Nieuws en actueel
Friezinnetje
01-08-2021 om 09:57
Woningtekort: Meer mensen in woningen
Er is momenteel een enorm woningtekort en de huizenmarkt is oververhit. Op de NOS-site lees ik in een artikel dat er nu het idee is, om meer mensen in een woning te proberen te krijgen. Er wonen nl steeds meer mensen alleen in een woning, waar makkelijk nog iemand bij kan.
https://nos.nl/artikel/2391941-idee-tegen-woningtekort-plaats-meer-mensen-in-bestaande-huizen
Nu woon ik ook alleen en zou er qua ruimte nog prima iemand bij kunnen, maar zou ik dat absoluut niet willen. Zou jij ruimte willen opgeven om iemand een plekje om te wonen te geven?
Peiling
Ruimte geven
Poezie
06-08-2021 om 18:24
kerst schreef op 06-08-2021 om 18:19:
[..]
Die mensen zorgen niet voor een gelijkblijven of toename van de bevolking waardoor er nog meer woningnood ontstaat.
Dus mensen met meer dan 1 kind moeten volgens jou "straf" krijgen. En mensen met tweelingen of drielingen dan?
En wat dacht je van de vergrijzing? Wat wil je daaraan doen?
Tover-Feetje
06-08-2021 om 18:29
kerst schreef op 06-08-2021 om 18:16:
Mensen met maximaal 1 kind zouden wettelijk overal voorrang moeten krijgen in de huizenmarkt.
En op het moment dat ze van de voorrangsregel geprofiteerd hebben en met dat ene bloedje in een leuke woning zitten kunnen ze er nog een op de wereld zetten.
Of zullen we, als je gebruik wilt maken van de voorrangsregel, sterilisatie verplicht gaan stellen
Kortom: slecht plan!
kerst
06-08-2021 om 18:35
Poezie schreef op 06-08-2021 om 18:24:
[..]
Dus mensen met meer dan 1 kind moeten volgens jou "straf" krijgen. En mensen met tweelingen of drielingen dan?
En wat dacht je van de vergrijzing? Wat wil je daaraan doen?
Ik denk dat de zorg aantrekkelijker moeten worden gemaakt om in te werken.
Qua woningen zullen er meer huizen beschikbaar komen, en die zullen bij oversterfte ook goedkoper worden.
Verder voordeel bij vergrijzing is de verminderde belasting op het milieu en het grotere aanbod van banen, waardoor de werknemerr sterker staat.
kerst
06-08-2021 om 18:35
Tover-Feetje schreef op 06-08-2021 om 18:29:
[..]
En op het moment dat ze van de voorrangsregel geprofiteerd hebben en met dat ene bloedje in een leuke woning zitten kunnen ze er nog een op de wereld zetten.
Of zullen we, als je gebruik wilt maken van de voorrangsregel, sterilisatie verplicht gaan stellen
Kortom: slecht plan!
Ik bedoel natuurlijk dat mensen met maximaal 1 kind voorrang zouden moeten krijgen op alle huisige huizen en nog te bouwen huizen met maximaal 2 slaapkamers.
ImpassionedRaven59
06-08-2021 om 18:41
Het probleem is niet dat mensen teveel kinderen maken. Het aantal kinderen per vrouw ligt al gemiddeld onder de 2. Het probleem is immigratie. Als we willen dat de bevolking van Nederland afneemt, zullen we wel een stringent immigratiebeleid moeten voeren, anders is het dweilen met de kraan open.
kerst
06-08-2021 om 18:44
BeertjeColargol schreef op 06-08-2021 om 18:41:
Het probleem is niet dat mensen teveel kinderen maken. Het aantal kinderen per vrouw ligt al gemiddeld onder de 2. Het probleem is immigratie. Als we willen dat de bevolking van Nederland afneemt, zullen we wel een stringent immigratiebeleid moeten voeren, anders is het dweilen met de kraan open.
Tja, maar we kunnen veel immigranten al niet meer terugsturen. dus elk mens dat hier minder wordt geboren vooral in de steden en de randstad is er eentje.
Poezie
06-08-2021 om 18:48
kerst schreef op 06-08-2021 om 18:44:
[..]
Tja, maar we kunnen veel immigranten al niet meer terugsturen. dus elk mens dat hier minder wordt geboren vooral in de steden en de randstad is er eentje.
Kinderen kun je toch ook niet terug stoppen? Dus wat heeft het dan voor zin om woningen met voorrang aan mensen met 1 kind aan te bieden?
DownrightChinchilla41
06-08-2021 om 18:48
Mee eens, en veel van die immigranten hebben/maken meestal ook wel meer dan 3 kinderen. Zijn best vaak grote gezinnen, hier in de buurt wel.
kerst
06-08-2021 om 18:49
Poezie schreef op 06-08-2021 om 18:48:
[..]
Kinderen kun je toch ook niet terug stoppen? Dus wat heeft het dan voor zin om woningen met voorrang aan mensen met 1 kind aan te bieden?
Dat het hebben van maximaal 1 kind wordt gestimuleerd. Kindertoeslag op tweede kind ook afgeschaft wat mij betreft. Ivf idem.
ImpassionedRaven59
kerst schreef op 06-08-2021 om 18:44:
[..]
Wat mij betreft hoeven er ook geen immigranten teruggestuurd te worden. Mensen die legaal in Nederland wonen, mogen hier uiteraard blijven. Een uitzondering hierop wil ik wel maken voor immigranten of mensen met een migratie-achtergrond die naast de Nederlandse ook nog een andere nationaliteit hebben en zich aan ernstige misdrijven schuldig hebben gemaakt of aanhoudend delinquent gedrag vertonen.
DownrightChinchilla41
Poezie schreef op 06-08-2021 om 18:48:
[..]
Kindertoeslag terug brengen naar 1 kind, voor nieuwe ouders... Dus voor de kinderen (meer dan 1) die er al zijn toeslagen zo laten.
kerst
06-08-2021 om 18:51
Heel goed gezegd.
Het moet ook strenger worden qua landen van herkomst waarbij je een status krijgt. En dan eerst een vergunning voor maximaal 5 jaar. Is de oorlog afgelopen kun je terug.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.