Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Gebruikersnaaminvullen
11-03-2023 om 23:53
LMEK schreef op 11-03-2023 om 11:57:
Rusland stuurt buitgemaakte westerse wapens naar Iran om via reversed engineering deze wapens na te maken en eventueel verbeteren. Iran heeft al laten zien deze techniek perfect te beheersen en deze ontwikkeling gaat het de Oekraïeners nog moeilijker maken.
Het maar blijven sturen van wapens blijkt maar weer eens geen oplossing te zijn. De enige winst voor Oekraïne is zo snel mogelijk aan de onderhandelingstafel te gaan zitten.
Inmiddels is 10,5 miljoen hectare landbouwgrond gecontamineerd door asbest en andere chemicaliën. Het is een kwestie van tijd voordat deze stoffen in de menselijke en dierlijke voeding gaan komen en de gevolgen daarvan zullen niet te overzien zijn.
Praten, praten en nog eens praten is de enige manier om miljoenen levens te redden. Niet door voor miljoenen dollars een euro's wapens te sturen.
Kom je weer met onderhandelen en weer haal je aan dat het voor Oekraïne de enige manier is om "winst" te halen. Je weet toch onderhand wel wat Rusland wil en wat Oekraïne absoluut niet wil? Waarom schrijf je niet gewoon dat Poetin deze oorlog moet stoppen omdat hij deze begonnen is zonder legitieme reden. Er zijn geen onderhandelingen waarbij beide partijen mee instemmen. De eisen van Poetin liggen mijlenver van wat Zelensky wil. En Zelensky is de enige die bescheiden eisen heeft, terugtrekken van Russische troepen uit een land wat niet van hen is.
LMEK
12-03-2023 om 10:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-03-2023 om 23:53:
[..]
Kom je weer met onderhandelen en weer haal je aan dat het voor Oekraïne de enige manier is om "winst" te halen. Je weet toch onderhand wel wat Rusland wil en wat Oekraïne absoluut niet wil? Waarom schrijf je niet gewoon dat Poetin deze oorlog moet stoppen omdat hij deze begonnen is zonder legitieme reden. Er zijn geen onderhandelingen waarbij beide partijen mee instemmen. De eisen van Poetin liggen mijlenver van wat Zelensky wil. En Zelensky is de enige die bescheiden eisen heeft, terugtrekken van Russische troepen uit een land wat niet van hen is.
Wat een kortzichtigheid zeg. Jij vindt het belangrijker dat ik opschrijf dat Putin de oorlog moet stoppen dan dat de oorlog stopt.
Dat miljoenen mensen het risico lopen om via voeding vetgiftigd worden heeft geen reactie van jouw kant gekregen. Dat er steeds meer moderne wapens aan het front komen ook niet. Elke oorlog eindigt met onderhandelen, ook deze. Des te eerder des te beter.
Maar goed, ik weet uit welke hoek de wind waait bij jou. Geen enkele inhoudelijke post tot nu toe alleen directe kritiek op mij als persoon. Gebrek aan argumentatie of gewoon een simpele afkeer van mijn mening. Verbazingwekkend dat mijn mening is dat er onderhandeld moet worden verguisd wordt door iemand die wil dat het vechten door gaat. De wereld op zijn kop zou je zeggen maar niks is minder waar, de meerderheid wil dat het bloedvergieten gewoon door gaat en worden op hun wenken bediend.
Ik blijf erbij dat onderhandelen de ENIGE manier is.
Friezinnetje
12-03-2023 om 10:22
LMEK schreef op 12-03-2023 om 10:18:
[..]
Wat een kortzichtigheid zeg. Jij vindt het belangrijker dat ik opschrijf dat Putin de oorlog moet stoppen dan dat de oorlog stopt.
Dat miljoenen mensen het risico lopen om via voeding vetgiftigd worden heeft geen reactie van jouw kant gekregen. Dat er steeds meer moderne wapens aan het front komen ook niet. Elke oorlog eindigt met onderhandelen, ook deze. Des te eerder des te beter.
Maar goed, ik weet uit welke hoek de wind waait bij jou. Geen enkele inhoudelijke post tot nu toe alleen directe kritiek op mij als persoon. Gebrek aan argumentatie of gewoon een simpele afkeer van mijn mening. Verbazingwekkend dat mijn mening is dat er onderhandeld moet worden verguisd wordt door iemand die wil dat het vechten door gaat. De wereld op zijn kop zou je zeggen maar niks is minder waar, de meerderheid wil dat het bloedvergieten gewoon door gaat en worden op hun wenken bediend.
jij doet toch precies hetzelfde? Jij blijft ook maar hetzelfde roepen, nl dat Oekraïne zich maar moet overgeven, land moet opgeven. Zoals bijna iedereen hier verder zegt: De bal ligt bij Rusland, die wil ook niet onderhandelen of heeft zulke eisen, waar niemand op ingaat.
Gebruikersnaaminvullen
12-03-2023 om 10:32
[..]
En wie is de veroorzaker van die vergiftigde grond? Mooi dat je weet uit welke hoek het bij mij waait. Onderhandelen kan alleen als er redelijke eisen op tafel liggen en die liggen er niet. Poetin is onbetrouwbaar als het over onderhandelingen en afspraken aan komt. Zelfs oorlog voeren doet hij niet volgens de regels die er zijn. Hij heeft scholen, ziekenhuizen, woonwijken en electriciteits infrastrutuur laten vernietigen. En dat laatste heeft hij zelfs aangehaald tijdens een prijsuitreiking in december, lekker met een glaasje champagne in zijn hand, alles om de vastberadenheid van Oekraïne te breken.
https://ukraine.bellingcat.com/?range=2021-08-31&range=2023-03-12
Moxxie
12-03-2023 om 10:54
Ik word er een beetje flauw van dat mensen met een pro Poetin houding het zo draaien dat zij voor vrede zijn en de mensen die voor de steun aan Oekraïne zijn liever dode soldaten, raketten, platgebombardeerde steden en burgerslachtoffers zien.
Iedereen ziet die afschuwelijke oorlog nog liever gisteren stoppen dan vandaag. Als er ook maar enige basis is om te onderhandelen hoop ik dat ze dat doen. Tot het zover is, of liever gezegd tot Rusland zover is, moet Oekraïne zich kunnen verdedigen.
Beterhier
12-03-2023 om 11:19
Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-03-2023 om 10:34:
In mijn ogen is Poetin een Hitler 2.0
Niet in alles maar helaas heel veel wel. Waar ik mijzelf nog steeds over verwonder is waardoor hij zo ver is kunnen komen. Het mocht toch nooit weer gebeuren? Vanaf de vergiftiging van Navalny begon ik mij te verbazen over de slappe reactie hierop. Dat lag met name bij Duitsland die hem heeft gered en, zoals is gebleken, erg veel moeite heeft met de omwenteling van betrouwbare zakenpartner naar wie ze nu tegenover zich hebben. Maar Scholz is inmiddels helemaal om en gelooft niet meer in praten met Putin.
felija
12-03-2023 om 11:23
[..]
Jij bent kortzichtig, door te denken dat de enige optie is onderhandelen en zo totaal voorbij gaan aan het feit dat het Putin is die zich onrechtmatig op een smerig manier toegang heeft verleend tot Oekraïne en daarmee verantwoordelijk is voor dood en verderf.
felija
12-03-2023 om 11:25
Moxxie schreef op 12-03-2023 om 10:54:
Ik word er een beetje flauw van dat mensen met een pro Poetin houding het zo draaien dat zij voor vrede zijn en de mensen die voor de steun aan Oekraïne zijn liever dode soldaten, raketten, platgebombardeerde steden en burgerslachtoffers zien.
Iedereen ziet die afschuwelijke oorlog nog liever gisteren stoppen dan vandaag. Als er ook maar enige basis is om te onderhandelen hoop ik dat ze dat doen. Tot het zover is, of liever gezegd tot Rusland zover is, moet Oekraïne zich kunnen verdedigen.
Dit is inderdaad wat mij ook stoort, kon er alleen niet precies mijn vinger opleggen. Jij verwoordt het goed.
LMEK
12-03-2023 om 13:41
Moxxie schreef op 12-03-2023 om 10:54:
Oekraïne verdedigt zich alleen niet zo goed. Dat wil zeggen dat ze steeds meer gebied opgeven wat weer grote aantallen mensen levens kost om te heroveren. Als Bachmut valt en dat is voor 99% zeker zelfs voor de pro-Oekraïense media dan verliezen ze nog honderden kilometers daar bovenop.
Jullie blijven steeds denken dat Oekraïne ook maar goede kans heeft aan het front, ik vraag me oprecht af waarom dat is? Hoe dan? Kan iemand mij dat uitleggen?
Rusland gaat nu het reguliere leger sturen om Wagner af te lossen. En dat is de Wagner groep die bestaat uit de gevangenen enzo ondersteund door milities uit Luhansk en omstreken. Oekraïne heeft die mogelijkheden niet, gebrek aan mensen, logistiek en munitie en compleet afhankelijk van het westen. Ik las net dat er uit Oekraïne kritiek is op Duitsland omdat ze opzettelijk de levering van wapens en munitie vertragen. Hoe gaan die mensen aan het front dat dragen? Als ze uberhaupt te horen krijgen wat er speelt.
Maar goed we verschillen van inzicht en dat is niet erg. De waarheid komt uiteindelijk toch wel boven en dan zullen we die inzichten wel aanpassen.
Beterhier
12-03-2023 om 14:11
Oekraïne is voor de verdediging van hun land gewoon afhankelijk van voldoende wapens. Als het westen treuzelt is dat direct schadelijk voor de kansen. Het is toch absurd hoeveel daarvan nodig is om te voorkomen dat P burgerdoelen kapot laat bombarderen?
Als het westen volle kracht zou geven waren ze er allang uitgekickt.
LMEK
12-03-2023 om 15:18
Beterhier schreef op 12-03-2023 om 14:11:
Oekraïne is voor de verdediging van hun land gewoon afhankelijk van voldoende wapens. Als het westen treuzelt is dat direct schadelijk voor de kansen. Het is toch absurd hoeveel daarvan nodig is om te voorkomen dat P burgerdoelen kapot laat bombarderen?
Waarom treuzelt het westen dan zo lang met het leveren van voldoende wapens en een snelle levering? Met gevechtsvliegtuigen, lange afstandsraketten om Moskou te bombarderen en nieuwe generatie tanks?
Dan kunnen ze P eruit kicken je weet toch.
LMEK
12-03-2023 om 17:07
https://www.politico.com/news/2023/03/12/biden-united-states-ukraine-relationship-cracks-00086654
National Security Council spokesperson Adrienne Watson said the White House is “in constant communication with Ukraine as we support their defense of their sovereignty and territorial integrity.” She added that with Putin showing no signs of ceasing his war, “the best thing we can do is to continue to help Ukraine succeed on the battlefield so they can be in the strongest possible position at the negotiating table for when that time comes.”
Gebruikersnaaminvullen
12-03-2023 om 23:44
Beterhier schreef op 12-03-2023 om 14:11:
Exact. Er zijn gewoon regels voor oorlog voeren, maar ook daar houdt Poetin zich niet aan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.