Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Friezinnetje

Friezinnetje

03-08-2021 om 20:47 Topicstarter

Julali schreef op 03-08-2021 om 20:42:

[..]

Een alleenstaande hoeft niet in een heel huis, of appartement te gaan zitten. Die ruimte heb je helemaal niet nodig in je eentje. Vaak gaat het toch om woningen van 80-120 m2. Ik vind het zonde als daar iemand in z'n uppie woont.

Ze zouden meer van die containerwoningen moeten neerzetten voor alleenstaanden zonder kinderen. Daar heb je alles voor jezelf op 45m2.

Nou het spijt me wel, maar 45m2 is echt maar heel klein. Daar ga ik niet blij van worden. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 20:52

[..]

Een alleenstaande hoeft niet in een heel huis, of appartement te gaan zitten. Die ruimte heb je helemaal niet nodig in je eentje. Vaak gaat het toch om woningen van 80-120 m2. Ik vind het zonde als daar iemand in z'n uppie woont.

Ze zouden meer van die containerwoningen moeten neerzetten voor alleenstaanden zonder kinderen. Daar heb je alles voor jezelf op 45m2.

Ik ook, maar ik MOEST toen verhuizen en kon geen kleinere woning krijgen op dat moment (en nu helemaal niet meer). Daarom snap ik niet dat veel kleinere woningen allemaal worden afgebroken om er eengezinswoningen voor terug te zetten, waar meer dan de helft van de bewoners alleenstaand is. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 20:53

Friezinnetje schreef op 03-08-2021 om 20:47:

[..]

Nou het spijt me wel, maar 45m2 is echt maar heel klein. Daar ga ik niet blij van worden.

Toch was ik in mijn "kleine woning" (al was dat gelukkig geen container🤨)gelukkiger dan in de eengezinswoning waar ik nu in woon.

[..]

Wtf. Echt. Wow. Ze moeten eens een containerwoning voor jou neer zetten. Zonder wifi.

Ik vind 45m2 ruim zat voor een persoon, ik woon zelf op 45m2. Maak er 50 van, dan heb je zelfs nog een kamer erbij. En een balkon. En dan voor een leuke prijs, dan spring ik er zo boven op. En met mij vele anderen.

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 20:53:

[..]

Wtf. Echt. Wow. Ze moeten eens een containerwoning voor jou neer zetten. Zonder wifi.

Maar het is toch zo? 80-100m2 voor 1 persoon is zwaar overdreven.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-08-2021 om 20:54

[..]

Gelukkig bepaal jij het dan niet. Ik vind je eigenlijk enorm neerbuigend doen over dit soort situaties. 

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 20:53:

Ik vind 45m2 ruim zat voor een persoon, ik woon zelf op 45m2. Maak er 50 van, dan heb je zelfs nog een kamer erbij. En een balkon. En dan voor een leuke prijs, dan spring ik er zo boven op. En met mij vele anderen.

Dit zijn formaten die hier voor sociale huurwoningen voor 1 à 2 personen gangbaar zijn. Vaak zijn ze ook maar 32 m2.

Rockstar schreef op 03-08-2021 om 20:54:

[..]

Maar het is toch zo? 80-100m2 voor 1 persoon is zwaar overdreven.

Joh, ik heb aan 30 m2 genoeg, schreef ik hier al. Maar een containerwoning?????? Dat vind jij een normale opmerking? Stop alleenstaanden maar in een containerwoning, die hoeven geen echte huis?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-08-2021 om 20:58

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 20:56:

[..]

Joh, ik heb aan 30 m2 genoeg, schreef ik hier al. Maar een containerwoning?????? Dat vind jij een normale opmerking? Stop alleenstaanden maar in een containerwoning, die hoeven geen echte huis?

Daar stoppen ze toch asogezinnen in? Althans hier wel 😅

Een paar jaar geleden kochten vrienden van mij een huis waardoor een sociale huurwoning vrijkwam.
Woning stond in een zeer gewilde buurt en volgens de site van de woningbouw was de wachttijd voor dit huis 14 jaar.
Vrienden hadden redelijk wat aan de woning gedaan waaronder ook een luxe badkamer en keuken.
6 Maanden voor de verhuis de huur opgezegd maar er kwam maar geen nieuwe huurder kijken.
Na contact met de woningbouw bleek dat de procedure was dat nummer 1 van de wachtlijst werd aangeschreven, die kreeg vervolgens een week bedenktijd.
Als de woningbouw een afwijzing kreeg of niets hoorde dan werd nummer 2 aangeschreven met dezelfde voorwaarden...en zo ging het maar door.
Volgens de woningbouw was het probleem dat veel "wachtenden" niet reageerde omdat ze blijkbaar niet meer op zoek waren.
Vrienden stelde een groepsbezichtinging voor maar dat mocht niet van de woningbouw, het huis moest op inschrijfduur toegewezen worden (wat natuurlijk ook via een groepsbezichtiging kan).
Lang verhaal kort, vrienden hebben de keuken, badkamer en alle (goede) laminaatvloeren moeten verwijderen want het huis moest in oude staat opgeleverd worden.
Het huis heeft nog 3 maanden leeg gestaan en in die tijd heeft de woningbouw er een nieuwe keuken en badkamer geplaatst 

Rondstruiner schreef op 03-08-2021 om 20:56:

[..]

Nou als je niet merkt dat het een container is. Ik heb geen idee hoe mooi die dingen kunnen worden. Ik bedoel ik woon nu ook in een kantoorpand wat omgebouwd is en dat zie je echt niet, op de hoge plafonds en geblindeerde ramen na (dat waren vroeger vast van die lage lelijke plaat plafonds met to buizen eraan).

Dat je een voorkeur hebt voor meer ruimte in je eentje, dat snap ik. Maar echt nodig heb je die ruimte niet en recht heb je er ook niet op. 

Als je het niet kunt betalen, dan zul je dus echt tevreden moeten leren zijn met minder ruimte. 

En ik woon liever alleen in een studio of container dan met huisgenoten in een groter huis.

[..]

45m2 is wel erg klein hoor en veel alleenstaanden willen ook graag een eengezinswoning met tuin. Ik ben ook niet van plan om mijn huis uit te gaan hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.