Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


felija schreef op 02-06-2024 om 10:35:

[..]

Inderdaad, juist dan zou je verwachten als je 'eigen volk eerst' belangrijk vindt, dat je als geen ander weet hoe erg het moet zijn om onder een dictatoriaal regime te vallen, je eigen taal niet meer mag spreken en je eigen mening niet meer ongestraft kunt geven.

We offeren Groningen op aan de dictator, hopelijk stopt hij dan en kan de rest van Nederland zonder oorlog verder. Jammer voor de Groningers.

Ik zou niet gaan vechten en sneuvelen omdat regeringsleiders zo nodig ruzie moeten zoeken met elkaar. Dat doen ze maar lekker zelf. Is hun ruzie.

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 13:31:

[..]

Ik zou niet gaan vechten en sneuvelen omdat regeringsleiders zo nodig ruzie moeten zoeken met elkaar. Dat doen ze maar lekker zelf. Is hun ruzie.

Ik denk dat je daar weinig over te zeggen hebt.

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 13:31:

[..]

Ik zou niet gaan vechten en sneuvelen omdat regeringsleiders zo nodig ruzie moeten zoeken met elkaar. Dat doen ze maar lekker zelf. Is hun ruzie.

En stel nu dat je in een land woont waar je wordt gedwongen te gaan vechten? Wat doe je dan?

Kataravrouw schreef op 02-06-2024 om 13:48:

[..]

En stel nu dat je in een land woont waar je wordt gedwongen te gaan vechten? Wat doe je dan?

Vraag het eens aan al die gevluchte Iritreers die in het thuisland een militaire opleiding hebben gevolgd en nu in Nederland met elkaar op de vuist gaan 

Zilver_gray schreef op 02-06-2024 om 13:47:

[..]

Ik denk dat je daar weinig over te zeggen hebt.

Inderdaad, volgens mij dringt het concept oorlog en wat het allemaal voor gevolgen heeft, niet helemaal door.

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 14:57:

Mijn man hoort er verder weinig tot niets over in het nieuws over Oekraine, behalve zes dagen geleden dat Poetin open zou staan voor een staakt het vuren. Hij leest nog wel nieuws en hoort het nieuws bijna dagelijks op de radio. Als er echt wat is hoor ik het wel.

Begrijp ik uit het bovenstaande dat je zelf geen nieuws/actualiteiten volgt? Dan wordt het toch ook knap lastig je een realistisch beeld van zaken te vormen, laat staan er een goed onderbouwde mening over te hebben? Oprechte vraag hoor. 

Het verbaast me dat je zo stellig bent over zaken waar je dan zo weinig echt over geïnformeerd bent.

kerstbeer schreef op 02-06-2024 om 12:35:

[..]

@Felija

Ja, en als hij Groningen heeft, dan is Friesland natuurlijk een bedreiging aan de Groningse grens, dus die is daarna aan de beurt. En kijk eens naar die Waddeneilanden. Texel is toch wel erg dicht bij Friesland, dus Noord-Holland is nu de bedreiging.

etc.

Begrijp echt niet als je zogenaamd voor de Partij van de Vrijheid bent en voor Vaderlandsliefde, dat je het dan normaal zou vinden om stukken land aan een buitenlandse dictator af te staan die heel andere waarden heeft dan de onze. Wordt daarbij zeker ook niet gedacht aan alle LGBTQ mensen en de problemen die zij zouden krijgen onder Poetin, alsook dat onder Poetin huiselijk geweld gedecriminaliseerd is.

Als jongeman is het overigens ook geen pretje om onder Poetin te leven, want dan kan je wel eens bij je werk opgehaald worden om het leger in gedwongen te worden. Dat was al een hel voordat de oorlog met Oekraine begon, aangezien er regelmatig jonge mannen 'verdwenen' na 'ontgroeningen' (zeg maar gewoon martelingen) door hun ouderejaars. "dedovshchina" google het maar. De duistere ironie ervan is dat daar ook seksueel geweld voorkomt van man tegen man, ondanks de minachting die ze daar hebben voor homoseksuelen.

Tenzij je dan misschien uit het Gooi of Amsterdam-Zuid komt, want de recruiten komen opvallend vaak uit de niet-elite vandaan en dan meestal van ver buiten Moscou.

Inderdaad, dus tegen een agressor die zomaar een land binnenvalt, zeg je: 'We geven je een stukje en ga je dan weg? Is het dan vrede? Dat moet je wel beloven.' Right...

Alsof het westen voor de lol Oekraïne met wapens steunt, Poetin heeft expansiedrift, zijn rijk moet weer net zo groot worden als eerst, daar is het hem om te doen. 

Dus als Groningen hem is toegezegd (om even bij de Nederlandse vergelijking te blijven), dan gaat hij verder naar Friesland en krijgen de Groningse mannen te horen dat ze de wapens tegen de Friezen moeten oppakken, als ze dat niet doen, worden ze gevangen genomen of erger. 

Poezel_en_Wip schreef op 02-06-2024 om 14:27:

[..]

Begrijp ik uit het bovenstaande dat je zelf geen nieuws/actualiteiten volgt? Dan wordt het toch ook knap lastig je een realistisch beeld van zaken te vormen, laat staan er een goed onderbouwde mening over te hebben? Oprechte vraag hoor.

Het verbaast me dat je zo stellig bent over zaken waar je dan zo weinig echt over geïnformeerd bent.

Die post had ik nog gemist, jeetje....


Daglichtlamp

Daglichtlamp

02-06-2024 om 14:40 Topicstarter

 Proberen of Poetin tevreden zou zijn met een stukje was al geprobeerd bij De Krim, dat werkt dus niet.

Poezel_en_Wip schreef op 02-06-2024 om 14:27:

[..]

Begrijp ik uit het bovenstaande dat je zelf geen nieuws/actualiteiten volgt? Dan wordt het toch ook knap lastig je een realistisch beeld van zaken te vormen, laat staan er een goed onderbouwde mening over te hebben? Oprechte vraag hoor.

Het verbaast me dat je zo stellig bent over zaken waar je dan zo weinig echt over geïnformeerd bent.

Scherp van je Poezel! Ik heb daar ook finaal overheen gelezen.

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 13:30:

[..]

Als hij derde wereldoorlog had gewild dan was dat al lang gebeurd. Hij weet dat met 3e wereldoorlog dat alles dan kapot is ook zijn land.
Ik zeg niet dat we niets moeten doen voor Oekraine, maar wel dat de manier zoals het nu gebeurt niet goed is. Beter een compromis met aansturen op vrede dan eindeloos doorgaan met deze oorlog met meer wapens en nog meer olie op het vuur blijven gooien zoals het westen nu doet. Hier wint niemand wat mee.

Rusland is toch echt Oekraine binnen gevallen en heeftdat vuurtje zelf opgestookt.

En zoals terecht opgemerkt hierboven heeft hij al het grootste land van de wereld, dus dat ietsie pietsie meer land nodig zou hebben om zich veilig te voelen is dan ook klinkklare onzin. 

Als dat echt zo was, dan was hij sinds 2014 al blij geweest na inname van de Krim.

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 14:57:

Mijn man hoort er verder weinig tot niets over in het nieuws over Oekraine, behalve zes dagen geleden dat Poetin open zou staan voor een staakt het vuren. Hij leest nog wel nieuws en hoort het nieuws bijna dagelijks op de radio. Als er echt wat is hoor ik het wel.

Dus jij laat jouw man bepalen en filteren wat je over het nieuws hoort?

Poezel_en_Wip schreef op 02-06-2024 om 14:27:

[..]

Begrijp ik uit het bovenstaande dat je zelf geen nieuws/actualiteiten volgt? Dan wordt het toch ook knap lastig je een realistisch beeld van zaken te vormen, laat staan er een goed onderbouwde mening over te hebben? Oprechte vraag hoor.

Het verbaast me dat je zo stellig bent over zaken waar je dan zo weinig echt over geïnformeerd bent.

Ik weet wat ik ervan moet weten. Oorlog bestrijden met nog meer geweld daar geloof ik gewoon niet in. En hier zou ik niet vechten, maar voortijdig vluchten. Maar goed het is duidelijk dat velen hier anders over denken over de oorlog. We worden het toch niet eens. Dat hoeft ook niet.

VanLotje schreef op 02-06-2024 om 15:18:

[..]

Dus jij laat jouw man bepalen en filteren wat je over het nieuws hoort?

Nee hoor dat maak je ervan. Als ik wat wil weten over een onderwerp dan zoek ik het wel gewoon zelf op hoor. Ik hoef alleen niet steeds met al die shit te worden geconfronteerd. Geen zin in en er is toch niets aan te veranderen. 

VanLotje schreef op 02-06-2024 om 15:15:

[..]

Rusland is toch echt Oekraine binnen gevallen en heeftdat vuurtje zelf opgestookt.

En zoals terecht opgemerkt hierboven heeft hij al het grootste land van de wereld, dus dat ietsie pietsie meer land nodig zou hebben om zich veilig te voelen is dan ook klinkklare onzin.

Als dat echt zo was, dan was hij sinds 2014 al blij geweest na inname van de Krim.

Dat is ook allemaal ook zo, maar dan nog geloof ik niet dat de manier hoe het westen Oekraine probeert bij te staan en meer olie op het vuur gooien dat dat gaat zorgen voor een oplossing. En wij kijken hier alleen maar vanuit een westers oogpunt. Er zit een andere kant aan het verhaal die wij niet kennen (en ja Poetin is een verschrikkelijke mafkees die verschrikkelijke dingen doet en dat zou hij nooit mogen doen). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.