Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Moxxie schreef op 07-03-2023 om 07:58:

[..]

Al maanden lang post je behoorlijk provocerende pro Poetin berichten, en nu geef je een heel klein stukje prijs van je eigen verhaal. Niet alles, in ieder geval niet genoeg voor andere forummers om daar op in te gaan. Maar je profileert je wel als de ervaringsdeskundige die meer weet dan wij westerlingen en de Oekraïeners. En met de opmerking over iets hollywoodachtigs zet je mensen met een andere mening weg als onvolwaardige gesprekspartners. Dat staat de discussie wel dood voor mij.

Al met al geloof ik er ook weinig van. Ik ken LMEK nog van een westers topic op het viva forum, ook daar ging zijn voorkeur uit naar een autoritair, fascistisch regime. Dat valt niet te rijmen met het verhaal waar hij nu mee komt die dergelijke ellende op grote schaal juist in stand houdt.

Zo te lezen zou het goed nieuws betekenen als de oppositie in Turkije over 2 maanden de presidentsverkiezingen wint. Of slecht nieuws voor Putin, ook prima. 

Ze zijn voor herstel van parlementaire democratie en ik verwacht dat de NAVO onderhandelingen ook wat soepeler zullen gaan verlopen als Erdogan de verkiezingen verliest.

https://nos.nl/artikel/2466493-turkse-oppositie-kiest-kandidaat-die-het-opneemt-tegen-erdogan

[..]

Al maanden lang post je behoorlijk provocerende pro Poetin berichten, en nu geef je een heel klein stukje prijs van je eigen verhaal. Niet alles, in ieder geval niet genoeg voor andere forummers om daar op in te gaan. Maar je profileert je wel als de ervaringsdeskundige die meer weet dan wij westerlingen en de Oekraïeners. En met de opmerking over iets hollywoodachtigs zet je mensen met een andere mening weg als onvolwaardige gesprekspartners. Dat staat de discussie wel dood voor mij.

Eens

EnglishmaninNewYork schreef op 07-03-2023 om 08:49:

[..]

Al met al geloof ik er ook weinig van. Ik ken LMEK nog van een westers topic op het viva forum, ook daar ging zijn voorkeur uit naar een autoritair, fascistisch regime. Dat valt niet te rijmen met het verhaal waar hij nu mee komt die dergelijke ellende op grote schaal juist in stand houdt.

Ik lees hier vooral veel woede richting het westen, waardoor zijn blik richting Rusland nogal vertroebelt is geraakt.

felija schreef op 07-03-2023 om 09:16:

[..]

Ik lees hier vooral veel woede richting het westen, waardoor zijn blik richting Rusland nogal vertroebelt is geraakt.

Alles bij elkaar denk ik niet dat 'het westen' het probleem is, maar het soort samenleving. Net als Putin (de vrijheden van) democratien hekelt.     

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd waardoor het nu makkelijker is voor jou om mij persoonlijk af te serveren zodat je niet op mijn vragen in hoeft te gaan. 

LMEK schreef op 07-03-2023 om 09:31:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd waardoor het nu makkelijker is voor jou om mij persoonlijk af te serveren zodat je niet op mijn vragen in hoeft te gaan.

Dat geloof ik geen seconde, je geeft jezelf te veel eer in deze.

Je gaf gisteren nog zelf aan, dat dit onderwerp niet het beste in je naar boven haalt.

felija schreef op 07-03-2023 om 09:37:

[..]

Dat geloof ik geen seconde, je geeft jezelf te veel eer in deze.

Je gaf gisteren nog zelf aan, dat dit onderwerp niet het beste in je naar boven haalt.

En bij anderen niet? 

Maar dat terzijde, ik kan de vraag ookaan jou stellen en misschien wil jij er wel op in gaan.

Waaraan zien we terug dat de Oekraïense bevolking liever wil vechten? Ik lees er in de media ooit iets over en dan in geen enkele. Ik zie berichten over de moedige Oekraïense beroepssoldaten en die geloof ik ook meteen. Onderbewapend en onderbemand bieden ze goede weerstand maar ok dat wordt dagelijks minder. 

Putin en Zelensky maken van dezelfde tactieken gebruik om de bevolking in toom te houden en ze zodoende naar de slachtbank te dirigeren.  Aan de ene kant de maniakale dictator en aan de andere kant de heroische strijder voor vrijheid? Hoeveel mobilisaties zijn er in Oekraïne geweest?

LMEK schreef op 07-03-2023 om 09:51:

[..]

En bij anderen niet?

Maar dat terzijde, ik kan de vraag ookaan jou stellen en misschien wil jij er wel op in gaan.

Waaraan zien we terug dat de Oekraïense bevolking liever wil vechten? Ik lees er in de media ooit iets over en dan in geen enkele. Ik zie berichten over de moedige Oekraïense beroepssoldaten en die geloof ik ook meteen. Onderbewapend en onderbemand bieden ze goede weerstand maar ok dat wordt dagelijks minder.

Putin en Zelensky maken van dezelfde tactieken gebruik om de bevolking in toom te houden en ze zodoende naar de slachtbank te dirigeren. Aan de ene kant de maniakale dictator en aan de andere kant de heroische strijder voor vrijheid? Hoeveel mobilisaties zijn er in Oekraïne geweest?

Zegt de Oekraïnse inzending van het songfestival van vorig jaar je wat? Die groep is na het festival terug gegaan naar Oekraïne om te vechten. Niemand heeft ze daartoe gedwongen.

Poezie schreef op 07-03-2023 om 09:57:

[..]

Zegt de Oekraïnse inzending van het songfestival van vorig jaar je wat? Die groep is na het festival terug gegaan naar Oekraïne om te vechten. Niemand heeft ze daartoe gedwongen.

Enige nuance. Oekraïne nam een wet aan uren na de invasie die het ILLEGAAL maakte voor mannen van gevechtsleeftijd om het land te verlaten. Deze groep artiesten kreeg ontheffing en MOEST volgens deze wet weer terug het land in. Niets vrijwilligs aan dus.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens is er 1 lid bij terugkomst uit eigen beweging gegaan wetende dat iedereen opgeroepen zou worden. De rest heeft een oproep gehad of is opgehaald als ze in de tussentijd het land niet hebben verlaten. 

Dus er zit een kern van waarheid in je verhaal, dat is dat de groep terug is gegaan naar Oekraïne. De rest is factueel onjuist. 

LMEK schreef op 07-03-2023 om 10:22:

[..]

Enige nuance. Oekraïne nam een wet aan uren na de invasie die het ILLEGAAL maakte voor mannen van gevechtsleeftijd om het land te verlaten. Deze groep artiesten kreeg ontheffing en MOEST volgens deze wet weer terug het land in. Niets vrijwilligs aan dus.

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens is er 1 lid bij terugkomst uit eigen beweging gegaan wetende dat iedereen opgeroepen zou worden. De rest heeft een oproep gehad of is opgehaald als ze in de tussentijd het land niet hebben verlaten.

Dus er zit een kern van waarheid in je verhaal, dat is dat de groep terug is gegaan naar Oekraïne. De rest is factueel onjuist.

Jij beweert dat wat deze groep zelf op de Nederlandse tv heeft verteld niet klopt?

Poezie schreef op 07-03-2023 om 10:34:

[..]

Jij beweert dat wat deze groep zelf op de Nederlandse tv heeft vertelt niet klopt?

Ooit van propaganda gehoord?

Maar je hoeft mij niet te geloven. Zoek de martial law 18-60 in Oekraïne maar op. Dan zul je zien dat ze wettelijk verplicht waren terug te keren.  Ik weet niet eens wat die groep op de Nederlandse tv heeft verteld maar aan jouw omschrijving af te leiden zijn ze vrijwillig terug gegaan terwijl ze dat wettelijk verplicht waren. 

Overigens is diezelfde wet pas geleden weer verlengd tot ergens mei van dit jaar.

LMEK schreef op 07-03-2023 om 10:52:

[..]

Ooit van propaganda gehoord?

Maar je hoeft mij niet te geloven. Zoek de martial law 18-60 in Oekraïne maar op. Dan zul je zien dat ze wettelijk verplicht waren terug te keren. Ik weet niet eens wat die groep op de Nederlandse tv heeft verteld maar aan jouw omschrijving af te leiden zijn ze vrijwillig terug gegaan terwijl ze dat wettelijk verplicht waren.

Overigens is diezelfde wet pas geleden weer verlengd tot ergens mei van dit jaar.

Nee, tuurlijk! Die jongens lullen maar wat. Echt hoor, lekker makkelijk alles in je eigen straatje praten zo.

Poezie schreef op 07-03-2023 om 11:02:

[..]

Nee, tuurlijk! Die jongens lullen maar wat. Echt hoor, lekker makkelijk alles in je eigen straatje praten zo.

Jouw keuze om het feit van een bestaande wet te negeren en een random verhaal te geloven. 

Feit is die wet is 24-02-2022 in werking getreden en tot op de dag van vandaag geldig is.Iedere man tussen de 18 en 60 jaar mag het land niet verlaten. Een aantal uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld ziekte of beroep. 

Er past niks in mijn straatje, jij kwam met een lukraak verhaal op de proppen en ik heb dat middels een wet ontkracht. Nogmaals als jij wil geloven dat ze ondanks een wettelijke verplichting vrijwillig zijn gegaan dan is dat aan jou. 

Waarom is hun woord voor jou trouwens zo heilig?

LMEK schreef op 07-03-2023 om 11:20:

[..]

Jouw keuze om het feit van een bestaande wet te negeren en een random verhaal te geloven.

Feit is die wet is 24-02-2022 in werking getreden en tot op de dag van vandaag geldig is.Iedere man tussen de 18 en 60 jaar mag het land niet verlaten. Een aantal uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld ziekte of beroep.

Er past niks in mijn straatje, jij kwam met een lukraak verhaal op de proppen en ik heb dat middels een wet ontkracht. Nogmaals als jij wil geloven dat ze ondanks een wettelijke verplichting vrijwillig zijn gegaan dan is dat aan jou.

Waarom is hun woord voor jou trouwens zo heilig?

Ik negeer en ontken die wet niet. Wat jij een "random verhaal" noemt, komt uit de mond van die jongens zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.