Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 21:58

Poezie schreef op 03-08-2021 om 21:49:

[..]

Omdat grote gezinnen dat huis dan niet kunnen kopen en noodgedwongen in dat kleine sociale huurflatje moeten blijven zitten.

Sorry hoor ik snap je punt, maar als je het geld hebt om een villa te kopen dan ga je niet in een klein sociaal huurflatje zitten toch? (dan kwam je daar al niet voor in aanmerking met een te hoog salaris)..

Nogmaals ik zou graag kleiner willen wonen maar wel met tuin, daarom hadden ze al die portiekwoningen niet af moeten breken. 2 benedenwoningen en 2 bovenwoningen.. En nu 1 eengezinswoning er voor terug. Ik zou zelfs graag in een tiny house wonen (op een rustige plek) maar dan moet dat wel mogelijk zijn, ook financieel.

Er zijn in mijn omgeving meer mensen die best kleiner zouden willen wonen, mensen die gedwongen in te grote huurwoning zitten met een te hoge huur. Daar zou al veel mogelijk zijn, met ruilen ofzo... 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-08-2021 om 21:58

Julali schreef op 03-08-2021 om 21:41:

[..]

Ik heb mijn woning dan al afbetaald, dus voor mij is er geen noodzaak om kleiner te gaan wonen. Als je het geld hebt (of er al in hebt geïnvesteerd), dan is het prima.

Heb je het geld niet, dan zul je toch echt moeten accepteren dat in je eentje een heel huis kopen dat gebouwd is voor een gezin, niet per se logisch is.

Maar je schreef dat een alleenstaande niet in een groot huis perse hoeft. 

Julali schreef op 03-08-2021 om 21:56:

[..]

Het ging erom dat mensen hier het gek vinden dat je op 1 salaris geen huis kunt kopen. Daarop schreef ik dat je in je eentje eigenijk geen heel huis nodig hebt. Het mag natuurlijk wel, als je het kunt betalen, maar echt nodig? Nee.

Alleenstaande ouders hebben wel vaak 1 salaris maar zijn niet alleen hè. Maar jij vind dat ze dan maar in een container moeten gaan wonen?

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 21:34:

[..]

Ik vind dat gigantisch. Dat is zo groot als mijn ouderlijk huis, daar kan je hele gezinnen in kwijt zelfs. Nou zou ik die ruimte ook best kunnen vullen met allerlei luxe zoals een werk kamer, een inloopkast en dat soort dingen, maar nodig is het natuurlijk niet.

Welnee. Ik heb twee slaapkamers, woonkamer met open keuken, badkamer, washok, toilet. Hoe gaat hier een heel gezin wonen? De meeste jonge mensen die in dit gebouw komen wonen en een gezinnetje willen die gaan verhuizen. 
Werkkamer en inloopkast, hoe verzin je het? M’n werkplek is gewoon in de woonkamer hoor en de tweede slaapkamer is voor kleding- en voorraadkast, onze hobby’s en opbergruimte. 

Poezie schreef op 03-08-2021 om 21:49:

[..]

Omdat grote gezinnen dat huis dan niet kunnen kopen en noodgedwongen in dat kleine sociale huurflatje moeten blijven zitten.

Ja doei. Dat is mijn verantwoordelijkheid niet. 

Nose schreef op 03-08-2021 om 21:58:

[..]

Maar je schreef dat een alleenstaande niet in een groot huis perse hoeft.

Nee, dat hoeft ook niet per se.

Poezie schreef op 03-08-2021 om 21:58:

[..]

Alleenstaande ouders hebben wel vaak 1 salaris maar zijn niet alleen hè. Maar jij vind dat ze dan maar in een container moeten gaan wonen?

Ik had het nadrukkelijk over alleenstaanden zonder kinderen. Het is toch iets heel anders of je met 1, 2, of 6 personen ergens woont? 1 persoon heeft minder ruimte nodig dan die 6 personen samen. Ik zeg volgens mij niks geks. 

DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:08:

[..]

Ja doei. Dat is mijn verantwoordelijkheid niet.

Jij woont toch niet in zo'n groot huis? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 22:15

Julali schreef op 03-08-2021 om 21:54:

Een gezin woont gemiddeld op 38 vierkante meter per persoon. Een alleenstaande woont gemiddeld op 88 vierkante meter.

Met hoeveel gezinsleden ben jij dan? Op hoeveel m²?

Julali schreef op 03-08-2021 om 21:56:

[..]

Het ging erom dat mensen hier het gek vinden dat je op 1 salaris geen huis kunt kopen. Daarop schreef ik dat je in je eentje eigenijk geen heel huis nodig hebt. Het mag natuurlijk wel, als je het kunt betalen, maar echt nodig? Nee.

Het is gek dat je met 1 salaris geen woning kunt kopen ja. Een echte woning in een gebouw, geen container. Hoe bizar dat jij vindt dat een alleenstaande minder recht op heeft op een volwaardige woning dan een gezin. En dat je dat zelf niet ziet. Voor de duidelijkheid nog maar een keer, het gaat mij niet zozeer om de grootte, maar om het feit dat je nu al een paar keer hebt gezegd dat alleenstaanden maar in containers moeten gaan wonen. Zo arrogant en aanmatigend, volgens mij loop jij gewoon te trollen.

Hoe dan ook, ik ben er wel klaar mee, met jouw berichten

Ons appartement staat in de verkoop en we willen graag n huis met tuin, 3 slaapkamers en een grote zolder (of 4 redelijke slaapkamers) terugkopen. 
Dan hebben we allebei voldoende ruimte voor onze hobby’s, kunnen we een hond nemen als De Man met pensioen gaat over n paar jaar en kan ik op een normale manier thuiswerken. 
En misschien als de ruimte echt goed is, m’n hobby wat professioneler aanpakken en er geld mee gaan verdienen. 

Julali schreef op 03-08-2021 om 20:59:

Dat je een voorkeur hebt voor meer ruimte in je eentje, dat snap ik. Maar echt nodig heb je die ruimte niet en recht heb je er ook niet op.

Als je het niet kunt betalen, dan zul je dus echt tevreden moeten leren zijn met minder ruimte.

Dan kunnen we eengezinswoningen ook kleiner maken, 2 kinderen in een stapelbed past prima. Dus 50 vierkante meter voor een gezin moet genoeg zijn toch? Of stapel 2 containers op elkaar. Problemen opgelost. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 22:16

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 22:15:

[..]

Het is gek dat je met 1 salaris geen woning kunt kopen ja. Een echte woning in een gebouw, geen container. Hoe bizar dat jij vindt dat een alleenstaande minder recht op heeft op een volwaardige woning dan een gezin. En dat je dat zelf niet ziet. Voor de duidelijkheid nog maar een keer, het gaat mij niet zozeer om de grootte, maar om het feit dat je nu al een paar keer hebt gezegd dat alleenstaanden maar in containers moeten gaan wonen. Zo arrogant en aanmatigend, volgens mij loop jij gewoon te trollen.

Tegenwoordig wordt je gestraft als je alleen bent, zonder kinderen of man. Je mag wel mee betalen aan de kinderen van anderen maar moet maar in en container gaan wonen ofzo.. 

Poezie schreef op 03-08-2021 om 22:14:

[..]

Jij woont toch niet in zo'n groot huis?

Al woonde ik er wel. Het is idioot om te stellen dat iemand verantwoordelijk is voor de keuzes van n ander. 

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 22:15:

[..]

Die containerwoningen zijn anders heel mooi. Google er maar eens op. Het zijn volwaardige woningen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.