Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Dietloverzzz schreef op 01-06-2024 om 18:50:

[..]

Vechten voor hun land levert hun niets anders op dan dood en verderf.

Jij zou niet willen dat er gevochten wordt voor jouw land als een ander land het binnen valt?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-06-2024 om 19:38:

[..]

Jij zou niet willen dat er gevochten wordt voor jouw land als een ander land het binnen valt?

Nee alles beter dan oorlog.

Dietloverzzz schreef op 01-06-2024 om 20:50:

[..]

Nee alles beter dan oorlog.

Je zou het zelf niet erg vinden om onder het bewind van een dictator te komen? Geen vrijheid van meningsuiting meer, anders word je opgepakt of erger. 

felija schreef op 01-06-2024 om 22:23:

[..]

Je zou het zelf niet erg vinden om onder het bewind van een dictator te komen? Geen vrijheid van meningsuiting meer, anders word je opgepakt of erger.

Tuurlijk wel maar oorlog lijkt mij veel erger.

Dietloverzzz schreef op 01-06-2024 om 22:24:

[..]

Tuurlijk wel maar oorlog lijkt mij veel erger.

Maar dat gebeurt er als Oekraïne Poetin zijn zin geeft en de oorlog stopt, als Poetin dan al stopt. Delen van Oekraïne vallen dan onder Russisch bewind. 

Net zoals zou zijn gebeurd met Nederland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, als wij geen bondgenoten hadden gehad, die ons hebben geholpen, waren we onder het bewind van Hitler gekomen, met alle gevolgen van dien.

Oekraïne wordt door Poetin tot oorlog gedwongen.

felija schreef op 01-06-2024 om 22:34:

[..]

Maar dat gebeurt er als Oekraïne Poetin zijn zin geeft en de oorlog stopt, als Poetin dan al stopt. Delen van Oekraïne vallen dan onder Russisch bewind.

Net zoals zou zijn gebeurd met Nederland ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, als wij geen bondgenoten hadden gehad, die ons hebben geholpen, waren we onder het bewind van Hitler gekomen, met alle gevolgen van dien.

Oekraïne wordt door Poetin tot oorlog gedwongen.

En dat vraag ik me af. Het is niet het streven van poetin om oorlog te voeren met de navo. Hij wil wat meer land zodat hij zich minder bedreigd voelt.

Zo olie op het vuur blijven gooien werkt ook niet. Het zorgt niet voor een oplossing. Compromis is het beste hier nu denk ik.

Dietloverzzz schreef op 01-06-2024 om 22:39:

[..]

En dat vraag ik me af. Het is niet het streven van poetin om oorlog te voeren met de navo. Hij wil wat meer land zodat hij zich minder bedreigd voelt.

Zo olie op het vuur blijven gooien werkt ook niet. Het zorgt niet voor een oplossing. Compromis is het beste hier nu denk ik.

Het gaat me om de Oekraiense gebieden die Poetin wil inlijven in ruil voor eventuele (waar stopt Rusland?) vrede, die mensen daar treft dan hetzelfde lot als wij zouden hebben gehad tijdens de Tweede Wereldoorlog, wanneer niemand ons te hulp was geschoten. 

Die mensen gaan dan gebukt onder het juk van Poetin, omdat Oekraïne door te weinig internationale steun de oorlog heeft verloren. Poetin wil iets waar hij geen recht op heeft en is daarom een oorlog gestart. 


felija schreef op 01-06-2024 om 22:47:

[..]

Het gaat me om de Oekraiense gebieden die Poetin wil inlijven in ruil voor eventuele (waar stopt Rusland?) vrede, die mensen daar treft dan hetzelfde lot als wij zouden hebben gehad tijdens de Tweede Wereldoorlog, wanneer niemand ons te hulp was geschoten.

Die mensen gaan dan gebukt onder het juk van Poetin, omdat Oekraïne door te weinig internationale steun de oorlog heeft verloren. Poetin wil iets waar hij geen recht op heeft en is daarom een oorlog gestart.


Ja maar die hulp leidt nergens toe. Ze winnen de oorlog niet en de oorlog wordt zo aleen maar eindeloos in stand gehouden.  Daarnaast escaleert het maar verder en verder. Daarom beter compromis sluiten. Geweld leidt tot niets goeds.

Dietloverzzz schreef op 31-05-2024 om 21:35:

[..]

Liever dat dan lijden en/of doodgaan door oorlog.


Blij dat jij het niet voor het zeggen had bij de geallieerden toen ze ons kwamen bevrijden. Tijdens de oorlogswinter gingen er ook veel mensen dood he?  Bezetting betekent niet automatisch dat er geen geweld plaatsvindt. Kijk ook maar naar alle mensen die naar concentratiekampen gevoerd zijn of mensen die in Nederland gefussileerd zijn. 

 Was jij niet juist zo voor Wilders? Een beetje meer vaderlandslievendheid zou ik dan wel verwachten. 

Dietloverzzz schreef op 01-06-2024 om 22:39:

[..]

En dat vraag ik me af. Het is niet het streven van poetin om oorlog te voeren met de navo. Hij wil wat meer land zodat hij zich minder bedreigd voelt.

Zo olie op het vuur blijven gooien werkt ook niet. Het zorgt niet voor een oplossing. Compromis is het beste hier nu denk ik.

Wat een naiviteit. 

Hij heeft al het grootste land van de wereld. Als hij nog meer land krijgt, dan vindt hij de landen die naast zijn nieuwe grenzen liggen weer bedreigend en dan gaat hij daar weer binnenvallen om zich zekerder te voelen over zijn nieuwe stukken land enzovoort. 

Hij is ook juist binnengevallen omdat hij dacht dat niemand wat zou doen. Nu het Westen Oekraine toch meer steunt dan hij dacht, is het hem veel moeilijker gemaakt om te doen wat hij wil. 

De enige reden dat hij niet al weer met andere landen bezig is, is omdat de Oekrainers (met hulp van het westen) hem het zo moeilijk maken.  

kerstbeer schreef op 02-06-2024 om 09:43:

[..]


Blij dat jij het niet voor het zeggen had bij de geallieerden toen ze ons kwamen bevrijden. Tijdens de oorlogswinter gingen er ook veel mensen dood he? Bezetting betekent niet automatisch dat er geen geweld plaatsvindt. Kijk ook maar naar alle mensen die naar concentratiekampen gevoerd zijn of mensen die in Nederland gefussileerd zijn.

Was jij niet juist zo voor Wilders? Een beetje meer vaderlandslievendheid zou ik dan wel verwachten.

Inderdaad, juist dan zou je verwachten als je 'eigen volk eerst' belangrijk vindt, dat je als geen ander weet hoe erg het moet zijn om onder een dictatoriaal regime te vallen, je eigen taal niet meer mag spreken en je eigen mening niet meer ongestraft kunt geven. 

We offeren Groningen op aan de dictator, hopelijk stopt hij dan en kan de rest van Nederland zonder oorlog verder. Jammer voor de Groningers.

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 08:23:

[..]

Ja maar die hulp leidt nergens toe. Ze winnen de oorlog niet en de oorlog wordt zo aleen maar eindeloos in stand gehouden. Daarnaast escaleert het maar verder en verder. Daarom beter compromis sluiten. Geweld leidt tot niets goeds.

En jij denkt dat Poetin na het winnen van Oekraïne tevreden is en stopt? Daar zijn de landen die vroeger onder de Sovjet-Unie vielen namelijk bang voor. Ik denk dat Rusland graag een derde wereldoorlog wil en al flink bezig is door overal in Europa populisten te steunen en dus onrust veroorzaken. 

Loeki72 schreef op 02-06-2024 om 10:50:

[..]

En jij denkt dat Poetin na het winnen van Oekraïne tevreden is en stopt? Daar zijn de landen die vroeger onder de Sovjet-Unie vielen namelijk bang voor. Ik denk dat Rusland graag een derde wereldoorlog wil en al flink bezig is door overal in Europa populisten te steunen en dus onrust veroorzaken.

Het is weer zo ontzettend simplistisch gedacht.


@Felija

Ja, en als hij Groningen heeft, dan is Friesland natuurlijk een bedreiging aan de Groningse grens, dus die is daarna aan de beurt. En kijk eens naar die Waddeneilanden. Texel is toch wel erg dicht bij Friesland, dus Noord-Holland is nu de bedreiging. 

etc.

Begrijp echt niet als je zogenaamd voor de Partij van de Vrijheid bent en voor Vaderlandsliefde, dat je het dan normaal zou vinden om stukken land aan een buitenlandse dictator af te staan die heel andere waarden heeft dan de onze. Wordt daarbij zeker ook niet gedacht aan alle LGBTQ mensen en de problemen die zij zouden krijgen onder Poetin, alsook dat onder Poetin huiselijk geweld gedecriminaliseerd is. 

Als jongeman is het overigens ook geen pretje om onder Poetin te leven, want dan kan je wel eens bij je werk opgehaald worden om het leger in gedwongen te worden. Dat was al een hel voordat de oorlog met Oekraine begon, aangezien er regelmatig jonge mannen 'verdwenen' na 'ontgroeningen' (zeg maar gewoon martelingen) door hun ouderejaars. "dedovshchina" google het maar. De duistere ironie ervan is dat daar ook seksueel geweld voorkomt van man tegen man, ondanks de minachting die ze daar hebben voor homoseksuelen. 

Tenzij je dan misschien uit het Gooi of Amsterdam-Zuid komt, want de recruiten komen opvallend vaak uit de niet-elite vandaan en dan meestal van ver buiten Moscou.

Loeki72 schreef op 02-06-2024 om 10:50:

[..]

En jij denkt dat Poetin na het winnen van Oekraïne tevreden is en stopt? Daar zijn de landen die vroeger onder de Sovjet-Unie vielen namelijk bang voor. Ik denk dat Rusland graag een derde wereldoorlog wil en al flink bezig is door overal in Europa populisten te steunen en dus onrust veroorzaken.

Als hij derde wereldoorlog had gewild dan was dat al lang gebeurd. Hij weet dat met 3e wereldoorlog dat alles dan kapot is ook zijn land.
Ik zeg niet dat we niets moeten doen voor Oekraine, maar wel dat de manier zoals het nu gebeurt niet goed is. Beter een compromis met aansturen op vrede dan eindeloos doorgaan met deze oorlog met meer wapens en nog meer olie op het vuur blijven gooien zoals het westen nu doet. Hier wint niemand wat mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.