Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Beterhier
21-03-2023 om 18:22
Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-03-2023 om 13:16:
[..]
Volgens mij loopt er ook een arrestatiebevel tegen die vrouw van de kinderombudsman. Ze noemen haar moeder Rusland ofzo
Ja klopt, las dat pas later. Het gaat om kinderombudsvrouw Maria Lvova-Belova.
MidasWolf
25-03-2023 om 11:54
Ik las een interessant stukje over een
Staatsbezoek Beatrix 2001 aan Rusland.
Toen Beatrix uit het regeringsvliegtuig stapte, moest ze een heel lange rode loper over met haar korte benen. Poetin had voor zich zelf een beduidend kleinere loper laten uitrollen. Daardoor hoefde hij af en toe slechts een stapje te zetten voordat zij hem eindelijk de hand kon schudden. De toon voor het bezoek was meteen gezet.
Hoe sneu wil je het hebben, om dit soort bewuste dingen uit te halen.Zo zijn er wel meer verhalen bekend. Zoals dat Poetin zijn hond toeliet bij een bezoek van Merkel, terwijl hij weet dat zij bang is voor honden. En dat wil zich een wereldleider noemen.
LMEK
25-03-2023 om 16:55
MidasWolf schreef op 25-03-2023 om 11:54:
Ik las een interessant stukje over een
Staatsbezoek Beatrix 2001 aan Rusland.
Toen Beatrix uit het regeringsvliegtuig stapte, moest ze een heel lange rode loper over met haar korte benen. Poetin had voor zich zelf een beduidend kleinere loper laten uitrollen. Daardoor hoefde hij af en toe slechts een stapje te zetten voordat zij hem eindelijk de hand kon schudden. De toon voor het bezoek was meteen gezet.
Hoe sneu wil je het hebben, om dit soort bewuste dingen uit te halen.Zo zijn er wel meer verhalen bekend. Zoals dat Poetin zijn hond toeliet bij een bezoek van Merkel, terwijl hij weet dat zij bang is voor honden. En dat wil zich een wereldleider noemen.
Schandalig inderdaad!
LMEK
28-03-2023 om 14:06
Rusland en China hebben een deal gesloten waardoor Rusland gebruik gaat maken van de Chinese munt om zijn internationale betaalverkeer te voldoen. China is ook in overleg met Saudi-Arabië en BRICS landen om hetzelfde te doen. Dat zou betekenen dat er een einde komt aan de petro-dollar en aan de Amerikaanse economie als deze landen besluiten om.onder het juk van Amerika te komen.
Er zijn in totaal 14 documenten ondertekend door Xi en Putin waaronder deze die op een vreedzame manier een einde gaat maken aan de heersende wereldorde. Aangezien Amerika zijn economische belangen vaker ondersteund met militaire acties zal dat nu waarschijnlijk ook gaan gebeuren. Op de Filipijnen is Amerika bezig met 4 nieuwe bases wat hun totaal op 754 wereldwijd brengt. Dus geen NAVO bases maar Amerikaanse. Die zijn er niet om Amerika te verdedigen natuurlijk maar om anderen aan te vallen.
DIt gaat echt compleet de verkeerde kant op en het is verbazingwekkend hoe weinig aandacht er hier voor is. Ik zie eigenlijk geen uitweg meer voor WW3. Dat had ik een jaar geleden echt niet aan zien komen.
Gebruikersnaaminvullen
28-03-2023 om 16:32
LMEK schreef op 28-03-2023 om 14:06:
Rusland en China hebben een deal gesloten waardoor Rusland gebruik gaat maken van de Chinese munt om zijn internationale betaalverkeer te voldoen. China is ook in overleg met Saudi-Arabië en BRICS landen om hetzelfde te doen. Dat zou betekenen dat er een einde komt aan de petro-dollar en aan de Amerikaanse economie als deze landen besluiten om.onder het juk van Amerika te komen.
Er zijn in totaal 14 documenten ondertekend door Xi en Putin waaronder deze die op een vreedzame manier een einde gaat maken aan de heersende wereldorde. Aangezien Amerika zijn economische belangen vaker ondersteund met militaire acties zal dat nu waarschijnlijk ook gaan gebeuren. Op de Filipijnen is Amerika bezig met 4 nieuwe bases wat hun totaal op 754 wereldwijd brengt. Dus geen NAVO bases maar Amerikaanse. Die zijn er niet om Amerika te verdedigen natuurlijk maar om anderen aan te vallen.
DIt gaat echt compleet de verkeerde kant op en het is verbazingwekkend hoe weinig aandacht er hier voor is. Ik zie eigenlijk geen uitweg meer voor WW3. Dat had ik een jaar geleden echt niet aan zien komen.
Ik vind het vooral bijzonder dat dit veroorzaakt is door 1! man.
Gebruikersnaaminvullen
28-03-2023 om 16:41
15:47
Rusland heeft een man gestraft die bekend is omdat zijn dochter een tekening maakte tegen de Russische oorlog in Oekraïne. Aleksej Moskaljova is tot twee jaar strafkamp veroordeeld voor kritiek op de strijdkrachten, meldt mensenrechtenbeweging OVD-Info. Hij zat in huisarrest maar zou zijn gevlucht.
Dochter Masja werd bij Moskaljova weggehaald toen hij begin deze maand onder huisarrest werd geplaatst. Het 12-jarige meisje moest naar een kindertehuis. De zaak heeft tot grote verontwaardiging geleid onder Russische mensenrechtenactivisten. Ook is een onlinecampagne gestart om vader en dochter te herenigen.
Moskaljova plaatste online zelf kritiek op de oorlog in Oekraïne. Maar het onderzoek begon nadat Masja afgelopen april op school een afbeelding maakte waarop Russische raketten op een Oekraïense moeder en kind vielen. Het schoolhoofd belde daarop de politie.
Moskaljova kreeg aanvankelijk een boete voor zijn afkeurende opmerkingen over het Russische leger. In december openden rechercheurs een nieuwe zaak tegen hem op verdenking van het in diskrediet brengen van de strijdkrachten, dit keer op basis van een bericht op sociale media in juni.
Wat een achterlijk gedoe.
https://www.ad.nl/buitenland/live-russische-vader-veroordeeld-na-kritische-tekening-van-dochter~a9940dd4/
LMEK
28-03-2023 om 17:41
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-03-2023 om 16:32:
[..]
Wie is dat?
Beterhier
28-03-2023 om 20:44
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-03-2023 om 16:32:
[..]
Dat is teveel foute eer voor P alléén.
Moirmel
28-03-2023 om 21:05
LMEK schreef op 28-03-2023 om 14:06:
...
Tussen wie dan?
Rusland bijt nu al zijn tanden stuk op één land dat een beetje materiële steun krijgt.
China?
Ik hoop vooral dat Europa nu zijn lessen trekt en weer investeert in zijn legers.
Gebruikersnaaminvullen
28-03-2023 om 21:14
LMEK schreef op 28-03-2023 om 17:41:
[..]
Wie is dat?
Beterhier schreef op 28-03-2023 om 20:44:
[..]
Dat is teveel foute eer voor P alléén.
Wiens idee was het om Oekraïne binnen te vallen om zogenaamd te denazificeren?
LMEK
28-03-2023 om 21:21
Moirmel schreef op 28-03-2023 om 21:05:
[..]
Tussen wie dan?
Rusland bijt nu al zijn tanden stuk op één land dat een beetje materiële steun krijgt.
China?
Ik hoop vooral dat Europa nu zijn lessen trekt en weer investeert in zijn legers.
Je vergeet dat het kernmachten zijn en die zijn gevaarlijk. En je verwart een grondoorlog met kernoorlog. Dus als ik mijn geld moet zetten op 3 kernmachten met leiders die een gezamelijke vijand zien of 1 kernmacht met een aantal pief paf poef legertjes dan weet ik het wel.
LMEK
28-03-2023 om 21:41
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-03-2023 om 21:14:
[..]
[..]
Wiens idee was het om Oekraïne binnen te vallen om zogenaamd te denazificeren?
Geen flauw idee. Biden?
Gebruikersnaaminvullen
28-03-2023 om 21:42
LMEK schreef op 28-03-2023 om 21:41:
[..]
Geen flauw idee. Biden?
Ha-ha.
LMEK
28-03-2023 om 21:45
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-03-2023 om 21:42:
[..]
Ha-ha.
Nog meer raadseltjes?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.