Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:17:

[..]

Al woonde ik er wel. Het is idioot om te stellen dat iemand verantwoordelijk is voor de keuzes van n ander.

Welke keuzes? Het probleem is nu juist dat er niets te kiezen is tenzij je erg goed in de slappe was zit.

Friezinnetje

Friezinnetje

03-08-2021 om 22:20 Topicstarter

Julali schreef op 03-08-2021 om 22:18:

[..]

Die containerwoningen zijn anders heel mooi. Google er maar eens op. Het zijn volwaardige woningen.

volgens mij verkoop je ze zelf. 

Jre blijft er maar over doorgaan terwijl wel duidelijk is, dat niemand dat wil

Poezie schreef op 03-08-2021 om 21:49:

[..]

Omdat grote gezinnen dat huis dan niet kunnen kopen en noodgedwongen in dat kleine sociale huurflatje moeten blijven zitten.

Dan was het voor die mensen een goed idee geweest niet actief bij te dragen aan de overbevolking dan hadden ze én minder ruimte nodig én meer geld overgehad. Keuzes, keuzes, keuzes.

Tickel schreef op 03-08-2021 om 22:15:

[..]

Met hoeveel gezinsleden ben jij dan? Op hoeveel m²?

4 personen, 180 m2. 45 m2 per persoon, dat is hetzelfde aantal m2 als een alleenstaande in een containerwoning. 

Ik vind het erg ruim! 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 22:21

Friezinnetje schreef op 03-08-2021 om 22:20:

[..]

volgens mij verkoop je ze zelf.

Jre blijft er maar over doorgaan terwijl wel duidelijk is, dat niemand dat wil

Nou je zou het inderdaad gaan denken ja.. 

Poezie schreef op 03-08-2021 om 22:19:

[..]

Welke keuzes? Het probleem is nu juist dat er niets te kiezen is tenzij je erg goed in de slappe was zit.

De keuze om een gezin te hebben zoals in jouw voorbeeld. 
We willen van dit appartement verhuizen naar n  groter huis met meer kamers en tuin. Dat zou van jou niet mogen omdat een gezin voor zou moeten gaan. Doei. 

HarleyQuinn schreef op 03-08-2021 om 22:20:

[..]

Dan was het voor die mensen een goed idee geweest niet actief bij te dragen aan de overbevolking dan hadden ze én minder ruimte nodig én meer geld overgehad. Keuzes, keuzes, keuzes.

Dit dus. 

Julali schreef op 03-08-2021 om 22:18:

[..]

Die containerwoningen zijn anders heel mooi. Google er maar eens op. Het zijn volwaardige woningen.

Nee. Dat zijn het niet. Anders zouden we allemaal wel in containers wonen hè.

Julali schreef op 03-08-2021 om 22:21:

[..]

4 personen, 180 m2. 45 m2 per persoon, dat is hetzelfde aantal m2 als een alleenstaande in een containerwoning.

Ik vind het erg ruim!

Wat kost dan zoiets, en waar zijn ze nu te huur?

Friezinnetje

Friezinnetje

03-08-2021 om 22:23 Topicstarter

[..]

Ik vind het erg ruim!

maar met zijn 4-en heb je vast geen 4 badkamers, geen 4 keukens. Dus je berekening van 180:4=45, dus een alleenstaande heeft daar ook genoeg aan, gaat niet op

[..]

Ik vind het erg ruim!

Maar voor kinderen kun je toch veel minder ruimte rekenen. Met de helft zou jij dan toch ook tevreden moeten zijn? Ik vind het nogal wat om zelf met een gezin veel ruimte te eisen en dan vinden dat anderen wel in een container gestopt kunnen worden. 

DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:07:

[..]

Welnee. Ik heb twee slaapkamers, woonkamer met open keuken, badkamer, washok, toilet. Hoe gaat hier een heel gezin wonen? De meeste jonge mensen die in dit gebouw komen wonen en een gezinnetje willen die gaan verhuizen.
Werkkamer en inloopkast, hoe verzin je het? M’n werkplek is gewoon in de woonkamer hoor en de tweede slaapkamer is voor kleding- en voorraadkast, onze hobby’s en opbergruimte.

Dan kan je van 1 van die kamers vast een 3e slaapkamer maken. Het huis van mijn ouders had 3 slaapkamers. Mijn kennis woont op 80m2 met 2 kinderen en partner. Dat lukt ook best, die heeft alleen niet zo veel opbergruimte.

Of je er nu een werkkamer van maakt of een kleding kamer of hobby kamer, het blijft een extra luxe, die extra kamer.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 22:26

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 22:23:

[..]

Nee. Dat zijn het niet. Anders zouden we allemaal wel in containers wonen hè.

Als ze nou nog goed geïsoleerd zijn en zonnepanelen hebben, en 2 op elkaar. Dan zou ik het wel zien zitten. Maar als vrije keuze, niet omdat het zou MOETEN omdat ik alleen ben ofzo..

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 22:25:

[..]

Dan kan je van 1 van die kamers vast een 3e slaapkamer maken. Het huis van mijn ouders had 3 slaapkamers. Mijn kennis woont op 80m2 met 2 kinderen en partner. Dat lukt ook best, die heeft alleen niet zo veel opbergruimte.

Of je er nu een werkkamer van maakt of een kleding kamer of hobby kamer, het blijft een extra luxe, die extra kamer.

Nee. 
En nee, het is geen extra luxe. En dat jouw kennis kleiner woont, daar heb ik geen boodschap aan. 

Ik zou trouwens best in een container woning willen wonen als ze gewoon zoals een flat zijn en goed geprijsd zijn. Maar hier bouwen ze alleen flats van 350.000 tot 750.000 ton en huizen vanaf 450.000. En toen er een torenflat zou komen met vrije sector uur appartementen van 60m2 wilde ik dat ook heel graag maar ging de buurt weer zeiken dus is dat plan weer van de baan. De buurt die al lekker een huis heeft. Ikke ikke ikke mentaliteit jammer genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.