Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 14:55:

Stopt het bloedvergieten dan als Poetin zijn zin krijgt? Heeft dat geholpen nadat hij de Krim ingenomen had? Of nadat hij in 2008 al Georgië binnenviel?

Er is altijd gevochten in de Krim door de Oekraïeners, hadden ze dat niet gedaan was het waarschijnlijk minder geweest.      

Wat dan nog trouwens? Elke dode telt en hoe minder mensen er sterven hoe beter toch? Of maakt het niet uit, omdat het toch geen Nederlanders zijn?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-09-2023 om 14:58 Topicstarter

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 14:57:

[..]

Er is altijd gevochten in de Krim door de Oekraïeners, hadden ze dat niet gedaan was het waarschijnlijk minder geweest.

Wat dan nog trouwens? Elke dode telt en hoe minder mensen er sterven hoe beter toch? Of maakt het niet uit, omdat het toch geen Nederlanders zijn?

Ik geloof niet dat het bloedvergieten stopt als Oekraïne zich zou overgeven aan Rusland. Oekraïners ook niet volgens mij, dat is denk ik 1 van de redenen dat er zo fel verzet wordt geboden. De Holodomor bijvoorbeeld staat denk ik nog bij veel Oekraïners op het netvlies.

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 14:58:

[..]

Ik geloof niet dat het bloedvergieten stopt als Oekraïne zich zou overgeven aan Rusland. Oekraïners ook niet volgens mij, dat is denk ik 1 van de redenen dat er zo fel verzet wordt geboden. De Holodomor bijvoorbeeld staat denk ik nog bij veel Oekraïners op het netvlies.

Hm, dat was nog eerder dan WO II, bij ons staat deze niet zo goed meer op het netvlies geloof ik.

Wat vinden de Joden en Polen eigenlijk van het gebruik van Slava Ukraina door regeringspersonen?

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:08:

[..]

Hm, dat was nog eerder dan WO II, bij ons staat deze niet zo goed meer op het netvlies geloof ik.

Wat vinden de Joden en Polen eigenlijk van het gebruik van Slava Ukraina door regeringspersonen?

Waarom denk je dat je hier op dit forum een antwoord zal krijgen?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2023 om 15:15:

[..]

Waarom denk je dat je hier op dit forum een antwoord zal krijgen?

Tja waarom niet? Zijn hier geen mensen van Poolse of Joodse afkomst? Wellicht kunnen mensen die niet van die afkomst zijn het zich inbeelden?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-09-2023 om 15:19 Topicstarter

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:08:

[..]

De tweede wereldoorlog heeft hier dan ook bij lange na niet zoveel slachtoffers gemaakt dan de holomodor in Oekraïne.

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 15:19:

[..]

De tweede wereldoorlog heeft hier dan ook bij lange na niet zoveel slachtoffers gemaakt dan de holomodor in Oekraïne.

Gaan we nog eens iets terug in geschiedenis, Stalin, de man van Georgische afkomst?

En wat maakt die Holodomor überhaupt uit? Omdat er een eeuw geleden veel Oekraïners zijn gestorven moeten ze maar weer sterven ofzo? Hoe kun je nou zeggen dat oorlog beter is dan vrede? Ik meende dat WO II veteranen zeiden:' Liever een slechte vrede, dan een goede oorlog.' En 'zolang het maar geen oorlog is.' Waarom willen we hier in Nederland zó graag oorlog?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-09-2023 om 15:32 Topicstarter

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:23:

En wat maakt die Holodomor überhaupt uit? Omdat er een eeuw geleden veel Oekraïners zijn gestorven moeten ze maar weer sterven ofzo? Hoe kun je nou zeggen dat oorlog beter is dan vrede? Ik meende dat WO II veteranen zeiden:' Liever een slechte vrede, dan een goede oorlog.' En 'zolang het maar geen oorlog is.' Waarom willen we hier in Nederland zó graag oorlog?

Natuurlijk is vrede beter dan oorlog, ik heb niets anders gezegd. Alleen Oekraïne denkt niet dat het vrede oplevert als ze Rusland hun gang laten gaan. Ik denk dat zelf ook niet, gezien het verleden. Rusland hun gang laten gaan heeft juist geleidt tot de inval in Oekraïne.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-09-2023 om 15:33 Topicstarter

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:23:

Dat doet me denken aan de vrede in onze tijd van Chamberlain. https://www.ru.nl/cpg/vm/blogs-rubrieken/handelingentegeltje/peace-for-our-time/

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 15:32:

[..]

Natuurlijk is vrede beter dan oorlog, ik heb niets anders gezegd. Alleen Oekraïne denkt niet dat het vrede oplevert als ze Rusland hun gang laten gaan. Ik denk dat zelf ook niet, gezien het verleden. Rusland hun gang laten gaan heeft juist geleidt tot de inval in Oekraïne.

Zelensky zegt dat natuurlijk, die doet alles om olie op het vuur te gooien. 

Het is volgens mij evident dat Poetin de oude grens van Oekraïne wil herstellen, die Chroesjtsjov heeft weggeven. In het oosten wonen sowieso veel etnische Russen die niets anders spreken dan Russisch. 

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 15:33:

[..]

Dat doet me denken aan de vrede in onze tijd van Chamberlain. https://www.ru.nl/cpg/vm/blogs-rubrieken/handelingentegeltje/peace-for-our-time/

Hitler vergelijken met Poetin lijkt mij iets overtrokken

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-09-2023 om 15:36 Topicstarter

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:35:

[..]

Hitler vergelijken met Poetin lijkt mij iets overtrokken

Ik vergeleek jou met Chamberlain.

Daglichtlamp schreef op 11-09-2023 om 15:36:

[..]

Ik vergeleek jou met Chamberlain.

Ah, duidelijk. 

Lavendelpannekoek schreef op 11-09-2023 om 15:34:

[..]

Zelensky zegt dat natuurlijk, die doet alles om olie op het vuur te gooien.

Het is volgens mij evident dat Poetin de oude grens van Oekraïne wil herstellen, die Chroesjtsjov heeft weggeven. In het oosten wonen sowieso veel etnische Russen die niets anders spreken dan Russisch.

Dus jij denkt dat het stopt bij Oekraïne als het aan Rusland "gegeven" wordt? Oekraïne is niet weggegeven, dat zat nog steeds onder de vleugels van de USSR. In 1991 werd het pas onafhankelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.