Nieuws en actueel
Friezinnetje
01-08-2021 om 09:57
Woningtekort: Meer mensen in woningen
Er is momenteel een enorm woningtekort en de huizenmarkt is oververhit. Op de NOS-site lees ik in een artikel dat er nu het idee is, om meer mensen in een woning te proberen te krijgen. Er wonen nl steeds meer mensen alleen in een woning, waar makkelijk nog iemand bij kan.
https://nos.nl/artikel/2391941-idee-tegen-woningtekort-plaats-meer-mensen-in-bestaande-huizen
Nu woon ik ook alleen en zou er qua ruimte nog prima iemand bij kunnen, maar zou ik dat absoluut niet willen. Zou jij ruimte willen opgeven om iemand een plekje om te wonen te geven?
Peiling
Ruimte geven
Geronimo3
05-08-2021 om 21:27
Poezie schreef op 05-08-2021 om 21:14:
[..]
Is het niet zo dat je als ZZP'er verplicht bent om voor minimaal 3 opdrachtgevers te werken?
Dat klopt maar de eerste paar jaar gaan ze je daar niet mee lastig vallen omdat ook de belastingdienst weet dat je dat moet opbouwen. Het is voor jezelf ook fijn om er minstens 3 te hebben, het is risicospreiding en soms vindt je het ook ergens helemaal niet leuk en dan laat je die als opdrachtgever vallen. Als je 3 jaar voor één werkgever werkt dan ben je dus eigenlijk in loondienst mét aftrekposten, dat mag dus niet.
Renmuis
05-08-2021 om 21:33
Er wordt nog steeds weinig fulltime gewerkt door beide ouders (waarbij vooral moeders inderdaad uren inleveren). Van onze in totaal bijna 100 leerlingen in groep 1/2/3 afgelopen jaar, gingen er maar enkelen 3 dagen naar de BSO. Geen enkel kindje ging 4 of meer dagen. Meer dan de helft ging nooit. En dit zijn over het algemeen hoogopgeleide ouders.
Al een stuk beter dan tijdens mijn jeugd in de jaren 80-90. Mijn moeder werkte parttime en wij hoorden dus bij het handjevol kinderen dat met enige regelmaat overbleef. De rest at gewoon elke dag tussen de middag thuis bij mama een boterham.
Maar deze duren huizen worden verkocht, dus er zal vraag naar zijn. Maar maar 0,25% van de huishoudens in Nederland verdient meer dan €100.000 per jaar - waarmee je een hypotheek van €562.372 kan krijgen volgens de Hypotheker - dus ik vraag me wel af waar ze allemaal vandaan komen.
DanGun
05-08-2021 om 21:35
Mijn buurvrouw noemde kinderen van werkende moeders altijd ‘sleutelkinderen’. Met zo’n uitgestreken smoel, want zelf was ze natuurlijk de perfecte moeder en huisvrouw.
Suish
05-08-2021 om 21:51
Zelfs al gaat iedereen zoveel mogelijk werken hebben we nog steeds schaarste op de woningmarkt.
MidasWolf
05-08-2021 om 22:00
DanGun schreef op 05-08-2021 om 21:35:
Mijn buurvrouw noemde kinderen van werkende moeders altijd ‘sleutelkinderen’. Met zo’n uitgestreken smoel, want zelf was ze natuurlijk de perfecte moeder en huisvrouw.
Ja, en toen was de man op zijn vrouw uitgekeken en/of zij kon hem op het gebied van intellect niet bijhouden(ken z’n verhaal waarbij dat gebeurd is)
Dan veranderd er wel wat voor z’n vrouw en vaak niet in positieve zin.
DanGun
05-08-2021 om 22:06
MidasWolf schreef op 05-08-2021 om 22:00:
[..]
Ja, en toen was de man op zijn vrouw uitgekeken en/of zij kon hem op het gebied van intellect niet bijhouden(ken z’n verhaal waarbij dat gebeurd is)
Dan veranderd er wel wat voor z’n vrouw en vaak niet in positieve zin.
Nog erger: Manlief zat zo in het door haar geperste keurslijf van het perfecte gezin dat hij zwaar overspannen / depressief raakte. Overleed vrij jong aan hartklachten.
En met de 3 kinderen is het ook niet goed gekomen, alle 3 psychische klachten tot aan langdurige opname aan toe.
Maar hey, haar gordijnen werden wekelijks gewassen en haar kids kwamen niet in een leeg huis thuis. Wel in een vrieskist als ik de zoon mag geloven….
Julali
05-08-2021 om 22:33
Renmuis schreef op 05-08-2021 om 21:33:
Er wordt nog steeds weinig fulltime gewerkt door beide ouders (waarbij vooral moeders inderdaad uren inleveren). Van onze in totaal bijna 100 leerlingen in groep 1/2/3 afgelopen jaar, gingen er maar enkelen 3 dagen naar de BSO. Geen enkel kindje ging 4 of meer dagen. Meer dan de helft ging nooit. En dit zijn over het algemeen hoogopgeleide ouders.
Al een stuk beter dan tijdens mijn jeugd in de jaren 80-90. Mijn moeder werkte parttime en wij hoorden dus bij het handjevol kinderen dat met enige regelmaat overbleef. De rest at gewoon elke dag tussen de middag thuis bij mama een boterham.
Maar deze duren huizen worden verkocht, dus er zal vraag naar zijn. Maar maar 0,25% van de huishoudens in Nederland verdient meer dan €100.000 per jaar - waarmee je een hypotheek van €562.372 kan krijgen volgens de Hypotheker - dus ik vraag me wel af waar ze allemaal vandaan komen.
Dat ze niet, of niet zoveel naar de bso gaan betekent niet dat ouders niet ft werken. Werken kan ook 's avonds, of in de weekenden en oppas kan ook op andere manieren worden geregeld.
Julali
05-08-2021 om 22:37
DanGun schreef op 05-08-2021 om 22:06:
[..]
Nog erger: Manlief zat zo in het door haar geperste keurslijf van het perfecte gezin dat hij zwaar overspannen / depressief raakte. Overleed vrij jong aan hartklachten.
En met de 3 kinderen is het ook niet goed gekomen, alle 3 psychische klachten tot aan langdurige opname aan toe.
Maar hey, haar gordijnen werden wekelijks gewassen en haar kids kwamen niet in een leeg huis thuis. Wel in een vrieskist als ik de zoon mag geloven….
Als vrouw ben je echt overal verantwoordelijk voor. Die man raakt depressief en overspannen en krijgt een hartaanval en dan is allemaal haar schuld
DanGun
05-08-2021 om 22:53
Julali schreef op 05-08-2021 om 22:37:
[..]
Als vrouw ben je echt overal verantwoordelijk voor. Die man raakt depressief en overspannen en krijgt een hartaanval en dan is allemaal haar schuld
Altijd hetzelfde met die kutwijven, ze jagen je allemaal de dood in.
watertoren
06-08-2021 om 09:57
DanGun schreef op 05-08-2021 om 22:53:
[..]
Altijd hetzelfde met die kutwijven, ze jagen je allemaal de dood in.
Ik ben blij dat ik nooit op vrouwen ben gevallen.
kerst
06-08-2021 om 15:03
Geronimo3 schreef op 05-08-2021 om 09:02:
[..]
Ik heb het ingekort anders blijven scrollen. Ik begrijp wat je zegt en je hebt gelijk maar je kan het ook omkeren. Heel veel mensen nemen ook beslissingen op basis van de tegemoetkomingen die ze krijgen. Dat klinkt niet aardig maar het gebeurt ondertussen wel. Zouden mensen ook meer dan 1 kind krijgen als ze bij de tweede alles zelf moeten betalen? Ik vind dat iedereen het recht heeft om een kind te krijgen, onafhankelijk van het inkomen, maar bij nr 2 ben ik toch echt een voorstander van eigen financiering.
Ik denk dat je met die regeling meer ellende voor kinderen voorkomt dan door het oneindig te financieren omdat het anders voor de kinderen nadelig uitpakt. Als je met alle subsidies nog steeds op de armoede grens leeft dan gaat een 2e kind het er echt niet beter op maken. Niet voor het eerste kind, niet voor het 2e kind en de stress van een tekort aan geld zal al helemaal niet helpen.
Helemaal mee eens.
DanGun
06-08-2021 om 17:35
watertoren schreef op 06-08-2021 om 09:57:
[..]
Ik ben blij dat ik nooit op vrouwen ben gevallen.
Krijg je hetzelfde gedonder in huis als hier. God bewaar me.
kerst
06-08-2021 om 18:16
Mensen met maximaal 1 kind zouden wettelijk overal voorrang moeten krijgen in de huizenmarkt.
Poezie
06-08-2021 om 18:17
kerst schreef op 06-08-2021 om 18:16:
Mensen met maximaal 1 kind zouden wettelijk overal voorrang moeten krijgen in de huizenmarkt.
Want?
kerst
06-08-2021 om 18:19
Poezie schreef op 06-08-2021 om 18:17:
[..]
Want?
Die mensen zorgen niet voor een gelijkblijven of toename van de bevolking waardoor er nog meer woningnood ontstaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.