Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
Gebruikersnaaminvullen
26-02-2024 om 20:28
kerst schreef op 26-02-2024 om 19:16:
Stond vandaag op teletekst dat Aleksej Navalny kandidaat was voor gevangenenruil met een Russische geheim agent in Duitsland. De deal was bijna rond..
Heb het ook gelezen, en meer.
https://nos.nl/artikel/2510462-navalny-vermoord-omdat-hij-kandidaat-was-voor-gevangenenruil
LMEK
26-02-2024 om 21:47
Wie voerde de besprekingen namens de Russen? Putin wilde niet dat Navalny vrij kwam omdat Navalny alles was wat Putin nooit zou kunnen zijn. Kan iemand mij uitleggen wie met Putins medeweten maar zonder goedkeuring 2 jaar lang besprekingen voert over een gevangenenruil. Wie stelde Navalny überhaupt voor als kandidaat? Zouden ze hem ontvoeren uit de gevangenis zodat Putin er niet achter zou komen? Maar waarom dan 2 jaar lang onderhandelen?
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 11:47
LMEK schreef op 26-02-2024 om 21:47:
Wie voerde de besprekingen namens de Russen? Putin wilde niet dat Navalny vrij kwam omdat Navalny alles was wat Putin nooit zou kunnen zijn. Kan iemand mij uitleggen wie met Putins medeweten maar zonder goedkeuring 2 jaar lang besprekingen voert over een gevangenenruil. Wie stelde Navalny überhaupt voor als kandidaat? Zouden ze hem ontvoeren uit de gevangenis zodat Putin er niet achter zou komen? Maar waarom dan 2 jaar lang onderhandelen?
Jij toch? Jij weet alles het beste.
LMEK
27-02-2024 om 12:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-02-2024 om 11:47:
[..]
Jij toch? Jij weet alles het beste.
Bedankt voor het compliment, erg lief van je
ik stel dan ook de juiste vragen waardoor je tot die conclusie bent gekomen. Ze proberen ons wijs te maken dat Putin met zichzelf aan het onderhandelen was en toen hij zichzelf bijna zo ver had om Navalny te laten gaan liet hij Navalny vermoorden omdat Navalny alles was wat Putin nooit kon worden. Serieus?
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 12:37
LMEK schreef op 27-02-2024 om 12:18:
[..]
ik stel dan ook de juiste vragen waardoor je tot die conclusie bent gekomen. Ze proberen ons wijs te maken dat Putin met zichzelf aan het onderhandelen was en toen hij zichzelf bijna zo ver had om Navalny te laten gaan liet hij Navalny vermoorden omdat Navalny alles was wat Putin nooit kon worden. Serieus?
Ik ben wel tot een conclusie gekomen, maar niet eentje die jij wenst 😊
LMEK
27-02-2024 om 12:48
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-02-2024 om 12:37:
[..]
Ik ben wel tot een conclusie gekomen, maar niet eentje die jij wenst 😊
Ik wens helemaal niks, jij begon complimentjes uit te deken en ik heb je daarvoor bedankt.
Maar zijn we het over eens dat het verhaal van de dame uit het artikel waar je een link naartoe hebt geplaatst regelrechte kolder is? En wel om de reden dat Putin enerzijds wist van de onderhandelingen en anderzijds tegen de uitkomst van die onderhandelingen was. Of waren de onderhandelingen gedaan door iemand anders van Russische kant waar Putin geen invloed op had en dat hij daarom Navalny moest vermoorden? Jij vindt het echt niet vreemd dat iemand 2 jaar lang kan onderhandelen tegen de wil van Putin in?
Dat Putin verantwoordelijk is voor de dood van Navalny geloof ik meteen, dat is het punt dan ook niet. Maar die onderhandelingen lijken uit de duim gezogen te zijn. Wat is jouw visie?
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 12:51
LMEK schreef op 27-02-2024 om 12:48:
[..]
Ik wens helemaal niks, jij begon complimentjes uit te deken en ik heb je daarvoor bedankt.
Maar zijn we het over eens dat het verhaal van de dame uit het artikel waar je een link naartoe hebt geplaatst regelrechte kolder is? En wel om de reden dat Putin enerzijds wist van de onderhandelingen en anderzijds tegen de uitkomst van die onderhandelingen was. Of waren de onderhandelingen gedaan door iemand anders van Russische kant waar Putin geen invloed op had en dat hij daarom Navalny moest vermoorden? Jij vindt het echt niet vreemd dat iemand 2 jaar lang kan onderhandelen tegen de wil van Putin in?
Dat Putin verantwoordelijk is voor de dood van Navalny geloof ik meteen, dat is het punt dan ook niet. Maar die onderhandelingen lijken uit de duim gezogen te zijn. Wat is jouw visie?
Ik ben het nooit met je eens, maar ga door ook niet over discussiëren verder. Mooie zonnige dag!
Kataravrouw
27-02-2024 om 13:12
LMEK schreef op 27-02-2024 om 12:18:
[..]
Vind ik ook wat vreemd idd. Alsof Putin ook maar ooit zou overwegen Navalny in te ruilen. Geloof dat niet.
LMEK
27-02-2024 om 13:47
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-02-2024 om 12:51:
[..]
Ik ben het nooit met je eens, maar ga door ook niet over discussiëren verder. Mooie zonnige dag!
Erg jammer dat ontwijkende antwoord maar niet erg verassend. Het rammelt echt aan alle kanten het artikel en op kritische vragen heb je geen weerwoord.
Zilver_gray
27-02-2024 om 13:53
LMEK schreef op 27-02-2024 om 13:47:
[..]
Erg jammer dat ontwijkende antwoord maar niet erg verassend. Het rammelt echt aan alle kanten het artikel en op kritische vragen heb je geen weerwoord.
Was dit ook niet degene die al eerder eens aangaf niet meer op jou persoonlijk te willen reageren?
Bijzonder..
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 14:36
Zilver_gray schreef op 27-02-2024 om 13:53:
[..]
Was dit ook niet degene die al eerder eens aangaf niet meer op jou persoonlijk te willen reageren?
Bijzonder..
Dat jij steeds na lmek reageert, in diverse topics, is ook best bijzonder. Zit je eraan vastgeplakt ofzo, groupie? Je hebt hebt trouwens wel vaker van die spuit 11 opmerkingen. Wat gaat jou het aan of ik reageer op iemand of niet? En wat wil je bereiken met het benoemen? Je bent gewoon een stiekemerd.
LMEK
27-02-2024 om 14:44
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-02-2024 om 14:36:
[..]
Dat jij steeds na lmek reageert, in diverse topics, is ook best bijzonder. Zit je eraan vastgeplakt ofzo, groupie? Je hebt hebt trouwens wel vaker van die spuit 11 opmerkingen. Wat gaat jou het aan of ik reageer op iemand of niet? En wat wil je bereiken met het benoemen? Je bent gewoon een stiekemerd.
Gevoelige snaar geraakt? Het siert je in ieder geval niet om zo te reageren op wie dan ook.
Zilver_gray
27-02-2024 om 14:51
Gebruikersnaaminvullen schreef op 27-02-2024 om 14:36:
[..]
Je denkt je argumenten met deze aannames kracht bij te zetten?
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 14:51
LMEK schreef op 27-02-2024 om 14:44:
[..]
Gevoelige snaar geraakt? Het siert je in ieder geval niet om zo te reageren op wie dan ook.
Ach ja, zo heeft iedereen wel iets over een ander.
Zo denk en vind ik heel veel van jou en Grijs, c'est la vie.
Gebruikersnaaminvullen
27-02-2024 om 14:53
Zilver_gray schreef op 27-02-2024 om 14:51:
[..]
Je denkt je argumenten met deze aannames kracht bij te zetten?
Wat is jouw argument om zaken te benoemen die jou niet aangaan?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.