Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Op kantoor zit gewoon iedereen stiekum te forummen omdat het van de leidinggevenden niet mag, en omdat je als leidinggevende het "goede voorbeeld moet geven".
Zo'n type hadden we op het vorige werk: haar "ondergeschikten" steeds checken op foute dingen maar ondertussen steeds zitten gamen tijdens werktijd. (Konden we zien in een weerspiegeling  )

Poezie schreef op 14-02-2023 om 12:33:

Op kantoor zit gewoon iedereen stiekum te forummen omdat het van de leidinggevenden niet mag, en omdat je als leidinggevende het "goede voorbeeld moet geven".
Zo'n type hadden we op het vorige werk: haar "ondergeschikten" steeds checken op foute dingen maar ondertussen steeds zitten gamen tijdens werktijd. (Konden we zien in een weerspiegeling )

Niet om het goede voorbeeld te geven, omdat je komt om te werken.

Ik baalde vroeger ook van dat gedoe op die msn chat, heb er toen een blokkade door de ict afdeling op laten zetten 

Yumi schreef op 14-02-2023 om 14:19:

[..]

Niet om het goede voorbeeld te geven, omdat je komt om te werken.

Ik baalde vroeger ook van dat gedoe op die msn chat, heb er toen een blokkade door de ict afdeling op laten zetten

Dat zal zo'n leidinggevende als destijds de mijne niet doen omdat ze dan zelf ook niet meer zou kunnen gamen.

ik heb een topic geopend over forummen op werk omdat ik het in dit topic niet zo vindt passen. 
Wat ik wel vind passen zijn een paar nieuwsberichten van vandaag… marechaussee mag niet meer etnisch profileren. Man die Kaag bedreigde verstoort uitzending. Mediabranche slaat handen ineen voor een veilige werkomgeving. Fakkeldrager krijgt straf voor bedreiging. En nog iets van de afgelopen periode; Republikeinen willen te “woke” fonds cancellen. Want die investeren (nu) te groen. 
De bedreiging zou met name van de wokies komen, maar de daadwerkelijke fysieke bedreiging zie ik met name van anti-woke komen. Cancellen is duidelijk ook niet exclusief woke… een veiliger werkomgeving ligt misschien niet alleen aan gevoelige popjes. 
Nou ja, soms denk ik vooral… de discussie over dit soort onderwerpen concentreert zich heel erg in dit topic, maar is het niet leuker om voor al die onderwerpen een los topic te starten? Nu discussiëren een paar mensen langs voorspelbare lijnen en wordt het topic soms te gevoelig. Daarbij is het niet bij te houden en denk ik dat de dynamiek hier nieuwe schrijvers weerhoudt om deel te nemen aan de discussie. En losse topics kan topic geïnteresseerden weer uitnodigen om deel te nemen. Hoe denken jullie daarover?

Misschien wel een goed idee Doemijdieglazenbol! Je ziet nu dat enkele forummers het topic kapen door er een 'Ik En Mijn Grote Gelijk Show' van te maken waardoor het open en oprechte gesprek eigenlijk doodslaat. Mogelijk lukt dat wat beter bij losse onderwerpen! 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

15-02-2023 om 07:30

Ik ben voor.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-02-2023 om 12:04

Mischa83 schreef op 15-02-2023 om 07:28:

Misschien wel een goed idee Doemijdieglazenbol! Je ziet nu dat enkele forummers het topic kapen door er een 'Ik En Mijn Grote Gelijk Show' van te maken waardoor het open en oprechte gesprek eigenlijk doodslaat. Mogelijk lukt dat wat beter bij losse onderwerpen!

Ja inderdaad.  De zin om nog in dit draadje mee te schrijven is allang verdwenen. Losse onderwerpen zijn leuker denk ik. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

18-02-2023 om 12:17

Blomke82 schreef op 11-02-2023 om 09:24:

Dan stel ik een vraag die misschien wat relevanter is voor hier.

Ambiëren jullie zelf wel een 40(+ ) urige werkweek als leidinggevende?

Ik zelf niet, werk 24 uur en vind dat heerlijk.

Ik niet, maar die vrouwen zijn er wel hoor.

Mijn vrouwelijke leidinggevende werkt 32 uur. Mijn vorige mannelijke leidinggevenden ook.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

19-02-2023 om 00:19

Honderden wijzigingen in kinderboeken Roald Dahl om ‘aanstootgevend’ taalgebruik

https://www.ad.nl/show/honderden-wijzigingen-in-kinderboeken-roald-dahl-om-aanstootgevend-taalgebruik~a77a6554/

Ik dacht nu krijgen we heftige teksten te lezen, die echt niet meer kunnen. Maar man is blijkbaar tegenwoordig ook al aanstootgevend en moet in mens veranderd worden. 

Ik vind het verminken van Roald Dahl zijn werk aanstootgevend. Of van andere schrijvers).

Gaat er met mij ook rekening gehouden worden?

En daarbij, veel mensen lezen al jaren niet meer en hebben net genoeg concentratievermogen om een tiktokfilmpje uit te zitten, dus waarom zouden iemand zich druk maken om wat er in een boek staat dat toch niet wordt gelezen?

Is het een verkoopstunt van de uitgever van Dahls werk om mij nog snel "oude" boeken te laten kopen, zodat mijn fictieve kleinkinderen van mooie teksten kunnen genieten?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

19-02-2023 om 09:31

Poezenmeisje schreef op 19-02-2023 om 09:14:

Is het een verkoopstunt van de uitgever van Dahls werk om mij nog snel "oude" boeken te laten kopen, zodat mijn fictieve kleinkinderen van mooie teksten kunnen genieten?

Bij dit soort artikelen heb ik vaak het idee dat ik ben beland op de speld of dat het een zeer vervroegde 1 april grap is. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-02-2023 om 09:34

Poezenmeisje schreef op 19-02-2023 om 09:14:

Ik neem aan dat jouw fictieve kleinkinderen de Nederlandse vertaling zullen lezen? Realiseer je je dat élke vertaling altijd slechts een interpretatie en dus aanpassing van het origineel is? Het is onmogelijk om een tekst letterlijk te vertalen inclusief alle dubbele woordbetekenis een, dubbelzinnigheden en grapjes.

In een ander topic staat overigens al een mooie verwijzing naar wat de familie nu heet laten aanpassen. Dat bericht is een stuk genuanceerder dan wat in het hier gemelde bericht gesuggereerd wordt.

Vrijwel elke herdruk van een boek bevat aanpassingen. Uiteraard van taalfouten, maar regelmatig ook ingrijpender. Dat het nu zo expliciet naar buiten wordt gebracht zal deels een commerciële reden hebben - aandacht verkoopt immers, maar bepaalde media grijpen het uiteraard ook graag aan voor weer een beetje ophef.

Epic88 schreef op 19-02-2023 om 09:31:

[..]

Bij dit soort artikelen heb ik vaak het idee dat ik ben beland op de speld of dat het een zeer vervroegde 1 april grap is.

Boeken worden wel vaker aangepast. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.