Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woke. Zegen of ziekte?

Epic88 schreef op 08-02-2023 om 22:00:

[..]

Ik snap wat ze zegt hoor. Maar de meerderheid zal er anders over denken.

Nee, je snapt het dus niet. Zoek de definitie van norm eens op.

Edit: hoeft niet eens, staat hier gewoon beschreven.

Blomke82 schreef op 08-02-2023 om 22:18:

Ben eigenlijk wel benieuwd wie hier zelf in de categorie lhbtiq+ valt, echte ervaringsdeskundigen zeg maar.

Krijg het idee dat buitenstaanders weer eens de stem van een minderheid willen spelen.

Gaat je echt geen bal aan.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

08-02-2023 om 22:35

Moxxie schreef op 08-02-2023 om 22:19:

Wat een onzin dit. Dus hetero's vinden dat iedereen als hetero door het leven zou moeten gaan? Heel gek, maar zulke hetero's ken ik helemaal niet, ik zie ze alleen online.

Voor de duidelijkheid: een norm is een gedragsregel bedacht door mensen.

Zie het als eten. Als 95% van de mensen liever patat eet en 5% liever pizza. Dan zal patat als de norm gezien worden. Af en toe pizza eten zal voor een deel van die 95% geen enkel probleem zijn, maar patat is gewoon wat ze in meerderheid consumeren. 

Epic88 schreef op 08-02-2023 om 22:35:

[..]

Zie het als eten. Als 95% van de mensen liever patat eet en 5% liever pizza. Dan zal patat als de norm gezien worden. Af en toe pizza eten zal voor een deel van die 95% geen enkel probleem zijn, maar patat is gewoon wat ze in meerderheid consumeren.

Dit is totaal geen vergelijking.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie hier zelf in de categorie lhbtiq+ valt, echte ervaringsdeskundigen zeg maar.

Krijg het idee dat buitenstaanders weer eens de stem van een minderheid willen spelen.

Het zou juist zo mooi zijn als iedereen wordt geaccepteerd om wie hij is, juist als diegene behoort tot een minderheid. Helaas hebben kennelijk heel veel veel mensen moeite met iets of iemand die afwijkt van de zogenaamde norm. 

Huh? 
Ik postte hier over een literair stuk, wat mijn eigen categorie is doet toch niet ter zake? 

Epic88 schreef op 08-02-2023 om 22:35:

[..]

Het gaat om acceptatie van mensen.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

08-02-2023 om 22:43

felija schreef op 08-02-2023 om 22:41:

[..]

Het gaat om acceptatie van mensen.

Iets als norm zien zegt niets over of je een ander accepteert.  kan totaal los van elkaar staan. 

95% hetero en al heel lang niet tegen een leuke 5%  aangelopen.

De norm hier op het forum is ook respect naar elkaar. Die norm wordt ook niet altijd nageleefd. 

Om maar eens wat te noemen.

Blomke82 schreef op 08-02-2023 om 22:49:

De norm hier op het forum is ook respect naar elkaar. Die norm wordt ook niet altijd nageleefd.

Om maar eens wat te noemen.

Practice what you preach, wereldverbeteraar.

Cookielover schreef op 08-02-2023 om 22:35:

[..]

Gaat je echt geen bal aan.

Gezien je felle reacties ga ik er van uit dat je (net als ik) ook in de categorie lhbtiq+ valt.

Ik heb nergens moeite mee, maar we hoeven het ook niet aan elkaar op te dringen toch? 

Cookielover schreef op 08-02-2023 om 22:55:

[..]

Practice what you preach, wereldverbeteraar.

Ik zal zeker niet ontkennen dat ik me er ook schuldig aan maak. Neem niet weg dat de norm van respect blijft staan.

Epic88 schreef op 08-02-2023 om 22:43:

[..]

Iets als norm zien zegt niets over of je een ander accepteert. kan totaal los van elkaar staan.

Het klinkt zo....niet leuk: de norm, aan een norm willen mensen graag voldoen, dat associeer ik met het woord 'de norm.' Maar da's mijn gevoel. 

Blomke82 schreef op 08-02-2023 om 22:55:

[..]

Gezien je felle reacties ga ik er van uit dat je (net als ik) ook in de categorie lhbtiq+ valt.

Ik heb nergens moeite mee, maar we hoeven het ook niet aan elkaar op te dringen toch?

Denk jij dan dat mensen die eigenlijk hetero zijn, zich gaan bedenken, omdat anderen dusdanig drammen dat het misschien wel niet zo is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.