Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

kerstbeer schreef op 19-01-2024 om 23:59:

[..]

Oh, ik heb al heel wat gedeeld hier, dus nogal raar dat jij doet alsof dat niet zo is. Wat voor ....

Nu heb ik dus een vraag aan jou: wat voor belang heb jij om hier zo constant te posten? Het lijkt wel alsof je geen post voorbij kan laten gaan of je voelt alsof je erop moet reageren. Waarom doe jij dat?

Ach LMEK reageert hier gewoon zijn aversie van de Amerikaanse politiek af. De vs/navo, hebben vroeger dit gedaan, dus Rusland mag dit doen; dat soort onzin. 

kerstbeer schreef op 19-01-2024 om 23:59:

[..]

Ik heb al heel wat gedeeld hier, dus nogal raar dat jij doet alsof dat niet zo is. Wat voor belang heb jij om te suggeren dat ik geen kennis wil delen?

Heb buiten het delen hiervan ook al vele malen ook links gepost naar dingen die over deze kwestie gaan. Nogal vreemd om te doen alsof ik geen kennis wil delen. Liegen en bedreigen lijkt wel te horen bij Putin-liefhebbers, dus wat dat betreft ben ik ook niet heel verbaasd.

Hier gaan we dan met een paar punten:

-Rusland heeft zich voor schut gezet en lijkt lang niet meer zo dreigend en sterk als het leek voor 2022.

-Dedovshchina is nog steeds een groot probleem in het Russische leger. Dedovshchina is het martelen, seksueel misbruik en andere vormen van vernederen van Russische soldaten door hun senioren. Er zijn al lang Russische moeders die vragen stellen omdat hun zonen verdwenen zijn nadat ze het leger in moesten. Dit gebeurde al, ook onder Putin, maar ook ver voordat ze Oekraine invielen.

- Rusland is al jarenlang bezig met pogingen om het Westen te verdelen, onder andere door inmenging op social media. Pro Brexit posts en inmenging in de Amerikaanse verkiezingen ten behoeve van Trump is al tijden bekend.

- De manier waarop LGBTQ+ mensen in Rusland wordt behandeld, zorgt voor nog meer tweedeling en onderdrukking.

Nu heb ik dus een vraag aan jou: wat voor belang heb jij om hier zo constant te posten? Het lijkt wel alsof je geen post voorbij kan laten gaan of je voelt alsof je erop moet reageren. Waarom doe jij dat?

Wat verzin je toch een hoop om een simpele vraag niet te beantwoorden. Is het ‘machtige’ Russische leger nou een bedreiging of niet? 

Ik heb geen belang om hier te posten. Het onderwerp interesseert mij, ik volg het dagelijks en ben goed geïnformeerd. Bijna alles wat ik al bijna twee jaar schrijf is nu realiteit. Bijna alles wat anderen schrijven is feitelijk onjuist gebleken. Je kunt van mij als persoon alles vinden maar mijn posts zijn  accuraat gebleken dus op het vlak van kennis heb ik niet zoveel te vrezen. 

LMEK schreef op 20-01-2024 om 00:28:

[..]

Wat verzin je toch een hoop om een simpele vraag niet te beantwoorden. Is het ‘machtige’ Russische leger nou een bedreiging of niet?

Je schrijft hier nu al bijna twee jaar? Wat is jouw belang hierbij? Want daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.

Een bedreiging voor Nederland? Nee, niet bepaald. Lijkt me duidelijk dat ze hier veel te zwak voor gebleken zijn. 

Je vroeg mij zelf om kennis te delen. Dan doe ik dat dan wederom, en dan is het ook weer niet goed.

Heel gluiperig gedrag. 

Rusland heeft zichzelf voor schut gezet. Je slaat constant de plank mis, maar wel grappig dat je denkt dat je feitelijk bezig bent, terwijl dit zo duidelijk niet het geval is. Doet me denken aan Goebbels die vond dat als je onwaarheden genoeg herhaalt, mensen het uiteindelijk gaan geloven. Dat werkt niet bij mij en ook niet bij andere mensen die enig verstand hebben. 

kerstbeer schreef op 20-01-2024 om 01:05:

[..]

Een bedreiging voor Nederland? Nee, niet bepaald. Lijkt me duidelijk dat ze hier veel te zwak voor gebleken zijn.

Je vroeg mij zelf om kennis te delen. Dan doe ik dat dan wederom, en dan is het ook weer niet goed.

Heel gluiperig gedrag.

Rusland heeft zichzelf volledig voor schut gezet. Je slaat constant de plank mis, maar wel grappig dat je denkt dat je feitelijk bezig bent, terwijl dit zo duidelijk niet het geval is. Doet me denken aan Goebbels die vond dat als je onwaarheden genoeg herhaalt, mensen het uiteindelijk gaan geloven. Dat werkt niet bij mij en ook niet bij andere mensen die enig verstand hebben.

Waarom roepen de verschillende Europese leiders en generaals dan steeds dat we ons op een oorlog met Rusland moeten voorbereiden? Zelfs in Nederland klonk die waarschuwing door de aftredend commandant strijdkrachten. 

Je probeert door middel van persoonlijke beledigingen je punt te maken maar ik ben daar niet zo van onder de indruk. Mensen die een discussie proberen te winnen door te schelden zoals jij constant doet geven onbedoeld een hoop weg over zichzelf. 

LMEK schreef op 20-01-2024 om 01:15:

[..]

Je probeert door middel van persoonlijke beledigingen je punt te maken maar ik ben daar niet zo van onder de indruk. Mensen die een discussie proberen te winnen door te schelden zoals jij constant doet geven onbedoeld een hoop weg over zichzelf.

Schelden? Wat voor scheldwoorden heb ik gebruikt dan? Voor wat heb ik jou uitgescholden?

Wel heb ik kritiek op jouw gedrag. Dit komt omdat jij je naar mijn mening erg slinks gedraagt. Een voorbeeld: Jij probeerde te suggeren dat ik geen kennis wilde delen, terwijl ik dat al vaak genoeg heb gedaan. Dan deel ik wederom kennis als reactie, maar dan ga je er volledig aan voorbij en doe je alsof ik je vraag probeer te ontwijken terwijl ik juist uitgebreid op je reageerde. 

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat ik dit gedrag doorzie. 

kerstbeer schreef op 20-01-2024 om 01:35:

[..]

Schelden? Wat voor scheldwoorden heb ik gebruikt dan? Voor wat heb ik jou uitgescholden?

Wel heb ik kritiek op jouw gedrag. Dit komt omdat jij je naar mijn mening erg slinks gedraagt. Een voorbeeld: Jij probeerde te suggeren dat ik geen kennis wilde delen, terwijl ik dat al vaak genoeg heb gedaan. Dan deel ik wederom kennis als reactie, maar dan ga je er volledig aan voorbij en doe je alsof ik je vraag probeer te ontwijken terwijl ik juist uitgebreid op je reageerde.

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat ik dit gedrag doorzie.

Je hebt mij beschuldigd van liegen en bedriegen en van gluiperig gedrag, je gaapt hebt gesuggereerd dat ik betaald wordt om Putin te promoten. Dat is niet het niveau wat ik van een volwassen persoon verwacht op een serieus onderwerp als dit.

LMEK schreef op 20-01-2024 om 02:35:

[..]

Je hebt mij beschuldigd van liegen en bedriegen en van gluiperig gedrag, je gaapt hebt gesuggereerd dat ik betaald wordt om Putin te promoten. Dat is niet het niveau wat ik van een volwassen persoon verwacht op een serieus onderwerp als dit.

Sinds wanneer is 'gapen' of kritiek op je gedrag hebben schelden?

Zeggen dat ik geen kennis wil delen is pertinent onwaar. Dit doe ik regelmatig, ook door middel van het delen van links die mensen dan zelf kunnen bekijken en beoordelen. 

Als ik daar dan toch nog uitgebreid op reageer door meer kennis te delen, ga je daar compleet niet op in, maar gebruik je dat weer om te zeggen dat ik een simpele vraag niet zou willen beantwoorden. 

Dat vind ik uiterst slinks gedrag. Dat klopt. 

Slechts een paar pagina's terug in dit topic, lijken andere users jouw gedrag hier ook heel erg zat te zijn. Denk dus niet dat het aan mij ligt. 

kerstbeer schreef op 20-01-2024 om 07:07:

[..]

Sinds wanneer is 'gapen' of kritiek op je gedrag hebben schelden?

Zeggen dat ik geen kennis wil delen is pertinent onwaar. Dit doe ik regelmatig, ook door middel van het delen van links die mensen dan zelf kunnen bekijken en beoordelen.

Als ik daar dan toch nog uitgebreid op reageer door meer kennis te delen, ga je daar compleet niet op in, maar gebruik je dat weer om te zeggen dat ik een simpele vraag niet zou willen beantwoorden.

Dat vind ik uiterst slinks gedrag. Dat klopt.

Slechts een paar pagina's terug in dit topic, lijken andere users jouw gedrag hier ook heel erg zat te zijn. Denk dus niet dat het aan mij ligt.

Het zal voor de meesten ook niet makkelijk zijn toe te geven dat ze al 2 jaar compleet fout zitten in hun gedachtegang. Ik heb als  enige constant aan gegeven dat wapenleveranties en sancties niet de oplossing zijn maar land afstaan en onderhandelen wel. Dat het offensief gedoemd was te mislukken heb ik meteen gezegd en dat komt door militair inzicht en kennis van de geopolitiek. Dat Oekraïne slechts een speelbal is in deze proxy oorlog en keihard aan de kant wordt geschoven is ook iets wat ik keer op keer heb gezegd. Dat honderdduizenden doden voorkomen hadden kunnen worden als het westen een andere koers had gevaren dan deze oorlogszuchtige. Nú iedereen ziet wat ik al meteen zag over dat offensief is er niemand die zegt LMEK, je hebt vanaf het begin gelijk gehad. In plaats daarvan worden de pijlen op mij persoonlijk gericht. Erg jammer en onsympathiek want wij geen vijanden we zijn mensen met een andere mening.

Avdiivka gaat vallen vandaag of morgen als het al niet gebeurd is. De Russen staken op steeds meer plaatsen hun tegenoffensief en dat heeft niet met zwakte te maken maar met het feit dat Viktor Zolotov ze af komt lossen met Wagner onder commando van de Russische Nationale Garde. De Bundestag heeft het sturen raketten met middellang bereik tegengehouden. Hongarije, Slowakije en Bulgarije gaan importheffingen op graan uit Oekraïne invoeren. Davos heeft niks opgeleverd voor Zelensky want de Chinezen hebben hem geen blik waardig gegund. Zometeen gaat het westen Zelensky naar de onderhandelingstafel dwingen want die besprekingen zijn al in volle gang achter de schermen. Zelensky en consorten hebben miljoenen aan hulp achterover gedrukt en zullen allemaal vervangen worden waarbij ik  Zelensky zelfs achter de tralies zie verdwijnen wegens hoogverraad. Het zit er allemaal aan te komen en is onafwendbaar. 

Lmek...stel , even geheel hypothetisch gezien, putin komt in oorlog met de navo en zou graag west en oost europa annexeren. En stel een aantal europese landen gaan in onderhandeling met putin en om veel doden en gewonden te voorkomen, ligt daar het voorstel om nederland op te offeren, zodat de rest van europa bespaard blijft van putin s waanzin.  Neem aan dat je in nederland woont  Wat doe jij dan?  Rus worden?

Dus toen 2 jaar geleden rusland ukraine binnen viel hadden we beter op onze handen kunnen gaan zitten en ukraine kunnen laten veroveren. Aangezien Putin s expansiedrift hierna niet was gestopt [ oorspronkelijke Sovjet Unie  herstellen] was hij gegarandeerd verder gegaan naar de baltische staten, Georgie, Moldavie, Polen Hongarije....en dan? Gewoon maar laten gebeuren? Onderhandelen met Putin?  Over wat? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-01-2024 om 13:09 Topicstarter

https://www.ad.nl/buitenland/live-zelensky-daagt-donald-trump-uit-om-binnen-24-uur-een-einde-aan-de-oorlog-te-maken~a429a7002/
Zelensky gelooft dat niet zo: ,,Daarom nodig ik president Trump uit. Als hij hier kan komen, heb ik slechts 24 minuten nodig - ja, 24 minuten, niet meer dan dat. Ja, echt, niet meer dan 24 minuten om aan President Trump uit te leggen dat hij deze oorlog niet kan beëindigen. Hij kan geen vrede tot stand brengen vanwege Poetin," zei de president tijdens het interview. ,,Trump is van harte welkom om hier te komen, maar ik betwijfel of hij de oorlog binnen 24 uur kan beëindigen zonder ons land aan Poetin over te dragen."

Kataravrouw schreef op 20-01-2024 om 12:52:

Dus toen 2 jaar geleden rusland ukraine binnen viel hadden we beter op onze handen kunnen gaan zitten en ukraine kunnen laten veroveren. Aangezien Putin s expansiedrift hierna niet was gestopt [ oorspronkelijke Sovjet Unie herstellen] was hij gegarandeerd verder gegaan naar de baltische staten, Georgie, Moldavie, Polen Hongarije....en dan? Gewoon maar laten gebeuren? Onderhandelen met Putin? Over wat?

Ik voeg mijn reactie over jouw twee berichten in deze toe. In het hypothetische geval dat Rusland delen van Europa wil annexeren zal de krachtsverhouding tussen de twee partijen beslissend zijn voor de verdere aanpak. Als je veel zwakker bent zoals Oekraïne nu is dan is capituleren inderdaad de beste optie. Want vechten heeft dan toch geen zin en de kosten wegen nooit op tegen de baten. Probeer een zo goed mogelijke positie voor je bevolking uit te onderhandelen en mocht de vijand je die niet bieden dan is een verzet oprichten een volgende logische keuze om de vijand eruit te trappen. In dit geval denk ik dat Europa sterker is dan Rusland waardoor land opgeven niet nodig is. 

Ik denk dat jouw tweede bericht pure aannames van jouw kant zijn. Je garandeert dat Putin NAVO landen zou aanvallen na Oekraïne en ik vraag mij af waar je dat op baseert? De expansiedrift van Putin is een sprookje en pure propaganda. Want er is geen enkel concreet bewijs voor die plannen terwijl er genoeg concrete bewijzen zijn dat het westen bewust heeft aangestuurd op deze oorlog. Ik heb die bewijzen al tientallen keren herhaald. Maar welk bewijs heb jij die het tegendeel bewijst? Het enige echte bewijs dat Putin geen NAVO landen gaat aanvallen is het gebrek aan militaire macht om zoiets te doen. Dat de media Putin afschilderen als dictatoriale maniak met een onstilbare zucht naar bloed is een keuze. Daar hoort ook de bangmakerij over een oorlog met Europa bij want de publieke opinie mag  zich niet gaan keren in het westen en daar wordt alles aan gedaan. 

Van mij mogen ze Putin ophangen vandaag of morgen wanneer het beter uitkomt. Feit blijft dat hij deze proxy oorlog heeft gewonnen. 

De kans is groot dat Andeevka gaat vallen, gelukkig wel weer 750 Russen minder in een dag, verder is jouw betoog ook al te lezen in de laatste speech van Putin

LMEK schreef op 20-01-2024 om 12:18:

[..]

Het zal voor de meesten ook niet makkelijk zijn toe te geven dat ze al 2 jaar compleet fout zitten in hun gedachtegang. 

Waarin jij het meest fout zit  is Oekraine steeds van oorlogszucht te beschuldigen, terwijl het Rusland is dat Oekraine is binnengevallen, daar burgers loopt te vermoorden, vrouwen verkracht en het land zoveel mogelijk probeert te verwoesten. 

Zacht reageren helpt nooit bij dictators. Dat was al niet zo bij Hitler, die ook steeds een stapje verder ging, en dat is ook  bij Putin gebleken.

Iedereen die het niet met je eens is, heeft daarom volkomen gelijk. 

Overigens gaf ik precies aan waarom ik jouw gedrag hier niet juist vindt. Je hebt het over bijna 2 jaar, maar ik reageer hier nog helemaal niet zo lang. Bovendien heb ik over de meeste claims die jij maakt niet eens met je gediscuseerd. Het is, naar mijn mening en ik denk ook die van de andere mensen die jou al hebben aangesproken hier, jouw gedrag dat het probleem is. 

Daarbij, we zijn al in oorlog met Rusland....op ICT niveau.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.