Nieuws en actueel
Friezinnetje
01-08-2021 om 09:57
Woningtekort: Meer mensen in woningen
Er is momenteel een enorm woningtekort en de huizenmarkt is oververhit. Op de NOS-site lees ik in een artikel dat er nu het idee is, om meer mensen in een woning te proberen te krijgen. Er wonen nl steeds meer mensen alleen in een woning, waar makkelijk nog iemand bij kan.
https://nos.nl/artikel/2391941-idee-tegen-woningtekort-plaats-meer-mensen-in-bestaande-huizen
Nu woon ik ook alleen en zou er qua ruimte nog prima iemand bij kunnen, maar zou ik dat absoluut niet willen. Zou jij ruimte willen opgeven om iemand een plekje om te wonen te geven?
Peiling
Ruimte geven
DanGun
03-08-2021 om 22:55
Yolo schreef op 03-08-2021 om 22:33:
[..]
Precies, want die kinderen hebben straks ook weer allemaal een dak boven hoofd nodig. Daarbij veel mensen hebben meerdere kinderen (wat ik ze gun hoor echt) maar hebben er niet de financiën naar waardoor de rest van Nederland er voor mag mee betalen(niet alleen kindertoeslag maar ook toeslagen bij de gemeenten). Waarom niet 1 kind ipv 3 als je het financieel niet al te breed hebt. (Geen verwijt naar mensen maar een serieuze vraag)
O ik betaal met liefde voor een ander hoor. Geen probleem.
EnchantedDragonfly18
Julali schreef op 03-08-2021 om 22:51:
[..]
Ga jij dan ook kleiner wonen als je kinderen de deur uit zijn?
HarleyQuinn
Poezie schreef op 03-08-2021 om 22:46:
[..]
Er is vaak wel geld voor een woning, maar de woning is niet beschikbaar. Dat is nou juist waar deze hele draad over gaat.
En waarom zijn er zo weinig woningen beschikbaar ook alweer? Juist, overbevolking.
Heb je zelf voor zoveel nageslacht gezorgd dan niet klagen.
DownrightChinchilla41
03-08-2021 om 22:56
HarleyQuinn schreef op 03-08-2021 om 22:49:
[..]
Omdat je anders blijft zitten met het gevoel dat het gezin niet compleet is. Kind alleen is zielig. Of gewoon omdat het kan natuurlijk.
Dat de vrouw vaak dan maar parttime inkomsten binnen brengt, niet nadenkt over een buffer of netwerk in de wetenschap dat vele huwelijken/relaties stranden (maar dat gebeurd mij niet), en dan klagen en anderen ervoor op laten draaien.
Ik ken iemand die alleenstaand ouder is. Heeft hond, kind en begon met 2 katten. Uitkering.
Klagen dat kat bezwangerd is. Ik zei op mijn beurt waarom steriliseer je die kat niet. Wat er geantwoord werd?
'Uh ja, betaal jij dat even, weet je wat dat kost'.
Waarop ik antwoordde dat ze dan geen dieren moet nemen maar dat mag niet gezegd worden
Een alleenstaande moeder met kind en uitkering (inclusief kwijtscheldingen en toeslagen) is financieel beter af dan een alleenstaande moeder die parttime werkt (erg maar waar), daarbij heeft ze nog ook nog eens extra inkomsten van de kittens.
Julali
03-08-2021 om 22:58
redbulletje schreef op 03-08-2021 om 22:30:
[..]
Waarom zouden alleenstaanden geen woning met tuin mogen hebben en opgehokt moeten worden in 'n appartement of container?
Dat zeg ik niet. Als je het kunt betalen, dan vind ik het allemaal prima. Al ga je in je uppie in Huis ten Bosch wonen, lekker doen als je dat fijn vindt en er de middelen voor hebt.
Maar kun je het niet betalen in je eentje, dan lijkt dat me ook geen ramp. Je bent immers alleen dus je hebt geen eensgezinswoning nodig (de naam zegt het al).
DownrightChinchilla41
03-08-2021 om 22:58
HarleyQuinn schreef op 03-08-2021 om 22:55:
[..]
En waarom zijn er zo weinig woningen beschikbaar ook alweer? Juist, overbevolking.
De hele maatschappij waar we in leven, en inderdaad woning tekort is mij wel de reden geweest geen kinderen te krijgen..Al heb ik het altijd wel gewild, maar niet zo.
redbulletje
03-08-2021 om 22:59
Julali schreef op 03-08-2021 om 22:53:
[..]
Niet iedereen wil dat. Veel mensen zitten helemaal niet te wachten op veel grond, die werken veel en willen thuis ontspannen. Ik ken zelfs singles die in een hotelkamer wonen, omdat ze dat relaxt vinden. Ze hoeven bijna niks zelf te doen.
Minimalisme is helemaal hot.
Hotelkamers lijken me voor studenten wel beter dan wat ze nu hebben. Tenminste eigen badkamer. Moeten ze Amerikaans bouwen, met 'n kleine kitchenette er in.
Rosings
03-08-2021 om 22:59
[..]
Doordat er meer mensen alleen wonen, doordat het verkeerde type woning wordt gebouwd, doordat er niet goed met mogelijkheden wordt opgelost. Omdat geld belangrijker is dan huisvesting.
Poezie
03-08-2021 om 23:00
[..]
Wat lul je nou, jij bent toch zelf ook nageslacht?
DownrightChinchilla41
03-08-2021 om 23:01
DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:55:
[..]
O ik betaal met liefde voor een ander hoor. Geen probleem.
Ik ook hoor, als mijn minimumsalaris wat hoger zou zijn.. Nog 2 jaar wachten.
Julali
03-08-2021 om 23:01
Friezinnetje schreef op 03-08-2021 om 22:23:
[..]
maar met zijn 4-en heb je vast geen 4 badkamers, geen 4 keukens. Dus je berekening van 180:4=45, dus een alleenstaande heeft daar ook genoeg aan, gaat niet op
Nee wij delen de voorzieningen, iets wat hier door velen wordt verafschuwd. Wij doen het met plezier.
Ik heb daar nooit een probleem mee gehad trouwens, niet toen ik bij mijn ouders woonde als kind, niet toen ik als single met een paar anderen de keuken, wc en douche deelde. Niet toen ik met vrienden samenwoonde en later met mijn man. Niet toen de kinderen erbij kwamen.
Ik snap echt het probleem niet.
Poezie
03-08-2021 om 23:02
Yolo schreef op 03-08-2021 om 22:56:
[..]
Een alleenstaande moeder met kind en uitkering (inclusief kwijtscheldingen en toeslagen) is financieel beter af dan een alleenstaande moeder die parttime werkt (erg maar waar), daarbij heeft ze nog ook nog eens extra inkomsten van de kittens.
Dit is off top
DanGun
03-08-2021 om 23:02
Rosings schreef op 03-08-2021 om 22:59:
[..]
Doordat er meer mensen alleen wonen, doordat het verkeerde type woning wordt gebouwd, doordat er niet goed met mogelijkheden wordt opgelost. Omdat geld belangrijker is dan huisvesting.
En omdat er meer mensen zijn. En voor iemand erover begint; die ‘buitenlanders’ die ‘onze’ huizen ‘inpikken’ zijn maar n druppel op de gloeiende plaat.
DanGun
03-08-2021 om 23:03
Poezie schreef op 03-08-2021 om 23:00:
[..]
Wat lul je nou, jij bent toch zelf ook nageslacht?
Tja daar kan ze weinig aan doen hè? Je kan wel zelf zorgen dat je niet bijdraait aan de overbevolking.
DownrightChinchilla41
03-08-2021 om 23:03
Poezie schreef op 03-08-2021 om 23:02:
[..]
Dit is off top
Nee de realiteit jammer genoeg..
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.