Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Poezie schreef op 06-08-2021 om 19:07:

[..]

En wat ga jij inleveren hiervoor?

Niks natuurlijk. 
Laat even vooropgesteld dat niet alle kindvrijen egoïstische en vieze racisten zijn 

watertoren schreef op 06-08-2021 om 19:46:

Ik ben er wel een voorstander van dat kinderbijslag niet meer iets is voor iedereen maar alleen voor mensen die het echt nodig hebben. Toen ik kind was hadden mijn ouders het niet breed. Als ik bv met te kleine schoenen liep moest ik wachten tot dat de kinderbijslag er was. Dan gingen we winkelen.

Jaren later werd ik zelf moeder. Wij hebben nooit zo op de kleintjes hoeven letten. Dan keek ik verbaasd op onze rekening en zag dat er geld bij was gestort. Bleek dat de kinderbijslag te zijn. Ik vond het prima hoor, gratis geld maar wij hadden het echt niet nodig.
Dus mijn idee zou zijn : vanaf modaal verdienen geen kinderbijslag. Ik weet wel hoe meer kinderen des te meer geld dat het kost maar dan denken misschien wel wat meer mensen na voordat ze een tweede kind op de wereld zetten.

Maar mensen met een modaal inkomen kunnen al geen huis betalen! 

En gelukzoekers komen er al heel lang niet meer in in Nederland, we zijn streng genoeg hier. 

Het probleem ligt niet bij de gezinnen, of bij vluchtelingen, maar bij de politiek en de vrije huizen markt. 

Friezinnetje

Friezinnetje

06-08-2021 om 20:32 Topicstarter

ik lees net dat er bij de kust veel woningen als vakantiehuis gekocht worden. En toen dacht ik: Ja, dat is natuurlijk ook wel iets.  
Vorige week had ik het er nog met iemand over, die in een toeristenplaats woont (bij de friese meren) en waar ook veel woningen gekocht zijn om te gebruiken als vakantiewoning. Die staan dus de helft van de tijd leeg. Voor 'gewone'  buren niets aan, maar zijn ook woningen die door anderen als gewone woning gebruikt kunnen worden. En tuurlijk dat lost niet meteen het woningtekort op, maar het scheelt altijd weer. 

Al die regeltjes moeten versoepeld worden. Vakantiehuizen zijn voor een groot deel volwaardige woningen waar je prima kunt wonen. Alles is er al, werkt al en kan prima het hele jaar door gebruikt worden. 

Ik heb de buren op stang gejaagd 😂 De gemiddelde leeftijd in t complex waar ik woon is denk ik 70 plus. Met wat uitschieters beide kanten op. En er wonen een paar vreselijke zeikerds. Boos worden op kids die voetballen in de poort, zeuren als er een feestje is, zeiken als er een fiets scheef staat in het rek en het liefste een leeftijdsgrens van 45 plus in willen stellen. 
En die lopen maar te polsen of ik m’n huis al heb verkocht. En vooral aan wie. Zogenaamd grappig bedoelt dat laatste maar ondertussen. 
Dus toen vanochtend weer een van die zeikerds vroeg hoe het ervoor stond, heb ik gezegd dat er 4 mannelijke studenten in komen. Buurman trok wit weg 😂😂😂

DanGun schreef op 06-08-2021 om 20:42:

Ik heb de buren op stang gejaagd 😂 De gemiddelde leeftijd in t complex waar ik woon is denk ik 70 plus. Met wat uitschieters beide kanten op. En er wonen een paar vreselijke zeikerds. Boos worden op kids die voetballen in de poort, zeuren als er een feestje is, zeiken als er een fiets scheef staat in het rek en het liefste een leeftijdsgrens van 45 plus in willen stellen.
En die lopen maar te polsen of ik m’n huis al heb verkocht. En vooral aan wie. Zogenaamd grappig bedoelt dat laatste maar ondertussen.
Dus toen vanochtend weer een van die zeikerds vroeg hoe het ervoor stond, heb ik gezegd dat er 4 mannelijke studenten in komen. Buurman trok wit weg 😂😂😂

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 20:48

Julali schreef op 06-08-2021 om 20:35:

Al die regeltjes moeten versoepeld worden. Vakantiehuizen zijn voor een groot deel volwaardige woningen waar je prima kunt wonen. Alles is er al, werkt al en kan prima het hele jaar door gebruikt worden.

Dat ben ik wel met je eens.  Veel mensen zouden dat ook erg graag willen als het mogelijk zou zijn. Ik zou ook liever in een klein vakantiehuisje lekker rustig wonen ipv hier in een rijtjeswoning (te groot voor mij alleen).

Poezie schreef op 06-08-2021 om 20:47:

[..]

Ik vind m ook wel geslaagd. Werd wel weer eens tijd dat ik de boel ff opschudde. Laatste keer is ff geleden, toen dachten ze dat ik moslim was geworden 😂

Smyle60 schreef op 06-08-2021 om 19:00:

[..]

Dat. Fokpremies afschaffen, alle kindertoeslagen afschaffen. We zitten tjokvol in dit landje dus het moet maar een keer klaar zijn met dat binnenhalen van kansloze gelukszoekers, stoppen met "gezinshereniging" waar het ze toch al om te doen is en vooral stoppen met het belonen van het nog voller proppen van ons kikkerlandje. Bovendien: welk weldenkend mens wil ueberhaupt nog in deze maatschappij een bulk kinderen schoppen? Er zijn geen huizen, geen banen, dat hele milieugezeik en de overall agressie, losgeslagen rotjong, ouders met de kop eeuwig in het zand, nee, leuke wereld, leuke maatschappij hoor.. Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen.

Je doet net alsof je in Libanon woont, ik vind het erg decadent om zoiets te roepen als je in Nederland woont. 

Yolo schreef op 06-08-2021 om 20:48:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Veel mensen zouden dat ook erg graag willen als het mogelijk zou zijn. Ik zou ook liever in een klein vakantiehuisje lekker rustig wonen ipv hier in een rijtjeswoning (te groot voor mij alleen).

Oeh ja doe mij er ook 1!😍

kerst schreef op 06-08-2021 om 18:16:

Mensen met maximaal 1 kind zouden wettelijk overal voorrang moeten krijgen in de huizenmarkt.

Met die redenatie kun je ook voorrang geven aan mensen zonder kinderen. 

Rosings schreef op 06-08-2021 om 20:28:

[..]

Maar mensen met een modaal inkomen kunnen al geen huis betalen!

En gelukzoekers komen er al heel lang niet meer in in Nederland, we zijn streng genoeg hier.

Het probleem ligt niet bij de gezinnen, of bij vluchtelingen, maar bij de politiek en de vrije huizen markt.

Ik heb zelf bij de IND gewerkt. Als een gelukszoeker eenmaal binnen is, is dat voor altijd. Die mensen dienen aanvraag na aanvraag in (schort uitzetting op) en weten heel goed hoe ze toch na misschien 20 jaar eindelijk hier mogen blijven (partner gevonden, Nederlands kind gekregen) 

Dat die mensen zelf in de daklozenopvang zitten of bij familie in een kamertje zitten interesseert ze niet, vinden ze prima. 

Wat riepen wij altijd op de werkvloer: grenzen dicht en massamigratie terug naar eigen land! 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

07-08-2021 om 12:44

Minouk schreef op 07-08-2021 om 12:37:

[..]

Ik heb zelf bij de IND gewerkt. Als een gelukszoeker eenmaal binnen is, is dat voor altijd.

En dat weten die gelukszoekers heel goed, en dat heeft dan ook een aanzuigende werking. Zolang het zo werkt, zullen steeds weer gelukszoekers proberen om naar Nederland te komen.

Geronimo3 schreef op 06-08-2021 om 23:54:

[..]

Je doet net alsof je in Libanon woont, ik vind het erg decadent om zoiets te roepen als je in Nederland woont.

Helemaal eens. Wat zijn mensen toch zwartgallig. Ik snap dat echt niet. Het is net alsof we in een heel andere wereld leven. 

Ik ken werkelijk niemand zonder dak boven z'n hoofd in Nederland. Het is misschien niet allemaal precies naar de zin, maar iedereen woont ergens en mocht je ooit op straat belanden, dan zijn er opvanghuizen en allerlei trajecten waar je aan kunt meedoen om toch weer aan een baan en een huis te komen. 

Julali schreef op 07-08-2021 om 12:47:

[..]

Helemaal eens. Wat zijn mensen toch zwartgallig. Ik snap dat echt niet. Het is net alsof we in een heel andere wereld leven.

Ik ken werkelijk niemand zonder dak boven z'n hoofd in Nederland. Het is misschien niet allemaal precies naar de zin, maar iedereen woont ergens en mocht je ooit op straat belanden, dan zijn er opvanghuizen en allerlei trajecten waar je aan kunt meedoen om toch weer aan een baan en een huis te komen.

Dat die mensen in jouw kringen niet voorkomen verbaast mij niets.
Maar dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Dat jij de illusie hebt dat iedere dakloze geholpen wordt met opvanghuizen en/of trajecten bevestigd, in mijn ogen, dat jij je niet kan realiseren dat er nog een hele wereld buiten jouw realiteit is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.