Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 15:26:

[..]

Wat is het nou, je kent ze niet maar nu ineens toch weer wel
Ik krijg het idee dat jouw idyllisch leven zich alleen online afspeelt🙄

Het zijn er heel weinig, zo weinig dat ik ze in mijn persoonlijke leven niet tegenkom en niet ken. 

Op mijn werk af en toe wel, maar ook maar heel af en toe en ze zeggen altijd dat het een eigen keuze is om op straat te leven, omdat ze te onrustig zijn voor een huis en niet om kunnen gaan met alle regeltjes waaraan je moet voldoen als je in een huis woont. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

07-08-2021 om 16:01

Julali schreef op 07-08-2021 om 15:55:

[..]

Het zijn er heel weinig, zo weinig dat ik ze in mijn persoonlijke leven niet tegenkom en niet ken.

Op mijn werk af en toe wel, maar ook maar heel af en toe en ze zeggen altijd dat het een eigen keuze is om op straat te leven, omdat ze te onrustig zijn voor een huis en niet om kunnen gaan met alle regeltjes waaraan je moet voldoen als je in een huis woont.

Wat bijzonder. Ik heb tijdens mijn studie jaren vrijwilligerswerk gedaan in een daklozenopvang en daar hoorde ik hele andere verhalen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 16:24

Julali schreef op 07-08-2021 om 15:55:

[..]

Oké dus daarom bestaan ze buiten deze niet? 

racisten en mensen die het bestaan van daklozen bagatelliseren. Om te kotsen gewoon. 

Ze bestaan, maar het is nou niet zo dat de woningnood zo groot is, dat mensen in Nederland massaal op straat wonen. Daar doelde ik op. 

https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011232694:mpeg21:a0087
Linksboven op de pagina een artikel over de woningnood in 1961. 
Er is dus niets veranderd. Ook het scheefwonen niet. 

Friezinnetje

Friezinnetje

07-08-2021 om 16:37 Topicstarter

Julali schreef op 07-08-2021 om 16:31:

Ze bestaan, maar het is nou niet zo dat de woningnood zo groot is, dat mensen in Nederland massaal op straat wonen. Daar doelde ik op.

je lult maar wat. Omdat jij het niet ziet, bestaat het niet. Je zal verbaasd zijn, hoeveel er dakloos zijn en daarvan is er een percentage die het zelf wil, maar echt het grootste deel kiest er niet voor. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:38

Domiet schreef op 07-08-2021 om 16:31:

https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:011232694:mpeg21:a0087
Linksboven op de pagina een artikel over de woningnood in 1961.
Er is dus niets veranderd. Ook het scheefwonen niet.

Geschreven door Ton Elias  Zal zijn vader wel zijn of zo? Zelf was hij toen 6.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 16:40

Julali schreef op 07-08-2021 om 16:31:

Joh Jij hebt gelijk 

Lekker tot je 30e thuis moeten blijven wonen is ook niet leuk. Ja je hebt een dak boven je hoofd, dat verder je hele leven stil staat, ach, niet zeuren hoor 

Minouk schreef op 07-08-2021 om 12:37:

[..]

Wat riepen wij altijd op de werkvloer: grenzen dicht en massamigratie terug naar eigen land!

Hoe ironisch, als de IND sneller en gestructureerd zou werken, dan zouden er ook minder migranten zijn. Maar wat blijkt, het voltallige personeel spendeert zijn werktijd met het roepen van racistische leuzen waardoor de procedure tijd ver wordt overschreden. Eigenlijk is het best grappig Minouk dat door jouw werkhouding we overstroomt worden met migranten

Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 14:05:

[..]

Ik spreek voor mijzelf, en wil jij even aangeven waar ik dat gezegd heb?
Wil ik daar ook nog aan toevoegen dat de uitspraak "het nemen van kinderen" ook getuigd van enigszins gebrekkig empathisch vermogen

Hoe weet jij nou, terwijl je notabene zelf aangeeft een gepriviligeerd leven te leiden, dat er maar zeer weinig mensen het slecht hebben in Nederland.
Jij put je wetenschap uit eigen ervaring en omgeving wat je dan ook nog eens als feiten presenteert.
Newsflash..er bestaat nog een hele wereld buiten jouw idyllisch leven.

Uit je eigen post, gisteren om 19.00 uur: "
Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen
.".

Dus je was al blij dat je geen kinderen kon krijgen maar nu extra blij. Je hebt het dus wel degelijk gezegd en zo hard vallen over het woord "krijgen" is dan ook best vreemd.

Ik was trouwens degene die zei dat je niet moet doen alsof je in Libanon woont. Je kan Julali verwijten dat ze geen idee heeft wat er zich ook in Nederland afspeelt maar jij hebt blijkbaar ook geen idee hoe het leven is buiten onze landsgrenzen

De realiteit is dan miljarden mensen gebukt gaan onder honger, ziekte, oorlog, zware armoede, ontheemd zijn met geen enkele zicht op verbetering.

Het is echt niet erger voor Nederlanders om dakloos te zijn dan voor een Jemeniet, tenzij je denkt dat die beter kunnen tegen honger, oorlog, dakloosheid, geen zorg en toekijken hoe je eigen kind dood hongert. Dit was ook mijn kritiek hoe jij los ging over dit "kut" land, je hebt geen idee hoe buiten de realiteit je eigen klaagzang klinkt, Julali is blijkbaar niet de enige die niet verder kijkt dan haar eigen situatie.

Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 20:44:

[..]

Hoe ironisch, als de IND sneller en gestructureerd zou werken, dan zouden er ook minder migranten zijn. Maar wat blijkt, het voltallige personeel spendeert zijn werktijd met het roepen van racistische leuzen waardoor de procedure tijd ver wordt overschreden. Eigenlijk is het best grappig Minouk dat door jouw werkhouding we overstroomt worden met migranten

Volgens mij is roepen dat de grenzen dicht moeten en dat migranten moeten vertrekken geen racisme. Daarnaast werk ik zelf ook bij een overheidsorganisatie, waar we minstens driekwart van de dag niets doen omdat we geen werk toebedeeld krijgen. Over de IND was dat toch laatst ook in het nieuws? Daar kunnen de medewerkers toch niets aan doen? 

Geronimo3 schreef op 07-08-2021 om 21:01:

[..]

Uit je eigen post, gisteren om 19.00 uur: "
Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen
.".

Dus je was al blij dat je geen kinderen kon krijgen maar nu extra blij. Je hebt het dus wel degelijk gezegd en zo hard vallen over het woord "krijgen" is dan ook best vreemd.

Ik was trouwens degene die zei dat je niet moet doen alsof je in Libanon woont. Je kan Julali verwijten dat ze geen idee heeft wat er zich ook in Nederland afspeelt maar jij hebt blijkbaar ook geen idee hoe het leven is buiten onze landsgrenzen

De realiteit is dan miljarden mensen gebukt gaan onder honger, ziekte, oorlog, zware armoede, ontheemd zijn met geen enkele zicht op verbetering.

Het is echt niet erger voor Nederlanders om dakloos te zijn dan voor een Jemeniet, tenzij je denkt dat die beter kunnen tegen honger, oorlog, dakloosheid, geen zorg en toekijken hoe je eigen kind dood hongert. Dit was ook mijn kritiek hoe jij los ging over dit "kut" land, je hebt geen idee hoe buiten de realiteit je eigen klaagzang klinkt, Julali is blijkbaar niet de enige die niet verder kijkt dan haar eigen situatie.

Het is toch echt de realiteit dat je beter hier dakloos kunt zijn in Nederland, dan in Jemen, Nigeria, of Libanon. Ik vind het zeer naïef om dit te ontkennen. 

Het maakt me ook wel een beetje verdrietig dat Nederlanders denken dat ze het zelf zo slecht hebben. Waar komt toch die houding vandaan? 

Kijk eens om je heen wat we hier allemaal hebben, goede wegen, betrouwbare electriciteit, schoon drinkwater, geweldige gezondheidszorg voor een paar honderd euro per maand (ipv een paar duizend, oplopend tot het honderdvoud als je pech hebt) veilig op je fietsje kunnen springen, iedereen een woning met flat-screen en elke dag vers eten op tafel, speeltuintjes in elke wijk, natuurgebieden op nog geen 5 km afstand, zelfs al woon je midden in de stad. 

Maar nee, Els uit Klazinaveen vindt het allemaal niet goed genoeg en kijkt alleen naar wat ze allemaal niet heeft 

krantenwijk schreef op 07-08-2021 om 21:02:

[..]

Volgens mij is roepen dat de grenzen dicht moeten en dat migranten moeten vertrekken geen racisme. Daarnaast werk ik zelf ook bij een overheidsorganisatie, waar we minstens driekwart van de dag niets doen omdat we geen werk toebedeeld krijgen. Over de IND was dat toch laatst ook in het nieuws? Daar kunnen de medewerkers toch niets aan doen?

Bij de IND werken en dan dit soort misselijkmakende, racistische dingen roepen met je collega’s, daar kunnen ze zeker wel wat aan doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.