Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 18:52

Yolo schreef op 06-08-2021 om 18:48:

[..]

Mee eens, en veel van die immigranten hebben/maken meestal ook wel meer dan 3 kinderen. Zijn best vaak grote gezinnen, hier in de buurt wel.

Hier een syrisch gezin met ondertussen 4 kinderen. Wel een lief gezin maar zij was 15 bij haar eerste. Toen zwanger gevlucht. Nu wonen ze  5 jaar bij ons in de straat en 5 kinderen verder. 1 kindje is overleden. Genetische fout omdat ze familie zijn. We hebben wel geholpen met alles regelen voor de uitvaart. Maar soms loopt ze langs en zwaait ze en voel ik me triest. 21 jaar en 5 kinderen in totaal. Ze ziet er zo ongelukkig uit. Wel enorm slim en pikte alles heel snel op. En daarnaast is het een bloedmooie vrouw. Maar goed ik dwaal af. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 18:55

Nose schreef op 06-08-2021 om 18:52:

[..]

Hier een syrisch gezin met ondertussen 4 kinderen. Wel een lief gezin maar zij was 15 bij haar eerste. Toen zwanger gevlucht. Nu 5 jaar wonen ze bij ons in de straat en 5 kinderen verder. 1 kindje is overleden. Genetische fout omdat ze familie zijn. We hebben wel geholpen met alles regelen voor de uitvaart. Maar soms loopt ze langs en zwaait ze en voel ik me triest. 21 jaar en 5 kinderen in totaal. Ze ziet er zo ongelukkig uit. Wel enorm slim en pikte alles heel snel op. En daarnaast is het een bloedmooie vrouw. Maar goed ik dwaal af.

Triest van het kindje..

Dat zie ik hier ook, zwanger komen en elk jaar een kind erbij.. Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden (ik gun die mensen echt wel een groot gezin) maar al die kinderen moeten straks ook weer ergens wonen. 

kerst schreef op 06-08-2021 om 18:49:

[..]

Dat het hebben van maximaal 1 kind wordt gestimuleerd. Kindertoeslag op tweede kind ook afgeschaft wat mij betreft. Ivf idem.

Dat. Fokpremies afschaffen, alle kindertoeslagen afschaffen. We zitten tjokvol in dit landje dus het moet maar een keer klaar zijn met dat binnenhalen van kansloze gelukszoekers, stoppen met "gezinshereniging" waar het ze toch al om te doen is en vooral stoppen met het belonen van het nog voller proppen van ons kikkerlandje. Bovendien: welk weldenkend mens wil ueberhaupt nog in deze maatschappij een bulk kinderen schoppen?  Er zijn geen huizen, geen banen, dat hele milieugezeik en de overall agressie, losgeslagen rotjong, ouders met de kop eeuwig in het zand, nee, leuke wereld, leuke maatschappij hoor.. Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 19:02

Yolo schreef op 06-08-2021 om 18:55:

[..]

Triest van het kindje..

Dat zie ik hier ook, zwanger komen en elk jaar een kind erbij.. Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden (ik gun die mensen echt wel een groot gezin) maar al die kinderen moeten straks ook weer ergens wonen.

Ja idd. 

Wat me wel opvalt is dat alles nieuw is wat ze hebben. Maar dat is een lening of zo. Alleen nu hebben ze een hybride Toyota. Dan denk ik wel eens....hoe dan???? 

Smyle60 schreef op 06-08-2021 om 19:00:

[..]

Dat. Fokpremies afschaffen, alle kindertoeslagen afschaffen. We zitten tjokvol in dit landje dus het moet maar een keer klaar zijn met dat binnenhalen van kansloze gelukszoekers, stoppen met "gezinshereniging" waar het ze toch al om te doen is en vooral stoppen met het belonen van het nog voller proppen van ons kikkerlandje. Bovendien: welk weldenkend mens wil ueberhaupt nog in deze maatschappij een bulk kinderen schoppen? Er zijn geen huizen, geen banen, dat hele milieugezeik en de overall agressie, losgeslagen rotjong, ouders met de kop eeuwig in het zand, nee, leuke wereld, leuke maatschappij hoor.. Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen.

En wat ga jij inleveren hiervoor?

Nose schreef op 06-08-2021 om 19:02:

[..]

Ja idd.

Wat me wel opvalt is dat alles nieuw is wat ze hebben. Maar dat is een lening of zo. Alleen nu hebben ze een hybride Toyota. Dan denk ik wel eens....hoe dan????

Ik vind de toon van dit topic de laatste pagina's erg racistisch   

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 19:12

Julali schreef op 06-08-2021 om 19:09:

[..]

Wat is hier racistisch aan? Ik gun deze mensen alle geluk van de wereld. Dus leg mij uit wat aan mijn stuk wat jij quote racistisch is?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 19:14

Nose schreef op 06-08-2021 om 19:02:

[..]

Ja idd.

Werken niet? Gemeente.. (kost ook wat he..)

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 19:14

Julali schreef op 06-08-2021 om 19:09:

[..]

Jij gooit hier op dit forum termen als racistisch en sexistisch enz. Maar kijk eens naar hoe jezelf tegen mensen doet. Vreselijk hooghartig! 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 19:16

Nose schreef op 06-08-2021 om 19:12:

[..]

Wat is hier racistisch aan? Ik gun deze mensen alle geluk van de wereld. Dus leg mij uit wat aan mijn stuk wat jij quote racistisch is?

Ja dat vraag ik me ook af, het was niet racistisch bedoeld.. Gewoon wat ik hier in de buurt zie gebeuren, mag dat ook meer niet gezegd worden dan? Al zou er een Nederlands gezin met 5 kinderen wonen dan vind ik daar ook iets van.. 

Nose schreef op 06-08-2021 om 19:12:

[..]

Dat je het gek en noemenswaardig vindt dat dit gezin een bepaalde auto koopt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 19:18

Julali schreef op 06-08-2021 om 19:17:

[..]

Dat je het gek en noemenswaardig vindt dat dit gezin een bepaalde auto koopt.

Ja met een uitkering vind ik dat. 

Jij vind het toch gek dat jonge mensen een groot huis willen kopen zoals je eerder aangaf. Nou dat vind ik dan racistisch. 

Smyle60 schreef op 06-08-2021 om 19:00:

[..]

Dat. Fokpremies afschaffen, alle kindertoeslagen afschaffen. We zitten tjokvol in dit landje dus het moet maar een keer klaar zijn met dat binnenhalen van kansloze gelukszoekers, stoppen met "gezinshereniging" waar het ze toch al om te doen is en vooral stoppen met het belonen van het nog voller proppen van ons kikkerlandje. Bovendien: welk weldenkend mens wil ueberhaupt nog in deze maatschappij een bulk kinderen schoppen? Er zijn geen huizen, geen banen, dat hele milieugezeik en de overall agressie, losgeslagen rotjong, ouders met de kop eeuwig in het zand, nee, leuke wereld, leuke maatschappij hoor.. Ik zeg het niet graag maar wat ben ik nu extra blij dat ik geen kinderen kon krijgen.

Hoe moet je het anders noemen dan? Kansloze gelukzoekers vind ik duidelijke taal 

BeertjeColargol schreef op 06-08-2021 om 18:41:

Het probleem is niet dat mensen teveel kinderen maken. Het aantal kinderen per vrouw ligt al gemiddeld onder de 2. Het probleem is immigratie. Als we willen dat de bevolking van Nederland afneemt, zullen we wel een stringent immigratiebeleid moeten voeren, anders is het dweilen met de kraan open.

Tja, dat heb ik hier in dit topic ook geschreven maar dan word ik afgebrand en als racist weg gezet. 

Ik ben er wel een voorstander van dat kinderbijslag niet meer iets is voor iedereen maar alleen voor mensen die het echt nodig hebben. Toen ik kind was hadden mijn ouders het niet breed. Als ik bv met te kleine schoenen liep moest ik wachten tot dat de kinderbijslag er was. Dan gingen we winkelen. 

Jaren later werd ik zelf moeder. Wij hebben nooit zo op de kleintjes hoeven letten. Dan keek ik verbaasd op onze rekening en zag dat er geld bij was gestort. Bleek dat de kinderbijslag te zijn. Ik vond het prima hoor, gratis geld maar wij hadden het echt niet nodig. 
Dus mijn idee zou zijn : vanaf modaal verdienen geen kinderbijslag. Ik weet wel hoe meer kinderen des te meer geld dat het kost maar dan denken misschien wel wat meer mensen na voordat ze een tweede kind op de wereld zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.