Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
LMEK
20-01-2024 om 17:24
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 17:02:
Jij zegt dat jouw beweringen op meerdere plekken te lezen zijn, als je dat niet kan onderbouwen lijkt het er op dat je behalve een citaat van wat Putin zegt verder hier gebakken lucht zit te verkopen
Tsja als je geen links geen over je eigen beweringen dan kun je niet verwachten dat ik dat wel doe. Je garandeerde dat Putin NAVO landen zou aanvallen maar toen ik om bewijs vroeg ging je verstoppertje spelen en juichen om 750 dode Russen.
En goed dat jij vind dat ik Putins gebakken lucht zit verkopen want het verandert niks aan de situatie aan het front. Dat je jouw frustraties op mij wil botvieren is ook geen probleem. Dan wordt ik maar betaald door Putin om zijn speeches op Viafora te verkopen, jouw feestje. Ik heb mij al lang en breed bewezen omdat mijn voorspellingen correct zijn gebleken. En dat betekent dat mijn militaire inzicht en geopolitieke kennis ver boven die van jou staan anders had jij wel gelijk gekregen. Prettige zaterdag nog!!
LMEK
20-01-2024 om 17:24
VanLotje schreef op 20-01-2024 om 17:23:
[..]
Dat staat nergens.
Jij verkoopt onzin.
Weet ik.
VanLotje
20-01-2024 om 17:41
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 12:52:
Dus toen 2 jaar geleden rusland ukraine binnen viel hadden we beter op onze handen kunnen gaan zitten en ukraine kunnen laten veroveren. Aangezien Putin s expansiedrift hierna niet was gestopt [ oorspronkelijke Sovjet Unie herstellen] was hij gegarandeerd verder gegaan naar de baltische staten, Georgie, Moldavie, Polen Hongarije....en dan? Gewoon maar laten gebeuren? Onderhandelen met Putin? Over wat?
Hij is niet te vertrouwen.
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 13:22:
Daarbij, we zijn al in oorlog met Rusland....op ICT niveau.
Dit is zo en al heel lang zo. Vroeger dacht ik dat ze vooral technologie wilden stelen, maar er zaten nog veel donkerdere redenen achter.
Daglichtlamp
20-01-2024 om 17:49
Putin valt al lang Navo landen aan, alleen nog niet op de manier van reguliere oorlogsvoering.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/15/de-russische-trollen-zijn-anti-islam-en-voor-wilders-a1610155/appview
Gebruikersnaaminvullen
20-01-2024 om 19:08
Daglichtlamp schreef op 20-01-2024 om 17:49:
Putin valt al lang Navo landen aan, alleen nog niet op de manier van reguliere oorlogsvoering.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/15/de-russische-trollen-zijn-anti-islam-en-voor-wilders-a1610155/appview
Erdogan is van hetzelfde laken een pak.
LMEK
20-01-2024 om 23:22
Goed nieuws uit Slowakije waar vandaag bekend is gemaakt dat ze een veto gaan uitspreken over een Oekraïense toetreding tot NAVO als dat aan de orde komt. Dat betekent in ieder geval de-escalatie zodat er geen derde wereldoorlog komt. Eerder al het bericht dat Zelensky hoogstwaarschijnlijk niet wordt uitgenodigd bij volgende NAVO top. Een duidelijk signaal naar Putin toe en ik hoop dat hij daar iets voor in ruil geeft.
Kataravrouw
21-01-2024 om 01:17
Wat is daar goed aan vraag ik me af. En denk je echt dat putin daar in ruil iets voor wil terug geven? Zoals wat? Of zou hij dat zien als een zwaktebod van Europa en juist willen door stoten?
Kataravrouw
21-01-2024 om 01:18
Waar heb jij dat militaire inzicht vandaan? Ben jijmilitair of ex militair?
LMEK
21-01-2024 om 01:30
Kataravrouw schreef op 21-01-2024 om 01:17:
Wat is daar goed aan vraag ik me af. En denk je echt dat putin daar in ruil iets voor wil terug geven? Zoals wat? Of zou hij dat zien als een zwaktebod van Europa en juist willen door stoten?
Even iets anders, waarom schrijf je steeds alsof je op whatsapp zit in plaats van een forum? Het maakt het er niet overzichtelijker op al die korte berichten snel na elkaar.
Dat is goed omdat er da sowieso geen oorlog kan plaatsvinden op NAVO grondgebied dat kan escaleren in de derde wereldoorlog. Dat lijkt mij vrij simpele kost. Als jij echt denkt dat Putin door kan stoten dan weet je niet waarover je praat. Dat soort ophitsing is strontvervelend want het slaat kant nog wal. Snap je iets van de krachtsverhouding tussen enerzijds Oekraïne en Rusland en anderzijds Rusland en het westen? Het is geen Hollywood film waar 5 mensen met 2 pistolen en een mes een compleet land onderwerpen.
LMEK
21-01-2024 om 01:50
Kataravrouw schreef op 21-01-2024 om 01:42:
Ja duh...die Fico is pro russisch. Dus te verwachten dit standpunt.
Hij is democratisch verkozen dus vertegenwoordigd de wil van zijn volk. Blijkbaar heeft zijn campagne van Slavische solidariteit gehoor gevonden. Ook het stoppen van het sturen wapens uit eigen voorraad is blijkbaar en punt waar zijn kiezers achterstaan. De keus van vrede is de keus van het Slowaakse volk!
Kataravrouw
21-01-2024 om 02:00
Klopt, net zoals Wilders hier ook democratisch is gekozen. Ben ik ook niet blij mee.
Gelukkig is er een mogelijkheid om het vetorecht te ontnemen bij zowel fico als orban.
LMEK
21-01-2024 om 02:06
Kataravrouw schreef op 21-01-2024 om 02:00:
Klopt, net zoals Wilders hier ook democratisch is gekozen. Ben ik ook niet blij mee.
Gelukkig is er een mogelijkheid om het vetorecht te ontnemen bij zowel fico als orban.
Dat betwijfel ik ten zeerste.
VanLotje
21-01-2024 om 07:28
LMEK schreef op 21-01-2024 om 01:30:
[..]
Even iets anders, waarom schrijf je steeds alsof je op whatsapp zit in plaats van een forum? Het maakt het er niet overzichtelijker op al die korte berichten snel na elkaar.
Even iets anders, waarom probeer jij dit topic zo te overheersen?
Niemand kan hier ook maar iets schrijven of jij duikt er weer bovenop. Waarom doe je meer alsof je een chatbot bent in plaats van dat je op een forum zit?
LMEK
21-01-2024 om 13:46
VanLotje schreef op 21-01-2024 om 07:28:
[..]
Even iets anders, waarom probeer jij dit topic zo te overheersen?
Niemand kan hier ook maar iets schrijven of jij duikt er weer bovenop. Waarom doe je meer alsof je een chatbot bent in plaats van dat je op een forum zit?
Leuk grapje, ben ik even te kakken gezet zeg. Niks mis mee dat je als nieuw lid jezelf even in de spotlights wil zetten dus ga vooral zo door.
Ondertussen nemen de aanvallen op Russisch grondgebied steeds meer toe wat een wanhoopsdaad lijkt te zijn van Zelensky want Rusland zal op zijn beurt harder terugslaan. Ook wuift hij zo het advies van zijn bondgenoten weg en daarmee ook hun steun. Het is schier onmogelijk dat Oekraïne zich met de huidige lage voorraad aan munitie en wapens een full on aanval op Kiev kan pareren. En die voorraden gaan ook niet met snel en genoeg aangevuld worden terwijl de Russische oorlogsindustrie op volle toeren draait. Het rommelt achter de schermen al veel langer over de te varen koers dus verwacht ik dat Zelensky binnen een paar maanden aan de kant geschoven gaat worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.