Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
11-09-2023 om 16:05
Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:34:
[..]
Zelensky zegt dat natuurlijk, die doet alles om olie op het vuur te gooien.
Het is volgens mij evident dat Poetin de oude grens van Oekraïne wil herstellen, die Chroesjtsjov heeft weggeven. In het oosten wonen sowieso veel etnische Russen die niets anders spreken dan Russisch.
Niet alleen dat want het is ook al langer duidelijk dat er veel nazisme leeft onder een bepaald deel van de Oekraïners. Die vormen sowieso een gevaar voor iedereen. Dat AZOV bataljon is opgegaan in het ministerie van binnenlandse zaken. Lijkt ook niemand zich meer druk over te maken want Rusland staat op het punt Europa te veroveren…
Lavendelpannekoek
11-09-2023 om 16:15
Als we dan toch bijna veroverd worden, waarom nog vechten? Beter Russisch leren en geld verdienen met samenwerking toch?
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 16:19
LMEK schreef op 11-09-2023 om 16:05:
[..]
Niet alleen dat want het is ook al langer duidelijk dat er veel nazisme leeft onder een bepaald deel van de Oekraïners. Die vormen sowieso een gevaar voor iedereen. Dat AZOV bataljon is opgegaan in het ministerie van binnenlandse zaken. Lijkt ook niemand zich meer druk over te maken want Rusland staat op het punt Europa te veroveren…
Ja, want de Wagner groep zijn van die lieverdjes, ook nog eens gefinancierd door Rusland. De naam hebben ze niet zomaar gekozen, de favoriete componist van Hitler.
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 16:19
Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 16:15:
Als we dan toch bijna veroverd worden, waarom nog vechten? Beter Russisch leren en geld verdienen met samenwerking toch?
Heb jij ze wel alle 24 in het kratje???
Lavendelpannekoek
11-09-2023 om 16:24
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 16:19:
[..]
Heb jij ze wel alle 24 in het kratje???
Vind je het niet een goede redenatie? Collaboratie is al zó oud en als LMEK zegt dat er toch op het punt staan om veroverd te worden heeft vechten geen zin toch? Of mis ik iets?
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 16:31
Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 16:24:
[..]
Vind je het niet een goede redenatie? Collaboratie is al zó oud en als LMEK zegt dat er toch op het punt staan om veroverd te worden heeft vechten geen zin toch? Of mis ik iets?
Wat denk je zelf als je mijn reactie leest?
Lavendelpannekoek
11-09-2023 om 16:34
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 16:31:
[..]
Wat denk je zelf als je mijn reactie leest?
Nou wat vindt je dan wel een goede manier van handelen in het scenario van LMEK?
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 16:36
Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 16:34:
[..]
Nou wat vindt je dan wel een goede manier van handelen in het scenario van LMEK?
Die reacties lees ik met een half oog en neem ik niet serieus.
Lavendelpannekoek
11-09-2023 om 16:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 16:36:
[..]
En welke reactie neemt gij dan wel serieus?
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 18:16
Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 16:38:
[..]
En welke reactie neemt gij dan wel serieus?
Als jij het prima vindt om onder het juk van een dictator te leven, be my guest, ik hou je niet tegen. Denken dat je vrede krijgt door je land op te geven omdat diezelfde dictator heeft bedacht dat het van hem is, daar vind ik heel veel van.
LMEK
11-09-2023 om 18:43
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 16:19:
[..]
Ja, want de Wagner groep zijn van die lieverdjes, ook nog eens gefinancierd door Rusland. De naam hebben ze niet zomaar gekozen, de favoriete componist van Hitler.
Ja maar ja maar ja maar.
LMEK
11-09-2023 om 18:46
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 16:36:
[..]
Je reageert er anders wel steevast op en dat rijmt niet met je statement. Maar ik snap je redenering overigens wel.
Gebruikersnaaminvullen
11-09-2023 om 19:33
LMEK schreef op 11-09-2023 om 18:43:
[..]
Ja maar ja maar ja maar.
Hou toch op droeftoeter, je haalt er constant de duivel en z'n ouwe moer bij en nu mij de "les lezen" met je ja maar-reactie, schei toch uit joh.
Moirmel
11-09-2023 om 20:58
LMEK schreef op 11-09-2023 om 16:05:
[..]
Als dit niet ironisch is:
Rusland een bedreiging voor Europa, laat me niet lachen.
LMEK
11-09-2023 om 22:00
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 19:33:
[..]
Hou toch op droeftoeter, je haalt er constant de duivel en z'n ouwe moer bij en nu mij de "les lezen" met je ja maar-reactie, schei toch uit joh.
Ah, lang niet meer gezien. De persoonlijke aanval als iemand je wijst op iets belachelijks in je verhaal.
Maar voor iemand die mij met een half oog leest en niet serieus neemt vlieg je wel erg uit de bocht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.