Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
VanLotje
21-01-2024 om 14:26
LMEK schreef op 21-01-2024 om 13:46:
[..]
Leuk grapje, ben ik even te kakken gezet zeg. Niks mis mee dat je als nieuw lid jezelf even in de spotlights wil zetten dus ga vooral zo door.
Ironisch dat juist jij iets zegt over jezelf in de spot lights zetten.
Ik zou het wel fijn vinden als andere mensen ook eens een gesprek kunnen voeren hier zonder dat Putin hier nagepraat wordt als reactie op bijna elke post van een ander.
Op geen enkel forum heb ik ooit zo'n lange thread gezien waar een enkel persoon zo duidelijk probeert te overheersen.
VanLotje
21-01-2024 om 14:28
Daglichtlamp schreef op 20-01-2024 om 17:49:
Putin valt al lang Navo landen aan, alleen nog niet op de manier van reguliere oorlogsvoering.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/15/de-russische-trollen-zijn-anti-islam-en-voor-wilders-a1610155/appview
Bedankt voor het delen.
Hij is al veel langer tegen ons bezig dan veel van ons dachten.
Zilver_gray
21-01-2024 om 14:37
VanLotje schreef op 21-01-2024 om 14:26:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als andere mensen ook eens een gesprek kunnen voeren hier zonder dat Putin hier nagepraat wordt als reactie op bijna elke post van een ander.
Op geen enkel forum heb ik ooit zo'n lange thread gezien waar een enkel persoon zo duidelijk probeert te overheersen.
Het staat iedereen hier vrij om te lezen/ reageren ongeacht je mening.
Waarom zou dat voor LMEK anders moeten zijn?
Wat mij wel opvalt is dat er zoveel op de man gepost wordt, jammer! Er valt toch genoeg te schrijven over het onderwerp zelf.
LMEK
21-01-2024 om 14:48
VanLotje schreef op 21-01-2024 om 14:26:
[..]
Wat jij niet of wel op andere forums ziet is irrelevant. Impliceren dat ik Putin napraat is framing en een ordinair zwaktebod. Ik ben vanaf het begin aanwezig op dit topic met dezelfde mening en laat mij niet wegjagen door figuren die mijn mening niet kunnen waarderen. En al helemaal niet als blijkt dat mijn mening de enige juiste was. Om de zoveel tijd komt er een gebruiker binnen crashen in dit topic met het zelfde riedeltje zoals jij hebt, dat ik een Putin fan ben. Ik wil jou dan ook adviseren mijn posts door te lezen omdat daar waardevolle informatie in staat en niet de confrontatie zoeken met mij als persoon. Dat is kinderachtig en onnodig. Verder reageer ik op posts waarvan ik vind dat die aandacht verdienen en daar moet je het maar mee doen. Want als Oekraïne aan het winnen was had je mijn mening als foutief kunnen bestempelen en aan mijn kennis kunnen twijfelen omdat ik constant het tegenovergestelde aan het beweren was. Omdat ik wel gelijk heb is jouw irritatie met mij iets waar ik geen boodschap aan heb. Voor een goede discussie heb je minimaal 2 personen met een vergelijkbaar kennisniveau nodig en ik heb inmiddels aangetoond dat mijn kennis over dit topic meer dan voldoende is. Dus als je echt een discussie met mij wil voeren doe dat dan met feiten in plaats van met speldenprikken.
Daglichtlamp
21-01-2024 om 15:08
LMEK schreef op 21-01-2024 om 14:48:
[..]
Ik ben vanaf het begin aanwezig op dit topic met dezelfde mening en laat mij niet wegjagen door figuren die mijn mening niet kunnen waarderen.
Strikt genomen is dat niet waar, of schreef je eerst onder een andere nick?
LMEK
21-01-2024 om 15:28
Daglichtlamp schreef op 21-01-2024 om 15:08:
[..]
Strikt genomen is dat niet waar, of schreef je eerst onder een andere nick?
Nee, dat is niet waar. De moderators kunnen hier uitsluitsel over geven als ze dat willen. Ik heb alleen maar deze nick gehad. Ik zie nu trouwens pas dat ik 4 maanden na het begin van de oorlog mijn eerste bericht had geschreven. Ik dacht dat ik er veel eerder bij was om eerlijk te zijn.
Oh ik zie nu ook dat ik je bericht verkeerd heb gelezen, excuses. Je hebt gelijk ik was er niet vanaf het begin bij.
HAHA!wait..what
21-01-2024 om 17:04
https://www.nu.nl/buitenland/6298604/moeders-en-vrouwen-van-russische-militairen-in-verzet-breng-ze-terug.html
Zo, het lijkt er op dat steeds meer Russen in de gaten krijgen hoe Poetin echt in elkaar zit. Hopelijk krijgen ze er niet al te veel problemen door. Poetin 'kennende' laat hij dit niet zomaar gebeuren..
VanLotje
21-01-2024 om 18:04
Zilver_gray schreef op 21-01-2024 om 14:37:
[..]
Het staat iedereen hier vrij om te lezen/ reageren ongeacht je mening.
Waarom zou dat voor LMEK anders moeten zijn?
Wat mij wel opvalt is dat er zoveel op de man gepost wordt, jammer! Er valt toch genoeg te schrijven over het onderwerp zelf.
Het staat mij vrij om een mening te hebben over postgedrag van anderen.
Meerdere mensen storen zich aan het gedrag van deze poster en ook dat mag gezegd worden.
Als je terug leest, zie je dat mijn commentaar een reactie was op LMEK's commentaar op hoe een andere poster hier post. Opvallend dat je mij dan aanspreekt en niet degene die hier mee begon.
Als je vindt dat als ik daar wat van zeg dat meteen "op de man posten" is, let dan ook even op LMEK die ik al meerdere keren onvriendelijke dingen heb zien zeggen.
Gebruikersnaaminvullen
21-01-2024 om 21:43
HAHA!wait..what schreef op 21-01-2024 om 17:04:
https://www.nu.nl/buitenland/6298604/moeders-en-vrouwen-van-russische-militairen-in-verzet-breng-ze-terug.html
Zo, het lijkt er op dat steeds meer Russen in de gaten krijgen hoe Poetin echt in elkaar zit. Hopelijk krijgen ze er niet al te veel problemen door. Poetin 'kennende' laat hij dit niet zomaar gebeuren..
Ik hoop dat Natalia en de andere vrouwen niet langer twijfelen. En dat er steeds meer mensen door krijgen dat ze voorgelogen worden.
Zo twijfelt Natalia, een verpleegkundige uit het zuiden van Rusland, steeds meer aan het officiële verhaal van het Kremlin. "Poetin loog eerst tegen ons dat burgers nooit zouden hoeven vechten", zegt ze tegen The Guardian. "Je begint te denken: liegt hij ook over waarom we in Oekraïne zijn?"
LMEK
22-01-2024 om 11:08
Vandaag, morgen en overmorgen zit de VN veiligheidsraad weer bijeen in New York. Daar zal Lavrov ook bij aanwezig zijn om het over Oekraïne en Israël te hebben. Ik ben benieuwd wat het op gaat leveren alhoewel ik niks spectaculairs verwacht. Iedereen is er zich inmiddels van bewust dat land opgeven de enige oplossing is en is het nu alleen zaak om uit te stippelen welke stukken land Rusland wil. Rusland zal op de valreep nog stukken land proberen te veroveren zodat ze tijdens de onderhandelingen kunnen zeggen dat ze ook bereid zijn land op te geven. Uiteindelijk is de politiek gewoon en vies en nietsontziend spel.
Moirmel
24-01-2024 om 16:17
https://www.hln.be/buitenland/britse-legerchef-waarschuwt-dat-burgers-opgeroepen-zullen-worden-om-te-vechten-als-het-tot-oorlog-komt-met-rusland-het-voelt-een-beetje-als-1939~ac2ed027/
Het volgende land dat zijn burgers waarschuwt voor een mogelijke oorlog.
Ondertussen maken we ons klaar voor een grote militaire oefening met 90 000 soldaten in Polen en de Baltische staten. Gaat de Navo een Poetinke doen?
Daglichtlamp
24-01-2024 om 20:05
Moirmel schreef op 24-01-2024 om 16:17:
https://www.hln.be/buitenland/britse-legerchef-waarschuwt-dat-burgers-opgeroepen-zullen-worden-om-te-vechten-als-het-tot-oorlog-komt-met-rusland-het-voelt-een-beetje-als-1939~ac2ed027/
Ondertussen maken we ons klaar voor een grote militaire oefening met 90 000 soldaten in Polen en de Baltische staten. Gaat de Navo een Poetinke doen?
Poetin 'oefende' met een stuk meer militairen voorafgaande aan de inval in Oekraïne.
EnglishmaninNewYork
24-01-2024 om 21:32
Daglichtlamp schreef op 24-01-2024 om 20:05:
[..]
Poetin 'oefende' met een stuk meer militairen voorafgaande aan de inval in Oekraïne.
Kanttekening: Poetin heeft vooral veel migranten naar de frontlinie gedwongen en net gedaan alsof het 'militairen' betrof.
Blomke82
26-01-2024 om 19:21
Moirmel schreef op 24-01-2024 om 16:17:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5431574/defensie-munitie-wapens-oekraine-oorlog-europa
Zal me niets verbazen. Als de Navo iets wil doen kan het nu nog. Over een half jaar is er echt een munitie probleem als ze Oekraïne zelf blijven bewapenen en dat heeft uitgewezen dat ze stand houden, maar geen offensief kunnen voeren.
Daarbij denk ik dat Biden nog snel ff wat wil regelen nu er de angst is dat Trump weer president wordt.
Vrees dat het "oefenen" idd een verrassingsaanval wordt in de vorm van een blitzkrieg en ze het risico nemen nu de Navo nog sterk is.
We worden niet voor niets steeds gewaarschuwd om ons allemaal voor te bereiden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.