Nieuws en actueel
Daglichtlamp
21-02-2022 om 12:30
Waar stopt Rusland?
Oekraïne kan niets anders dan afwachten volgens mij, mocht Rusland van plan zijn binnen te vallen dan zijn ze denk ik geen partij. Hulp krijgen ze ook niet, ze zijn geen lid van de NAVO, en geen enkel land wil vanwege hun een wereldoorlog riskeren is mijn inschatting.
Er komen vast wel weer sancties, maar die hebben bij het innemen van de Krim ook niets uitgehaald. (bovendien als Rusland voortaan hun gas verkoopt aan China hebben wij ook een probleem).
Maar als Oekraïne zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet ook Georgië? Zij zijn ook geen Navolid. En stel je voor dat de Russische bescherming straks ook Finland en Zweden betreft? Ook die landen zijn neutraal.
Kunnen we nog iets doen?
En wat als Rusland nog overmoediger wordt en wel NAVO-landen gaat aanvallen?
kerstbeer
20-01-2024 om 13:27
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 12:52:
Dus toen 2 jaar geleden rusland ukraine binnen viel hadden we beter op onze handen kunnen gaan zitten en ukraine kunnen laten veroveren. Aangezien Putin s expansiedrift hierna niet was gestopt [ oorspronkelijke Sovjet Unie herstellen] was hij gegarandeerd verder gegaan naar de baltische staten, Georgie, Moldavie, Polen Hongarije....en dan? Gewoon maar laten gebeuren? Onderhandelen met Putin? Over wat?
Ik begrijp mensen echt niet die vinden dat Putin maar moet krijgen wat hij hebben wil. Er zijn zoveel landen en gebieden die vroeger bij de USSR behoorden of gedwongen onder hun invloedsfeer vielen die bij de EU en/of NAVO zijn of willen zijn.
Zij kennen Russische overheersing beter dan wij en toch horen ze graag bij ons. Het 'boze Westen' is blijkbaar zo slecht nog niet.
LMEK
20-01-2024 om 13:47
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 13:14:
De kans is groot dat Andeevka gaat vallen, gelukkig wel weer 750 Russen minder in een dag, verder is jouw betoog ook al te lezen in de laatste speech van Putin
Erg tekenend dat je de dood van 750 mensen als iets goeds ziet. Alleen maar omdat het Russen zijn. Mensen met zo een haatdragende visie zien het allemaal niet meer zo helder. Dan roeptoeteren ze maar wat over een speech van Putin. Erg typisch
Kataravrouw
20-01-2024 om 14:30
Jouw woorden zijn letterlijk te vinden in de speech van Putin, die zegt exact hetzelfde als jij, ik kan de link wel doorsturen als je wilt
Kataravrouw
20-01-2024 om 14:33
Putin vind het kennelijk geen probleem om 750-950 mensen per dag op te offeren, ik heb nergens kunnen lezen dat hij dat erg vindt, alleen dat hij er gewoon 1000 per dag bij recruteert
LMEK
20-01-2024 om 14:52
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 14:30:
Jouw woorden zijn letterlijk te vinden in de speech van Putin, die zegt exact hetzelfde als jij, ik kan de link wel doorsturen als je wilt
Mijn woorden zijn wel op meerdere plekken te lezen want het is de realiteit.
LMEK
20-01-2024 om 14:53
Als ik zeg dat jij het niet erg vind dat er 750 doden zijn geef je als weerwoord ja maar Putin ook niet. Sterk staaltje whataboutism.
VanLotje
20-01-2024 om 15:54
750 minder die anders Oekrainse mannen, vrouwen en kinderen zouden verwonden en doden.
Voor degenen die helemaal tegen hun wil daar waren, vind ik het nog wel sneu. Het is wel zo dat ze nu geen onschuldigen meer kunnen martelen en doden.
VanLotje
20-01-2024 om 15:57
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 14:30:
Zit er hier werkelijk iemand te speeches van Putin te quoten en denkt dat zijn woorden realiteit zijn? Dat zou zijn
LMEK
20-01-2024 om 16:23
Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 15:33:
stuur dan even de links door
Welke links? Waar heb je het over?
LMEK
20-01-2024 om 16:25
VanLotje schreef op 20-01-2024 om 15:57:
[..]
Zit er hier werkelijk iemand te speeches van Putin te quoten en denkt dat zijn woorden realiteit zijn? Dat zou zijn
Ja he. Putin heeft niet eens door dat de Oekraïense tanks door de straten van Moskou rijden en blijft zijn waanideeën op Viafora verkopen 😂😂😂😂
Kataravrouw
20-01-2024 om 17:02
Jij zegt dat jouw beweringen op meerdere plekken te lezen zijn, als je dat niet kan onderbouwen lijkt het er op dat je behalve een citaat van wat Putin zegt verder hier gebakken lucht zit te verkopen
VanLotje
20-01-2024 om 17:23
LMEK schreef op 20-01-2024 om 16:25:
[..]
Ja he. Putin heeft niet eens door dat de Oekraïense tanks door de straten van Moskou rijden en blijft zijn waanideeën op Viafora verkopen 😂😂😂😂
Dat staat nergens.
Jij overdrijft heel erg omdat je heel erg ongelijk hebt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.