Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 13:08

Julali schreef op 07-08-2021 om 12:47:

[..]

Helemaal eens. Wat zijn mensen toch zwartgallig. Ik snap dat echt niet. Het is net alsof we in een heel andere wereld leven.

Ik ken werkelijk niemand zonder dak boven z'n hoofd in Nederland. Het is misschien niet allemaal precies naar de zin, maar iedereen woont ergens en mocht je ooit op straat belanden, dan zijn er opvanghuizen en allerlei trajecten waar je aan kunt meedoen om toch weer aan een baan en een huis te komen.

Omdat jij niemand kent betekend niet dat het niet bestaat. Er zijn genoeg verhalen over mensen zonder dak boven hun hoofd. Enige tijd terug een man die voor zichzelf werkte en zijn vrouw kreeg kanker. Vrouw overleden alles kwijt he! Woont in een garagebox. Jij julali weet echt totaal niks van de wereld buiten jouw wereld waar je in leeft. Het is triest en ik hoop dat jouw kinderen later verder gaan kijken dan hun neus lang is. 

Tuurlijk, daklozen bestaan dat weet ik wel. Maar dat gaat maar om zo'n klein deel van de bevolking. Vaak spelen verslavingen en psychische problemen een rol. Sommige mensen voelen zich niet thuis in een huis en voelen zich beter als ze zwerven. 

Maar als je wil, dan zijn er voor iedereen mogelijkheden in Nederland. De grootste schreeuwers die zo teleurgesteld zijn in de woningmarkt, wonen meestal gewoon in een doorsnee huis. 

Julali schreef op 07-08-2021 om 13:16:

Tuurlijk, daklozen bestaan dat weet ik wel. Maar dat gaat maar om zo'n klein deel van de bevolking. Vaak spelen verslavingen en psychische problemen een rol. Sommige mensen voelen zich niet thuis in een huis en voelen zich beter als ze zwerven.

Maar als je wil, dan zijn er voor iedereen mogelijkheden in Nederland. De grootste schreeuwers die zo teleurgesteld zijn in de woningmarkt, wonen meestal gewoon in een doorsnee huis.

Jij hebt werkelijk geen idee waar je over praat.
Je loopt overal je wijsheden te verkondigen, je hebt geen benul in wat voor bevoorrechte positie jij bent opgegroeid en leeft.
Alleen het het gegeven dat je stelt dat jouw beide ouders "maar" een modaal inkomen hadden plaats jou zo ver van de dagelijkse realiteit.
Doe mij, en volgens mij vele met mij, een lol en praat niet over dingen waar je geen benul van hebt.

Minouk schreef op 07-08-2021 om 12:37:

[..]

Ik heb zelf bij de IND gewerkt. Als een gelukszoeker eenmaal binnen is, is dat voor altijd. Die mensen dienen aanvraag na aanvraag in (schort uitzetting op) en weten heel goed hoe ze toch na misschien 20 jaar eindelijk hier mogen blijven (partner gevonden, Nederlands kind gekregen)

Dat die mensen zelf in de daklozenopvang zitten of bij familie in een kamertje zitten interesseert ze niet, vinden ze prima.

Wat riepen wij altijd op de werkvloer: grenzen dicht en massamigratie terug naar eigen land!

Die hele IND is een in- in verrotte organisatie blijkt maar weer uit je laatste zin. 

Tover-Feetje schreef op 07-08-2021 om 13:22:

[..]

Jij hebt werkelijk geen idee waar je over praat.
Je loopt overal je wijsheden te verkondigen, je hebt geen benul in wat voor bevoorrechte positie jij bent opgegroeid en leeft.
Alleen het het gegeven dat je stelt dat jouw beide ouders "maar" een modaal inkomen hadden plaats jou zo ver van de dagelijkse realiteit.
Doe mij, en volgens mij vele met mij, een lol en praat niet over dingen waar je geen benul van hebt.

Het klopt dat ik mazzel heb gehad. Mijn kinderen groeien ook in een gepriviligeerde omgeving, dus over hen maak ik me weinig zorgen. Dat niemand kinderen moet nemen omdat de wereld zo verschrikkelijk is, vind ik daarom zwaar overdreven. Spreek voor jezelf. 

Er zijn mensen in de wereld die het slecht hebben, dat weet ik en ontken ik ook niet. In Nederland zijn dat er zeer weinig, omdat er in een van de rijkste landen wonen met het beste sociale stelsel en zorgstelsel. Dus nee, ik vind de situatie niet zo zorgwekkend. Tel je zegeningen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 13:35

Julali schreef op 07-08-2021 om 13:30:

[..]

Het klopt dat ik mazzel heb gehad. Mijn kinderen groeien ook in een gepriviligeerde omgeving, dus over hen maak ik me weinig zorgen. Dat niemand kinderen moet nemen omdat de wereld zo verschrikkelijk is, vind ik daarom zwaar overdreven. Spreek voor jezelf.

Er zijn mensen in de wereld die het slecht hebben, dat weet ik en ontken ik ook niet. In Nederland zijn dat er zeer weinig, omdat er in een van de rijkste landen wonen met het beste sociale stelsel en zorgstelsel. Dus nee, ik vind de situatie niet zo zorgwekkend. Tel je zegeningen.

Juist als je meer zou weten wat er speelt geef je je kinderen naar mijn mening een betere opvoeding en een realistischer beeld. Wat heeft een kind er aan om in een geprivileerde omgeving op te groeien? 

Nose schreef op 07-08-2021 om 13:35:

[..]

Juist als je meer zou weten wat er speelt geef je je kinderen naar mijn mening een betere opvoeding en een realistischer beeld. Wat heeft een kind er aan om in een geprivileerde omgeving op te groeien?

Heel veel. Ze hoeven zich nooit zorgen te maken om hun primaire levensbehoeften in ieder geval. Ze kunnen zich optimaal ontwikkelen, dat is al heel wat. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 14:02

Julali schreef op 07-08-2021 om 13:54:

[..]

Heel veel. Ze hoeven zich nooit zorgen te maken om hun primaire levensbehoeften in ieder geval. Ze kunnen zich optimaal ontwikkelen, dat is al heel wat.

Dat weet ik niet. Ik vind het verontrustend hoe jij dingen ontkent. Daarom lijkt het mij dat je je kinderen in een andere realiteit laat opgroeien. Maar goed jouw keuze natuurlijk. Ik hoop van harte dat het goed uit pakt. 

Julali schreef op 07-08-2021 om 13:30:

[..]

Er zijn mensen in de wereld die het slecht hebben, dat weet ik en ontken ik ook niet. In Nederland zijn dat er zeer weinig, omdat er in een van de rijkste landen wonen met het beste sociale stelsel en zorgstelsel. Dus nee, ik vind de situatie niet zo zorgwekkend. Tel je zegeningen.

Ik spreek voor mijzelf, en wil jij even aangeven waar ik dat gezegd heb?
Wil ik daar ook nog aan toevoegen dat de uitspraak "het nemen van kinderen" ook getuigd van enigszins gebrekkig empathisch vermogen

Hoe weet jij nou, terwijl je notabene zelf aangeeft een gepriviligeerd leven te leiden, dat er maar zeer weinig mensen het slecht hebben in Nederland.
Jij put je wetenschap uit eigen ervaring en omgeving wat je dan ook nog eens als feiten presenteert.
Newsflash..er bestaat nog een hele wereld buiten jouw idyllisch leven.

Nose schreef op 07-08-2021 om 14:02:

[..]

Dat weet ik niet. Ik vind het verontrustend hoe jij dingen ontkent. Daarom lijkt het mij dat je je kinderen in een andere realiteit laat opgroeien. Maar goed jouw keuze natuurlijk. Ik hoop van harte dat het goed uit pakt.

Ik ontken niks hoor. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan en ook in mijn werk kom ik allerlei mensen tegen, dus ook daklozen, verslaafden, minima, statushouders, chronisch zieken en mensen die psychisch in de war zijn. 

Ik denk alleen niet dat we het zo slecht hebben in Nederland. Je kunt beter in Nederland dakloos, verslaafd of arm zijn, dan in 95% van de andere landen in de wereld. 

Veel van die instanties helpen daklozen pas als ze zwaar verslaafd of psychotisch zijn geworden. Je mag eerst zelf aanrommelen met alle gevolgen van dien. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

07-08-2021 om 14:14

Julali schreef op 07-08-2021 om 14:07:

[..]

Ik ontken niks hoor. Ik heb altijd vrijwilligerswerk gedaan en ook in mijn werk kom ik allerlei mensen tegen, dus ook daklozen, verslaafden, minima, statushouders, chronisch zieken en mensen die psychisch in de war zijn.

Ik denk alleen niet dat we het zo slecht hebben in Nederland. Je kunt beter in Nederland dakloos, verslaafd of arm zijn, dan in 95% van de andere landen in de wereld.

Ja tuurlijk jij komt ze tegen in je werk. Zo heb jij altijd je antwoord klaar. 

Minouk schreef op 07-08-2021 om 12:37:

[..]

Ik heb zelf bij de IND gewerkt. Als een gelukszoeker eenmaal binnen is, is dat voor altijd. Die mensen dienen aanvraag na aanvraag in (schort uitzetting op) en weten heel goed hoe ze toch na misschien 20 jaar eindelijk hier mogen blijven (partner gevonden, Nederlands kind gekregen)

Dat die mensen zelf in de daklozenopvang zitten of bij familie in een kamertje zitten interesseert ze niet, vinden ze prima.

Wat riepen wij altijd op de werkvloer: grenzen dicht en massamigratie terug naar eigen land!

Precies, want gelukzoekers komen hier nog altijd hoor. De regels moeten strenger worden. 

Julali schreef op 07-08-2021 om 14:07:

[..]

Wat is het nou, je kent ze niet maar nu ineens toch weer wel 
Ik krijg het idee dat jouw idyllisch leven zich alleen online afspeelt🙄

BeertjeColargol schreef op 07-08-2021 om 12:44:

[..]

En dat weten die gelukszoekers heel goed, en dat heeft dan ook een aanzuigende werking. Zolang het zo werkt, zullen steeds weer gelukszoekers proberen om naar Nederland te komen.

Het probleem/de oorzaak zijn dan ook niet die mensen, maar het beleid. Dat moet echt anders… 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.