin... dus denk niet dat die iets mee hebben gekregen. En het is niet zo dat we dagelijks buiten tv kijken.... mochten ze er last van hebben zullen we het vast horen. Maar er zijn wel meer plaatsen waar overlast is door geluiden op straat bijvoorbeeld...  beetje gekke vraag denk ik? Of vat ik hem verkeerd op?

Nouja, als mijn buren buiten tv zouden gaan zitten kijken, dan werd ik niet blij. En al helemaal niet als Formule1 is. Geen zin om mee te 'genieten'.
Een drukke weg voor je deur is toch echt wat anders dan die herrie van die motoren. 
Als je buren verderop wonen is het misschien anders, maar op een flat of in een rijtjeshuis is dat best een beetje aso.

DanGun schreef op 06-09-2021 om 11:40:

Nouja, als mijn buren buiten tv zouden gaan zitten kijken, dan werd ik niet blij. En al helemaal niet als Formule1 is. Geen zin om mee te 'genieten'.
Een drukke weg voor je deur is toch echt wat anders dan die herrie van die motoren.
Als je buren verderop wonen is het misschien anders, maar op een flat of in een rijtjeshuis is dat best een beetje aso.

Mijn buren hebben wel kleine kinderen en een zwembad en trampoline in de tuin. Die gillen en spelen ook. Ik ga dan echt niet aan de deur staan dat er teveel herrie is. Een beetje geven en nemen hoor... beetje gek om daar jezelf gelijk aan te irriteren.

Ik vind leefgeluiden echt iets anders dan harde tv of muziek. 

DanGun schreef op 06-09-2021 om 12:00:

Ik vind leefgeluiden echt iets anders dan harde tv of muziek.

Tja... iedereen heeft zo zijn eigen irritatie punten. Zoals ik zeg een beetje geven en nemen. 

Tot op zekere hoogte  

DanGun schreef op 06-09-2021 om 14:19:

Tot op zekere hoogte

Ja maat goed dat geldt voor iedereen. Zoals ik zei wanneer de kinderen van de buren de hele godganse dag schreeuwen op de trampoline dan mag ik er ook wat van zeggen. Is het een paar uurtjes dan is er niks aan de hand. Zo ook met tv kijken... dat doe je ook niet de godganse dag buiten. 3 uurtjes formule 1 in totaal... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.