Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 19:20:

[..]

Ik weet wat ik ervan moet weten. Oorlog bestrijden met nog meer geweld daar geloof ik gewoon niet in. En hier zou ik niet vechten, maar voortijdig vluchten. Maar goed het is duidelijk dat velen hier anders over denken over de oorlog. We worden het toch niet eens. Dat hoeft ook niet.

Poetin stopt niet. Je kunt er ook niet vanuit gaan dat hij zich aan afspraken/verdragen houdt. "We" hebben Oekraïne al een keer laten zakken bij de annexatie van de Krim. Ik vind het terecht dat Oekraïne nu geholpen wordt met wapens. 



In 1994 werd een akkoord gesloten, waarbij Oekraïne, Belarus en Kazachstan hun kernwapens opgaven in ruil voor soevereiniteit en onschendbaarheid van hun grenzen. Rusland, de VS en Groot-Brittannië (later gevolgd door China en Frankrijk) stonden daarvoor garant.
De tekst was niet eenduidig. In de Engelse tekst was er sprake van 'assurances', in de andere talen van 'garanties'. Dit Boedapest Memorandum werd niettemin begrepen als een politieke belofte van de VS en Groot-Brittannië om Oekraïne in geval van schending van de afspraken te hulp te schieten, indien nodig met militaire middelen. Toen Rusland in 2014 de Krim annexeerde en het akkoord voor de eerste keer schond, bleken de garanties respectievelijk verzekeringen niets waard te zijn.


https://platformraam.nl/dossiers/oekraine/2297-wat-u-moet-weten-om-de-oorlog-te-snappen

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 19:20:

[..]

Ik weet wat ik ervan moet weten. Oorlog bestrijden met nog meer geweld daar geloof ik gewoon niet in. En hier zou ik niet vechten, maar voortijdig vluchten. Maar goed het is duidelijk dat velen hier anders over denken over de oorlog. We worden het toch niet eens. Dat hoeft ook niet.

Dan neem ik aan dat je ook geen moeite hebt met vluchtelingen die hier komen. 

Als elk democratisch land echter stukken land gaat geven aan elke aggressieve dictator, dan is er snel geen plek meer om naartoe te vluchten hoor.

Dietloverzzz schreef op 02-06-2024 om 19:25:

[..]

Dat is ook allemaal ook zo, maar dan nog geloof ik niet dat de manier hoe het westen Oekraine probeert bij te staan en meer olie op het vuur gooien dat dat gaat zorgen voor een oplossing. En wij kijken hier alleen maar vanuit een westers oogpunt. Er zit een andere kant aan het verhaal die wij niet kennen (en ja Poetin is een verschrikkelijke mafkees die verschrikkelijke dingen doet en dat zou hij nooit mogen doen).

Die "andere kant" wordt al lang en breed besproken op allerlei media, boeken, inteviews etc. Ook hier is dat al vaak besproken. Door alleen maar iets te roepen dat er een andere kant is die wij niet kennen, zeg je in feite helemaal niks. 


 De titel van dit topic is erg goed, want hij stopt dus niet. Juist succes laat hem steeds sneller doorgaan en tegenslag vertraagt hem. Dit geldt overigens niet alleen voor hem maar ook andere machstwellustelingen uit het verleden. Niks doen is ook een standpunt en juist dat gooit meer olie op het vuur bij dit soort mensen, waardoor ze steeds meer land willen. Rusland zit niet bepaald verlegen om land en buffers, omdat ze gedurende de eeuwen steeds meer opgeslokt hebben. Denken dat hij zich 'veilig' gaat voelen door nog meer land is al bewezen onjuist, vooral na 2014.   


NippyDunlin42

NippyDunlin42

06-06-2024 om 08:18

Russische generaal en politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland. `Rotterdam een dik doelwit`.

Elaine68 schreef op 06-06-2024 om 08:18:

Russische generaal en politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland. `Rotterdam een dik doelwit`.

Waar lees je dat? Ik ben laat vandaag, nog geen nieuwsberichten gezien.

Elaine68 schreef op 06-06-2024 om 08:18:

Russische generaal en politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland. `Rotterdam een dik doelwit`.

Het is toch al heel lang bekend dat Rotterdam een doelwit is? Ik woon in Rotterdam en vind dat juist een fijne gedachte. Als de bom valt ben ik in ieder geval gelijk dood. 

Elaine68 schreef op 06-06-2024 om 08:18:

Russische generaal en politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland. `Rotterdam een dik doelwit`.

Hij schijnt dat in niet geheel nuchtere toestand te hebben gezegd. Bovendien weet Poetin maar al te goed dat de rest van de wereld hun kernwapens op Rusland gericht hebben staan.


Russische politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland: ‘Het is een kwestie van één dag’



https://www.ad.nl/buitenland/russische-politicus-pleit-voor-nucleaire-aanval-op-nederland-het-is-een-kwestie-van-een-dag~aeb70572/

wild-flower schreef op 06-06-2024 om 11:34:


Russische politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland: ‘Het is een kwestie van één dag’



https://www.ad.nl/buitenland/russische-politicus-pleit-voor-nucleaire-aanval-op-nederland-het-is-een-kwestie-van-een-dag~aeb70572/

Zoals ik in mijn bericht boven de jouwe al schreef: "Hij schijnt dat in niet geheel nuchtere toestand te hebben gezegd. Bovendien weet Poetin maar al te goed dat de rest van de wereld hun kernwapens op Rusland gericht hebben staan." Dus laten we elkaar nu maar geen paniek aanjagen. 

Poezie schreef op 06-06-2024 om 11:43:

[..]

Zoals ik in mijn bericht boven de jouwe al schreef: "Hij schijnt dat in niet geheel nuchtere toestand te hebben gezegd. Bovendien weet Poetin maar al te goed dat de rest van de wereld hun kernwapens op Rusland gericht hebben staan." Dus laten we elkaar nu maar geen paniek aanjagen.

Eens. Het is gewoon iemand die dat vaker roept. Niets aan de hand. Poetin is dat niet van plan. 

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 11:46:

[..]

Het is gewoon iemamd die dat vaker roept.

Precies  zonder erbij na te denken omdat hij zijn hersencellen kapot heeft gezopen. 

Poezie schreef op 06-06-2024 om 11:47:

[..]

Precies zonder erbij na te denken omdat hij zijn hersencellen kapot heeft gezopen.

Juist en die dan graag " stoere taal" wil spreken.

Wat ik veel enger vind, dan die bezopen generaal, is het feit dat Rusland al een paar jaar bezig is alle kabels ed die in de atlantische oceaan en in de Noordzee in kaart aan het brengen is. Stel nou toch dat ze die gaan saboteren?  Dan zijn we echt de sjaak vrees ik.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

06-06-2024 om 18:41

Poezie schreef op 06-06-2024 om 11:47:

[..]

Precies zonder erbij na te denken omdat hij zijn hersencellen kapot heeft gezopen.

Precies en zo iemand heeft dan zo´n functie. Geruststellend hoor!

Ik word daar niet direct bang van maar ik denk vaak dat Poetin wel een grote hekel aan ons zal hebben zo´n piepklein landje met zo´n grote mond altijd en het zou inderdaad misschien wel effectief zijn.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

06-06-2024 om 18:42

Loeki72 schreef op 06-06-2024 om 09:38:

[..]

Het is toch al heel lang bekend dat Rotterdam een doelwit is? Ik woon in Rotterdam en vind dat juist een fijne gedachte. Als de bom valt ben ik in ieder geval gelijk dood.

Ja dat is waar! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.