Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Daglichtlamp

Daglichtlamp

31-05-2024 om 13:46 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 13:45:

[..]

Ik denk eerder stoppen met verder escaleren maar aansturen op vrede en een compromis sluiten. Met meer wapens en meer geweld bereik je echt geen vrede.

Jezelf voorbereiden is geen geweld, maar heel verstandig.

Daglichtlamp schreef op 31-05-2024 om 13:46:

[..]

Jezelf voorbereiden is geen geweld, maar heel verstandig.

Als ze de knop indrukken valt er niets meer voor te bereiden.

Het is een beetje een kwestie van interpretatie. Voorbereid zijn is natuurlijk belangrijk. Maar in dit artikel werd de voorbereiding geschetst alsof achter de schermen wordr gewerkt aan het daadwerkelijk "in oorlog gaan". En dat vind ik zorgelijk precies om de reden die Dietloverzzz noemt. Als burger ben je de dupe zonder dat je er invloed op hebt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

31-05-2024 om 14:17 Topicstarter

Bisou schreef op 31-05-2024 om 14:11:

Het is een beetje een kwestie van interpretatie. Voorbereid zijn is natuurlijk belangrijk. Maar in dit artikel werd de voorbereiding geschetst alsof achter de schermen wordr gewerkt aan het daadwerkelijk "in oorlog gaan". En dat vind ik zorgelijk precies om de reden die Dietloverzzz noemt. Als burger ben je de dupe zonder dat je er invloed op hebt.

Ik denk dat je je ook moet realiseren in welke krant het staat en welke leider daar dan geciteerd wordt om te weten hoe je dit op waarde moet schatten.

Ja, zeker eens hoor!

Bisou schreef op 31-05-2024 om 14:33:

Ja, zeker eens hoor!

De media houdt er ook van om lezers te trekken door middel van pakkende koppen en door angst te zaaien. Een hele tijd geleden was de media ook bezig van Poetin gaat nu de oorlog verklaren in zijn aankomende speech de wereldoorlog gaat starten en uiteindelijk bleek daar niets van waar, was het pure angstzaaierij. Dat heeft mij doen besluiten de berichtgeving en het nieuws voortaan uit de weg te gaan. 

Neemt niet weg dat ik het niet goed vind hoe het westen olie op het vuur blijft gooien alsof ze een wereldoorlog willen. 

Mijn man hoort er verder weinig tot niets over in het nieuws over Oekraine, behalve zes dagen geleden dat Poetin open zou staan voor een staakt het vuren. Hij leest nog wel nieuws en hoort het nieuws bijna dagelijks op de radio. Als er echt wat is hoor ik het wel.

Daglichtlamp schreef op 31-05-2024 om 13:46:

[..]

Jezelf voorbereiden is geen geweld, maar heel verstandig.

Exact dit. 

En @dietloverzzz, Poetin staat vanaf het begin af aan al open voor een staakt het vuren, zelfs voor het einde aan de oorlog. Je vergeet er alleen even bij te vermelden dat het geen compromis betreft, maar enkel en alleen onder Poetin's voorwaarden mogelijk is. 

EnglishmaninNewYork schreef op 31-05-2024 om 17:51:

[..]

Exact dit.

En @dietloverzzz, Poetin staat vanaf het begin af aan al open voor een staakt het vuren, zelfs voor het einde aan de oorlog. Je vergeet er alleen even bij te vermelden dat het geen compromis betreft, maar enkel en alleen onder Poetin's voorwaarden mogelijk is.

Liever dat dan deze eindeloos durende oorlog met vele slachtoffers.

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 18:13:

[..]

Liever dat dan deze eindeloos durende oorlog met vele slachtoffers.

Ik vermoed zo dat de Ukrainers daar anders over denken.  Zou jij onder Rusland willen vallen?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

31-05-2024 om 21:01 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 18:13:

[..]

Liever dat dan deze eindeloos durende oorlog met vele slachtoffers.

Ik heb dit draadje niet voor niets 'waar stopt Rusland' genoemd. Dat was overigens nog voor de laatste Russische inval in Oekraïne op 24 februari 2022.

Kataravrouw schreef op 31-05-2024 om 20:31:

[..]

Ik vermoed zo dat de Ukrainers daar anders over denken. Zou jij onder Rusland willen vallen?

Liever dat dan lijden en/of doodgaan door oorlog.

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 21:35:

[..]

Liever dat dan lijden en/of doodgaan door oorlog.

Ik betwijfel ten zeerste dat Poetin stopt als het zou lukken (essentiele delen van) Oekraïne in te nemen. Gezien de verstandhouding tussen Poetin en het Westen inmiddels is gedaald beneden nulpunt, zal hij eerder bereid zijn verdere oorlog aan te gaan, dit keer met extra middelen en info. Als je het mij vraagt is de kans op lijden en doodgaan door oorlog juist groter als Poetin hiermee wegkomt. 

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 21:35:

[..]

Liever dat dan lijden en/of doodgaan door oorlog.

Best raar dat jij niet wil lijden en tegelijkertijd verwacht dat andere mensen hun land daar voor opgeven. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-06-2024 om 18:47:

[..]

Best raar dat jij niet wil lijden en tegelijkertijd verwacht dat andere mensen hun land daar voor opgeven.

Vechten voor hun land levert hun niets anders op dan dood en verderf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.